Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

149

2014.09.28. 21:05 | bervas | 2 komment

Nekiláttam kibányászni a km-órát a helyéről. A kormánnyal kellett kezdeni. Először kipattintottam a közepét:

Dsc01980b.jpg

A közepet három, külön-külön állítható, menetes műanyag patent tartja. Az oszlop és a kormánykerék helyzete össze van pontozva, szerencsére. Az agy masszív aluöntvény. Ilyen a közép belseje:

Dsc01981b.jpg

Ezután is noszogatásra lejött a kormány. Ilyen az agy hátulról:

Dsc01982b.jpg

A furcsa tüske az indexkapcsoló helyrebillentője. Az agy alatt rugó és fedőlemez lakik:

Dsc01984b.jpg

A fedőlemez alatt pedig az index kapcsoló és az ablaktörlő kapcsoló:

Dsc01986b.jpg

A kapcsolókhoz egy-egy műanyag csatlakozó tartozott a műszerfal tövében, azt kellett oldani. Aztán jött kifele minden, a házzal együtt. Érdekes, hogy egy csavar nem volt a helyén, hanem csak betekerve a házba. Ilyen a félpucér kormányoszlop:

Dsc01988b.jpg

Ekkor lehet nekilátni a polcot lebontani. Négyféle csavar fogja, kétféle méretben. Szerencsére minden hamar lejön. A hamutartót is le kell szedni félig, útban van. Megvan a hozzáférés a műszerfalhoz:

Dsc01989b.jpg

A műszerfal panelt két, kézzel meghúzandó anya tartja. A kesztyűtartót négy csavar, a fűtéspanelt még négy csavar. Percek alatt ki lehet csontozni mindent. Most csak a műszerfalat vettem ki:

Dsc01999b.jpg

Ilyen spéci gyorscsatlakozóval dolgoztak akkor a németek:

 Dsc02000b.jpg

A műszerfal felkerült a műtőasztalra:

Dsc02001b.jpg

A jobb alsó nagy kerek izé kisebb gombja a műszerfal világítás potméter, ami nem üzemel. A nagyobbik a napi számláló nullázója. A bal szélső gomb az első és hátsó ködlámpa kombinált kapcsolója. Egy kapcsolóról külön-külön kapcsolhatóak.

Itt a műszerfal háta:

Dsc02002b.jpg

A hosszú vezeték az időóra tápja. Hoppá, a műszerfal világítás potméter rövidre van zárva egy vezetékkel. Kiszedtem a rögzítő csavarokat:

Dsc02003b.jpg

Látszik a műszerfal recézett rögzítő anyája. Aztán megnéztem, mi tartja elöl az emeletes gombot:

Dsc02007b.jpg

Miért is lenne egyforma? A nagy gombot csavar tartja a helyén, a kicsit valamilyen stift:

Dsc02010b.jpg

Ott egy rovátka a stiften. Úri neve hasított szeg, így lehet keresni a boltban. Vegyük ki a panelt a fedélből:

Dsc02011b.jpg

Íme a műszerek. Az időóra hamarabb, külön kijön. A megvilágítást négy izzó intézi:

Dsc02012b.jpg

Ezek foglalat nélküli izzók, egyszerű bedugósak:

Dsc02013b.jpg

Ilyet szocialista autóban nem láttam. Swiftben találkoztam vele először szerelés közben, vagy 15 éve. Eredeti Osram gyártmányok, rajtuk a felirat. A mindenféle visszajelzőket ez a tíz izzó jelenti:

Dsc02014b.jpg

Egyik kocsimban 36 db ilyen volt a műszerfalban. Háromszor bontottam vissza a műszerfalat, mire három mélységi rétegben mindet kicseréltem. Hja kérem, a fejlődés...

Ez a napi számláló nullázó hajtása. Kitérő tengelyű hajtás, két fogaskerék áttétellel, három tengellyel:

Dsc02015b.jpg

A kapcsolódás a számláló szerkezethez Oldham kuplunggal történik. Az anyaga finom poliamid:

Dsc02016b.jpg

Itt a kibányászott óra:

Dsc02019b.jpg

A számlapban a piros zónák nem találjátok ki, hogyan készültek:

Dsc02017b.jpg

Egyszerű piros kartonpapír kockák, celluxszal odaragasztva! A megvilágító izzók fényterelői is kartonpapírból készültek. Hihetetlen megoldások vannak ebben a kocsiban.

Az óra egyelőre becsomagolva várja, hogy odaérjen az Alig utcába.

Címkék: 80 műszerfal NSU Wankel kilométer óra

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr526739771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halálos_fogkefe 2014.09.29. 18:47:01

Na ezt a hasított szeget (most már legalább a nevét is tudom) imádom én is. Aztán ha nem találod el pont hogy mekkora, csak szétfeszíted, jobb esetben méginkább beleszorul, rosszabb esetben el is töri a bakelit. Örök kedvenc.
süti beállítások módosítása