Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

138

2014.08.14. 22:12 | bervas | 1 komment

Öten ülni a kocsiban egészen kellemes. Közlekedik az ember az autóúton, a motor elöl brummog, de nem hallani a szakadt ablaktömítésen a fülem mellett besüvítő széltől. A csomagtartó csak félig tele a cuccokkal, és nem azért, mert kevés a cucc. Tetőablak félig nyitva, benzinszint szemmel láthatóan esik. Kiskorú örül, mert kilát a székből, ellentétben a modernebb kocsikkal. Hegynek felfele 110 körül melegedik a motor a 32 fokban, de szépen kezelhetően. Aztán a lejtőn pillanat alatt visszaesik a hőfok. Minimális motorfék, közben halk szegénykeverékes durrogás.

Amikor a benzinmutató eléri a pirosat, tankolok. Negyedtanknyi benzintől harmadtankra tér ki a mutató. Rá fog kelleni nézni erre is. Vagy legalább teletölteni a 85 litert.

És akkor a kellemetlen dolgok:

  • elektromos AC nem működik. Emiatt nehézkes a hidegindítás, lassan kapja fel a benzint.
  • a levegőbeömlő rácsok az utastérben vagy kipotyognak maguktól, vagy a kezemben maradnak. Rejtély.
  • jobb hátsó csillapítás szerintem nemigen van, tán ez csattog hátul.
  • km-óra egymagában nem jön ki, csak komplett műszerfallal együtt. Úgy kell elvinnem majd az Alig utcába.

Ami kellemes, hogy a váltó erősen halkul, valószínűleg körbeért benne az olaj és kidolgozódott a nem használat miatti rozsda. Hamarosan olajcsere fog kelleni, érzem.

A kartergázcső szűkületének megszüntetésével már nem köpi az olajat a beöntősapka alatt. A sapka tömítése egyébként kinyúlott parafa, majd szerkesztek bele szebbet.

Motorolaj, hűtővíz utántöltve. További játszás hamarosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr216605119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halálos_fogkefe 2014.08.15. 20:43:48

képeket mikor láthatunk majd az új szerzeményről?
süti beállítások módosítása