Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

179

2015.08.14. 20:40 | bervas | Szólj hozzá!

Akkor most bemutatnám a legjobb tudású mester referencia művének újabb részletét. A dolog úgy indult, hogy régóta izgatott, mi az a nyöszörgő hang, ami hátul vállmagasságban hallatszik mindkét oldalt. Kizárásos alapon a gólyalábak tornyára gondoltam, de odáig el kellett jutni. A leküzdendő akadályt úgy hívják: kalaptartó.

A tehetséges mester ilyen szépet alkotott friss, ropogós kárpitból:

dsc02960b.jpg

Közelebbről nézve a kárpit alatt papundekli és ragasztó lakik:

dsc02961b.jpg

Sőt, itt-ott klasszikus dobozzáró szalag is előfordul:

dsc02962b.jpg

Nehéz dolga lehetett ezzel a mesternek. Pedig nagyon törekedett a pontosságra. Annyira méretre szabta a papundeklit, hogy még a gyári festéket is lekaparta a szabás közben:

dsc02966b.jpg

A kalaptartó hátulról nézve a tömegcsökkentés újabb szép példája:

dsc02967b.jpg

Az ovális lik középen azt sejteti, kell ott még lennie valaminek. És igen, ott egy gyári hangszóró:

dsc02969b.jpg

Nagyon szépen rajzolták meg körülötte a lemez merevítését. A hangszóró túloldala:

dsc02970b.jpg

Ez szerintem teljesen működőképes, de a csatlakozó bakelit panel rögzítő csavarja nagyon nincs sehol. A képem keresztben a hangszóró vezetéke lóg bele. A hangszóró egyébként abban a fél Suzuki csomagtartónyi üregben lakik a támla mögött, amit a mester gondosan elfalazott a maradék papundeklivel. Alapesetben ez a csomagtartó része:

dsc02973b.jpg

A hangszórós képen látszik még egy sor szellőző nyílás az ablak alatt. Ez volna az, ahol a használt levegő a hátsó szélvédő melletti réseken kiszívódik a kocsiból. A hangszóró mellett a mester ezt is gondosan lezárta, javítva ezzel a kocsi légellenállását és hőveszteségét. Sajnos nyáron hátul bele lehet pusztulni, de valamit valamiért. A másik kocsiban így néz ki a gyári kalaptartó szellőző része az ablakon át fotózva:

dsc02980b.jpg

Maga a gyári kalaptartó pedig ilyen:

dsc02981b.jpg

Látszik a hangszóró helye és a perem a szellőzésnek. A restaurátor mester a kaizen nagy híve lehetett. Sok munkájába kerülhetett, amíg a komor és komplikált gyári kalaptartó helyett megalkotta saját egyszerű, ergonomikus, környezetbarát változatát.

A kalaptartó kiszerelése után már látszik a gólyalábak teteje. Ez a jobb oldal. Mintha kezdődő rozsdát vélnék felfedezni a lemezek eresztéseinél:

dsc02976b.jpg

Ez a bal torony:

dsc02979b.jpg

Figyeljük meg, hogy a gyári hangfogó szivacsréteg hiányzik a kalaptartó alól. A gólyaláb tető vastag szivacsdugóját sem lelem. Helyette tetszőleges alakú kárpitdarab van ott ismeretlen célzattal, a reciklálás szép példája.

Címkék: abszurd kalaptartó elmebaj 80 NSU Wankel Ro tákolás

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr497707408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása