Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

116

2013.07.21. 18:59 | bervas | 2 komment

Vajon mi az esélye annak, hogy ez az izé működőképes?

Dsc01342b.jpg
Akitől kaptam, azt mondta, kössek rá 12 Voltot. Ha megszólal, jó, ha nem, dobjam ki. Három csavar fogja össze:

Dsc01343b.jpg

Hazahoztam, befújtam csavarlazítóval, aztán elfelejtettem két hónapra. Most a blokk felett gondolkodva elővettem, hogy matassak vele. Nekiláttam csavarhúzóval a fejeknek. Első csavar: nyílik. Második csavar: nyílik. Harmadik csavar: nem akarja. Node ez így nem marad. Alkalmaztam némi erőszakot, erre megindult az is. Ehun a csavarok:

Dsc01344b.jpg

A nyakuknál fogta őket a rozsda, a menetnek semmi baja a házban. Vajon mi van a fedél alatt?
 Kicsit kocogtattam, aztán lejött a végfedél:

Dsc01347b.jpg

Ez egy beállt csúszólapátos szivattyú. Kérdés, mennyire állt be. Húztam, vontam, adtam neki bőven csavarlazítót. Lejött a villanymotorról a szivattyú rész. A túlvégen egy hengeres mágnes és egy golyó levétele után ez látszott:

Dsc01348b.jpg

Aluöntvény, réz durvaszűrő, acél tengely. Vajon mozdul-e? Újabb adag csavarlazító, kis pucoválás, míg várom, hogy hasson. Finom kocogtatás, és megindul a tengely kifelé:

Dsc01349b.jpg

Már potyognak kifele a csúszólapátok a rotorból. Jó jel. Pici kocogtatás, mozgatás, és az öt lapátka a papíron landol. A csúszólapátok műanyagból vannak, kopásuk minimális. Kis polírozás, és a forgórész és a tengely máris finoman forog:

Dsc01350b.jpg

Kellett a polírozás a szivattyúháznak is, igen mocskos:

Dsc01351b.jpg

Megfelelő mennyiségű tisztítás után összerakási próba. Minden forog, a szivattyú rész működőképesnek tűnik. A ház kívül varacskos, majd le kell pucolni valami hatékony módszerrel. Kérdés a villanymotor. A szerelési könyv Pierburgnak írja, a motoron fehér AEG felirat.

Ami érdekes, hogy a villanymotor rész hermetikusan el van zárva a szivattyú résztől. Peremezett rézlemezek takarnak le mindent. Úgy tippelem, a villanymotor valamilyen mágneses hengert, vagy talán három tüskét forgat a rézhenger mögött. Ebben a dologban lakik a kivett mágneshenger, ami a szivattyútengelyt hajtja. Azaz mágneses tengelykapcsoló dolgozik a rendszerben.

A csiszolgatás után fog kelleni egy alapos benzinben átmosás a próba előtt. Esetleg a motort önmagában próbálom ki. Vagy egy vödörben megpörgetem a szivattyút benzinben. Talán majd legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr205417563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2013.07.21. 21:18:35

Ugyes.
Mit hasznalsz csavarlazitonak?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.07.22. 18:18:09

@Virago_1000:

Valami olcsót. Amit épp találok a teszkóban.
süti beállítások módosítása