Nekiláttam kibányászni a km-órát a helyéről. A kormánnyal kellett kezdeni. Először kipattintottam a közepét:
A közepet három, külön-külön állítható, menetes műanyag patent tartja. Az oszlop és a kormánykerék helyzete össze van pontozva, szerencsére. Az agy masszív aluöntvény. Ilyen a közép belseje:
Ezután is noszogatásra lejött a kormány. Ilyen az agy hátulról:
A furcsa tüske az indexkapcsoló helyrebillentője. Az agy alatt rugó és fedőlemez lakik:
A fedőlemez alatt pedig az index kapcsoló és az ablaktörlő kapcsoló:
A kapcsolókhoz egy-egy műanyag csatlakozó tartozott a műszerfal tövében, azt kellett oldani. Aztán jött kifele minden, a házzal együtt. Érdekes, hogy egy csavar nem volt a helyén, hanem csak betekerve a házba. Ilyen a félpucér kormányoszlop:
Ekkor lehet nekilátni a polcot lebontani. Négyféle csavar fogja, kétféle méretben. Szerencsére minden hamar lejön. A hamutartót is le kell szedni félig, útban van. Megvan a hozzáférés a műszerfalhoz:
A műszerfal panelt két, kézzel meghúzandó anya tartja. A kesztyűtartót négy csavar, a fűtéspanelt még négy csavar. Percek alatt ki lehet csontozni mindent. Most csak a műszerfalat vettem ki:
Ilyen spéci gyorscsatlakozóval dolgoztak akkor a németek:
A műszerfal felkerült a műtőasztalra:
A jobb alsó nagy kerek izé kisebb gombja a műszerfal világítás potméter, ami nem üzemel. A nagyobbik a napi számláló nullázója. A bal szélső gomb az első és hátsó ködlámpa kombinált kapcsolója. Egy kapcsolóról külön-külön kapcsolhatóak.
Itt a műszerfal háta:
A hosszú vezeték az időóra tápja. Hoppá, a műszerfal világítás potméter rövidre van zárva egy vezetékkel. Kiszedtem a rögzítő csavarokat:
Látszik a műszerfal recézett rögzítő anyája. Aztán megnéztem, mi tartja elöl az emeletes gombot:
Miért is lenne egyforma? A nagy gombot csavar tartja a helyén, a kicsit valamilyen stift:
Ott egy rovátka a stiften. Úri neve hasított szeg, így lehet keresni a boltban. Vegyük ki a panelt a fedélből:
Íme a műszerek. Az időóra hamarabb, külön kijön. A megvilágítást négy izzó intézi:
Ezek foglalat nélküli izzók, egyszerű bedugósak:
Ilyet szocialista autóban nem láttam. Swiftben találkoztam vele először szerelés közben, vagy 15 éve. Eredeti Osram gyártmányok, rajtuk a felirat. A mindenféle visszajelzőket ez a tíz izzó jelenti:
Egyik kocsimban 36 db ilyen volt a műszerfalban. Háromszor bontottam vissza a műszerfalat, mire három mélységi rétegben mindet kicseréltem. Hja kérem, a fejlődés...
Ez a napi számláló nullázó hajtása. Kitérő tengelyű hajtás, két fogaskerék áttétellel, három tengellyel:
A kapcsolódás a számláló szerkezethez Oldham kuplunggal történik. Az anyaga finom poliamid:
Itt a kibányászott óra:
A számlapban a piros zónák nem találjátok ki, hogyan készültek:
Egyszerű piros kartonpapír kockák, celluxszal odaragasztva! A megvilágító izzók fényterelői is kartonpapírból készültek. Hihetetlen megoldások vannak ebben a kocsiban.
Az óra egyelőre becsomagolva várja, hogy odaérjen az Alig utcába.
Utolsó kommentek