Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

168

2015.07.01. 22:47 | bervas | 7 komment

Rokonlátogatóban voltam. Megnéztem a jármű távoli unokatestvérét:

dsc02754b.jpg

Érdekes volt látni ugyanazt a motort, amely mégsem volt ugyanaz. A motorházak, trochoid öntvények például teljesen mások, sokkal gyártásbarátabbak. A vízpumpa is más. Ami láthatólag ugyanaz, az a légszűrőbetét hengeres háza, valamint a szívó diffúzor. A kettőt összekötő cső már más:

dsc02758b.jpg

A karburátor és a szívó traktus tök ugyanaz, de a gumi szívócsövek mások:

dsc02757b.jpg

A gyújtás szintén megegyezik, elosztóstul, elektromos egységestül. Ahol nekem vákuumszivattyú lakik, itt hidraulikaszivattyú dolgozik lelkesen:

dsc02774b.jpg

Ahol nekem a generátor lakik, itt egy segédtengely meghajtása:

dsc02760b.jpg

A segédtengely kardántengelyt hajt. A tengely végén, messzi a váltó túlvégén a szekunder levegő szivattyú, aminek szíjtárcsája hajtja a generátort. Minek egyszerűen, ha lehet komplikáltan is?

dsc02763b.jpg

Ez a kedves kreténség a motor olajszint ellenőrző ablak. Reggeli indulás előtt a tulaj méltóztasson párat húzni a gombon (Trabant ablakmosó spricni, emlékeznek?). Ezzel kis adagot kipumpál a motorolajból a nézőablakba. Ha a két vonal között áll meg a szint, minden oké. Az NSU nagyságrenddel értelmesebben rakta össze a rendszert a nagy sárga OIL visszajelzővel.

A váltó itt is hidrodinamikus nyomatékváltóval indít és három mechanikus fokozattal rendelkezik. A séma a P állás kivételével ugyanaz.

Ebből a kocsiból és motorverzióból sokkal kevesebb készült. Az NSU-nál gyengébb, és a legenda szerint érezhetően többet fogyaszt.Itt Nikasil a rotorházak bevonata, és egyetlen méretű O gyűrűt használtak a tömítéshez.

Lehet, hozzá fog kelleni nyúlnom a karburáláshoz, mert a tulaj szerint köpdösi a gyertyát városi üzemben. Érdekes, hogy én ezt nem tapasztalom a saját gépen.

Címkék: GS NSU Wankel Birotor Comotor

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr437589466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jura93 2015.07.02. 12:16:24

Az "távoli unokatestvér" micsoda, egy Mazda?

Suttora 2015.07.02. 19:19:40

Mindent megtudtunk, csak az nem derült ki mi ez :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2015.07.03. 15:21:23

@Suttora:

Pedig minden információ adott a képeken és a képernyőn :-)

akebeR 2015.07.13. 19:57:10

@bervas: Ott a ket gomb, meg a hidro olajtartaly...es a hutoviztartaly is Citroen...DSen is ilyen van.
süti beállítások módosítása