Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

109

2013.07.05. 08:49 | bervas | 6 komment

Levegővel megfújattam a szekunder levegő rendszert. Az elosztóban visszacsapó szelep lakik, mert hangosan hörgött, amikor nyitott. Beleturkáltam a kipufogó résekbe: jött a levegő, ahogy kellett. Ez megy, úgyhogy nekiláttam a katalizátornak. Egy kép a kipufogó anyákról:

Dsc01227b.jpg

A régiekről kissé lekopott a rezezés. Bal fent a nagyobb anya, amit alig bírtam leszedni. A blokkra felkerültek a kipufogó tömítések:

Dsc01228b.jpg

Az új katalizátort akartam feltenni. Megnéztem az elejét és a végét, és átfújattam levegővel. Kerámiafehér  a belseje, valószínűleg alaposan kiégett:

Dsc01231b.jpg

Feltettem a helyére, meghúztam a csavarokat:

Dsc01232b.jpg

Tizennégyes villáskulccsal kellemesen hozzá lehet férni felül és alul is. Szűken, de határozottan ott a hely. A hátsó rögzítőcsavarhoz, ami a váltótartó bakon van, nehézkes hozzáférni, le kellett venni a jobb első kereket helyet csinálni. Kicsit aggódósan fetrengtem a porrá rohadt padlólemezen alátámasztott kocsi alatt. Végül masszívan a helyére került a katalizátor.

Utána megtámadtam a levegővel a kipufogórendszer részeit, Egyikből kis rozsdapor jött, a másikból koromfelhő, a harmadik szimplán kicsit lyukas volt. A legtakarékosabb megoldásnak az tűnik, ha befenekelem a likas középső dobot, és azon rozsdásan felteszem a rendszert próbálni. Fetrengtem tovább a kocsi alatt. Levettem a jobb hátsó kereket, körbenéztem. Hátul fenn voltak a kipufogó rögzítő gumigyűrűi, de elvágva:

Dsc01237b.jpg

Ráadásul valamilyen drót fogta a maradványokat. Némi bogozás után lejött a gyűrű és a drót:

Dsc01239b.jpg

Jó vastag darab. A legendák szerint valamelyik Merciben van hasonló, megkeresem. A drótot szerintem azért tették bele, mert már kinyúlott. Ezzel próbálhatták feszíteni.

Sajnos a hátsó spéci bak is szakadt:

Dsc01241b.jpg

Ezen talán fogok tudni segíteni, vannak ötleteim. Amíg gondolkodom, folytatom a szívócsővel, karburátorral.

Címkék: konzol kipufogó 80 cső katalizátor NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr85391452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HöZsö 2013.07.05. 09:24:34

Ez valóban egy Mercedes gumibak, a sima gyűrű.

SwedishRunner 2013.07.05. 10:23:12

190-es Mercimen is ez vót!

Virago_1000 2013.07.06. 00:06:07

Miert rezeztek a kipufogo csavarokat gyarilag?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.07.06. 07:28:57

@Virago_1000:

Az acél kipufogó anyák idővel igen szeretnek rárohadni az acél kipufogó tőcsavarokra. Pár év elég hozzá, és akkor csak töréssel-roncsolással jönnek le.

A vörösréz anyák nem rohadnak össze az acéllal, de a puha anyag miatt nagyon erősen nem lehet meghúzni őket.

A kis hely miatt csökkentett laptávú anyák férnek el kényelmesen. Csökkentett laptáv esetén az önzáró réz anya pillanat alatt lesarkazódik, ha az ember pár év után nyitni akarja. Ezért van kemény acél anya a korrózió ellen réz bevonattal.

Virago_1000 2013.07.07. 21:54:46

@bervas: A2/A4-es anya? En azt tennek mikor osszeszerelesre kerul sor.
süti beállítások módosítása