Napok óta ki-be járok a keverék olajszivattyúba. Cserélgetem, pucolgatom, nézegetem. Gondolkodom az olajrendszer vonatkozó ágán is. Olyan helyen van a közvetlen tápja a kocsiban, hogy csak tükörrel/fényképezővel lehet látni. A képeken elmélkedve és összehasonlítva a felújított és a kivett motor képeit kiderült, hogy egyszerűen nincs tápolaj. Azaz víz és olaj leenged, motor eleje kibont. Nem vagyok boldog.
A kenéshiány lehetett az oka, hogy a motor olyan gyorsan bemelegedett és úgy túlmelegedett. Ha szerencsém van, a molibdén por megvédte a nagyobb berágódástól. Ez azért is valószínű, mert úgy viszi a 140-et, hogy nem is hallani a motorhangot. Hihetetlen.
Közben kiderült, keverék olajszivattyúból is legalább három változat létezik.
Holnap aláfekszem. AC ki, olajszivattyú ki, gyújtás ki, vízpumpa ki, tán a vákuumszivattyú is. Első dekni le, aztán gondolkodunk tovább. Az az alapvető probléma, hogy a belsejét csak leengedett olajjal és vízzel lehet nézegetni. Az olajjáratot tesztelni viszont feltett dekninél fel kell önteni olajjal és úgy forgatni a főtengelyt. A régi motornál 15 másodperc kézzel forgatás után ömlött a tápolaj, ezt fog kelleni tudni itt is.
Utolsó kommentek