Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

182

2015.08.18. 19:53 | bervas | 2 komment

Napok óta ki-be járok a keverék olajszivattyúba. Cserélgetem, pucolgatom, nézegetem. Gondolkodom az olajrendszer vonatkozó ágán is. Olyan helyen van a közvetlen tápja a kocsiban, hogy csak tükörrel/fényképezővel lehet látni. A képeken elmélkedve és összehasonlítva a felújított és a kivett motor képeit kiderült, hogy egyszerűen nincs tápolaj. Azaz víz és olaj leenged, motor eleje kibont. Nem vagyok boldog.

A kenéshiány lehetett az oka, hogy a motor olyan gyorsan bemelegedett és úgy túlmelegedett. Ha szerencsém van, a molibdén por megvédte a nagyobb berágódástól. Ez azért is valószínű, mert úgy viszi a 140-et, hogy nem is hallani a motorhangot. Hihetetlen.

Közben kiderült, keverék olajszivattyúból is legalább három változat létezik.

Holnap aláfekszem. AC ki, olajszivattyú ki, gyújtás ki, vízpumpa ki, tán a vákuumszivattyú is. Első dekni le, aztán gondolkodunk tovább. Az az alapvető probléma, hogy a belsejét csak leengedett olajjal és vízzel lehet nézegetni. Az olajjáratot tesztelni viszont feltett dekninél fel kell önteni olajjal és úgy forgatni a főtengelyt. A régi motornál 15 másodperc kézzel forgatás után ömlött a tápolaj, ezt fog kelleni tudni itt is.

Címkék: 80 hajaj NSU olajszivattyú Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr447716370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrol pet 2015.08.20. 13:12:10

Ójaj. Honnan ennyi türelem?
:)
süti beállítások módosítása