Vajon mi az esélye annak, hogy ez az izé működőképes?
Akitől kaptam, azt mondta, kössek rá 12 Voltot. Ha megszólal, jó, ha nem, dobjam ki. Három csavar fogja össze:
Hazahoztam, befújtam csavarlazítóval, aztán elfelejtettem két hónapra. Most a blokk felett gondolkodva elővettem, hogy matassak vele. Nekiláttam csavarhúzóval a fejeknek. Első csavar: nyílik. Második csavar: nyílik. Harmadik csavar: nem akarja. Node ez így nem marad. Alkalmaztam némi erőszakot, erre megindult az is. Ehun a csavarok:
A nyakuknál fogta őket a rozsda, a menetnek semmi baja a házban. Vajon mi van a fedél alatt?
Kicsit kocogtattam, aztán lejött a végfedél:
Ez egy beállt csúszólapátos szivattyú. Kérdés, mennyire állt be. Húztam, vontam, adtam neki bőven csavarlazítót. Lejött a villanymotorról a szivattyú rész. A túlvégen egy hengeres mágnes és egy golyó levétele után ez látszott:
Aluöntvény, réz durvaszűrő, acél tengely. Vajon mozdul-e? Újabb adag csavarlazító, kis pucoválás, míg várom, hogy hasson. Finom kocogtatás, és megindul a tengely kifelé:
Már potyognak kifele a csúszólapátok a rotorból. Jó jel. Pici kocogtatás, mozgatás, és az öt lapátka a papíron landol. A csúszólapátok műanyagból vannak, kopásuk minimális. Kis polírozás, és a forgórész és a tengely máris finoman forog:
Kellett a polírozás a szivattyúháznak is, igen mocskos:
Megfelelő mennyiségű tisztítás után összerakási próba. Minden forog, a szivattyú rész működőképesnek tűnik. A ház kívül varacskos, majd le kell pucolni valami hatékony módszerrel. Kérdés a villanymotor. A szerelési könyv Pierburgnak írja, a motoron fehér AEG felirat.
Ami érdekes, hogy a villanymotor rész hermetikusan el van zárva a szivattyú résztől. Peremezett rézlemezek takarnak le mindent. Úgy tippelem, a villanymotor valamilyen mágneses hengert, vagy talán három tüskét forgat a rézhenger mögött. Ebben a dologban lakik a kivett mágneshenger, ami a szivattyútengelyt hajtja. Azaz mágneses tengelykapcsoló dolgozik a rendszerben.
A csiszolgatás után fog kelleni egy alapos benzinben átmosás a próba előtt. Esetleg a motort önmagában próbálom ki. Vagy egy vödörben megpörgetem a szivattyút benzinben. Talán majd legközelebb.
Utolsó kommentek