Pedig minden olyan szépen kezdődött. Levettem a légszűrőházat, hogy hozzáférjek a pneumatikus termosztáthoz. Kitekertem, megnézegettem. Megszívogattam, megfújkáltam:zárva volt. Nekiláttam hőlégfúvóval melegíteni. Hangos kattanással jelezte, hogy nyit. Visszahűtöttem, megint kattant: zárt. Ez tehát működik. Elővettem a kidobált vákuumcsöveket, ideiglenes összeraktam a rendszert. Elmentem próbakörre. Minden jónak tűnt.
Mikorra visszaértem, elment az alapjárat. Dadogott a motor, remegett, rázkódott. Mintha egy henger nem ment volna rendesen.
Visszacsöveztem a vákuumrendszert termosztát nélkülire. Semmi reakció.
Megnéztem a megszakító hézagot. Semmi reakció.
Kivettem a gyertyákat. Szép egyformák voltak, egyiknek picit barnás az elektródája. Nem rossz jel. Lekeféltem a kokszot, mentek vissza. Semmi reakció.
Kipucoltam a szűrőtojást. Semmi reakció.
Levettem a karbu fedelét, kipucoltam az úszóházat, megfújkáltam a fúvókákat, a tűszelepet. Semmi reakció.
Kicsit tekertem az előgyújtáson, a levegőcsavarokon, az alapjárati csavarokon. Valamennyire magához tért a rendszer. Alapjáraton csak egy henger megy, a másik dadog, néha belehúz.
Elmentem rövid tesztkörre. A picivel több előgyújtás tetszik neki, harapósabb lett. Fordulaton nincs gond, csak a váltóból jönnek megint förtelmes hangok. Próbaút után jobb a helyzet, de még mindig dadogós az alapjárat.
Utolsó kommentek