Levegővel megfújattam a szekunder levegő rendszert. Az elosztóban visszacsapó szelep lakik, mert hangosan hörgött, amikor nyitott. Beleturkáltam a kipufogó résekbe: jött a levegő, ahogy kellett. Ez megy, úgyhogy nekiláttam a katalizátornak. Egy kép a kipufogó anyákról:
A régiekről kissé lekopott a rezezés. Bal fent a nagyobb anya, amit alig bírtam leszedni. A blokkra felkerültek a kipufogó tömítések:
Az új katalizátort akartam feltenni. Megnéztem az elejét és a végét, és átfújattam levegővel. Kerámiafehér a belseje, valószínűleg alaposan kiégett:
Feltettem a helyére, meghúztam a csavarokat:
Tizennégyes villáskulccsal kellemesen hozzá lehet férni felül és alul is. Szűken, de határozottan ott a hely. A hátsó rögzítőcsavarhoz, ami a váltótartó bakon van, nehézkes hozzáférni, le kellett venni a jobb első kereket helyet csinálni. Kicsit aggódósan fetrengtem a porrá rohadt padlólemezen alátámasztott kocsi alatt. Végül masszívan a helyére került a katalizátor.
Utána megtámadtam a levegővel a kipufogórendszer részeit, Egyikből kis rozsdapor jött, a másikból koromfelhő, a harmadik szimplán kicsit lyukas volt. A legtakarékosabb megoldásnak az tűnik, ha befenekelem a likas középső dobot, és azon rozsdásan felteszem a rendszert próbálni. Fetrengtem tovább a kocsi alatt. Levettem a jobb hátsó kereket, körbenéztem. Hátul fenn voltak a kipufogó rögzítő gumigyűrűi, de elvágva:
Ráadásul valamilyen drót fogta a maradványokat. Némi bogozás után lejött a gyűrű és a drót:
Jó vastag darab. A legendák szerint valamelyik Merciben van hasonló, megkeresem. A drótot szerintem azért tették bele, mert már kinyúlott. Ezzel próbálhatták feszíteni.
Sajnos a hátsó spéci bak is szakadt:
Ezen talán fogok tudni segíteni, vannak ötleteim. Amíg gondolkodom, folytatom a szívócsővel, karburátorral.
Utolsó kommentek