Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

180

2015.08.16. 16:31 | bervas | Szólj hozzá!

Az egyik torony kotyogása itt látszik:

A szerelési könyv szerint a gólyalábakat két célszerszámmal és két villáskulccsal lehet kiszedni. A valóságot megvizsgálva inkább kiszereltem a komplett tornyot. A négy M8 csavarhoz nem kellett célszerszám. Alul egyetlen csavart kellett kicsavarni, felül négyet, és ki is pottyant a rugóstag, amolyan Wartburg módra:

dsc02989b.jpg

A képen a bal rugóstag. Kicsit koszos, de meglepően ép:

dsc02982b.jpg

Az ütköző gumija el van szabadulva. Látszik, hogy a szárnak a toronyba csatlakozásánál nem stimmel valami. Ehhez szét kellene bontani ezt:

dsc02983b.jpg

Felül 8-as kerek csavarvég van 6-os laptávval. Alatta a gödörben az összefogó csavar 17-es laptávval. Csőkulcs hozzáfér a csavarhoz, de mivel tartok ellen a száron? Gondolkodtam vagy húsz percet, mire összeállt a kép. Elmentem a csavarboltba hosszú anyáért és csőkulcsért. Köszörű és menetszál volt itthon. Összeraktam egy primitív ellenfogót, és pikk-pakk megindult az anya a száron.

A kotyogás kivételesen nem a restaurátor mester műve. Elég régen meg lehetett bontva a rendszer, és a robbantott alkatrészjegyzék alapján két gumiblokk és két anya hiányzik a csillapító rúd fejrészéről. A rozsdából és kopásból ítélve nem tegnap óta hiányzik:

dsc02987b.jpg

Ezen kívül a csillapító teljesen rendben, a tömítése jó, nem szivárog:

dsc02988b.jpg

A másik jobban kotyogott, többet kapott az élettől:

dsc02993b.jpg

Ő már a torony furatát is kezdte szétverni:

dsc02994b.jpg

Itt látszik, mekkora volt a hézag:

 

Mivel speciális gumiblokkom nincs, és nem is láttam még ilyet szétbontva, tűzoltó megoldásként olajálló gumilemezből vágtam pogácsákat a hézagoláshoz. Van némi tizes gumilemezem, a sniccer kitűnően viszi. Szabtam, formáztam, mértem vagy fél órát. A bal rugóstagba 10 mm elég volt, az csak kicsit kotyogott. A jobb rugóstagból a gumibakokon kívül egy acéltányér is hiányzott, oda 13 mm kellett. Összeraktam a rendszert, visszatettem a rugóstagokat a helyükre.

Kipróbáltam, mit műveltem. Tákolásnak ugyan tákolás, de most csönd van, rossz úton megszűnt a kotyogás.

Címkék: 80 NSU rugóstag Ro tákolás

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr607707514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása