Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

119

2013.08.01. 22:06 | bervas | Szólj hozzá!

A fagydugó csere meglepően egyszerűen ment. Természetesen ezt is előre eltervezték a mérnökök. Próbáltam kifordítani, megfúrni, de eredménytelenül. A helyes technológia az volt, hogy be kellett ütni a víztérbe, ott 90 fokot elfordítani, majd fogóval kihúzni. A lapos víztér és a merevítések miatt nem tudtak elkóborolni a beütött dugók. Az újak és a régiek magassága nagyjából megegyezik, ez sem gond.

Ha ez megvolt, leellenőriztem a blokk összefogó csavarjait. Mindegyik tudta az előírt nyomatékot, nem lazultak vissza. Hosszú drótot dugtam az olajtérbe, hogy lássam, vizesedik-e az alja. Semmi gond nem volt. Ezen felbuzdulva feltettük szülővel kuplung hajtólemezt, majd nekiláttam visszabűvölni a motort a kocsiba. Némi gyötrés után felmászott a váltóra a blokk, felkerült az első tartókonzol. Feltettem a katalizátort, amelynek hátsó füle most nem akart a helyére menni. A kétcsavaros kengyel alsó csavarja annyira össze volt rohadva mindennel, hogy csak a csavarlazítós fűrész segített. Friss csavarral már állítható volt a kengyel.

Szép sorban csavaroztam fel minden tartozékot, csatlakozót, vezetéket, hűtőt. Felmentek az új ékszíjak. Ekkor tűnt fel az első hiba: a két azonos méretű ékszíj nem egyforma, nem egyformán feszülnek és ülnek a helyükön. Ez vagy a gyártás szórása miatt van, hogy nem egyformák, vagy a tárcsán a hornyok nem egyformák. Majd kiderül.

Újra felöntöttem vízzel a rendszert. Vártam, légtelenítettem. Úgy tűnt, nem folyik, sem elöl, sem hátul. Bekötöttem az akkut, próbáltam indítózni. Nem ment az önindító, csak a behúzó kettyent. Kicsit leizzadtam, aztán próbáltam gondolkodni. Végül eszembe jutott, hogy nem kötöttem be a blokk testvezetékét. Utána rögvest lett hangos motorpörgés. Továbbra sem láttam vizet csöpögni, úgyhogy optimista vagyok. Elöl a vízszivattyúnál szintén elállt a csöpögés. Talán eltömte a kosz, vagy más. Háromszor indítóztam jó hosszan, de nem láttam friss folyást. Ez a gond talán megoldva. Hátra van még a kipufogó összeeresztés és a szekunder levegő szivattyú.

Címkék: hűtés 80 NSU Ro fagydugó

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr45439017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása