Nézzük, mi az, ami még van és működik:
- ködlámpák (jobb üvege porrá törve, de még így is világít)
- hátsó ablakfűtés
- kézifék visszajelző
- kesztyűtartó világítás
- féklámpa (egyelőre csak bal)
- hátsó utastér világítás
- szellőző ventilátor
- hamutartó világítás
- rendszám világítás
- kuplung szervószelep
Ami nem működik:
- csomagtér világítás
- kürt
- tompított lámpa
A fenti két lista eléggé biztató. A kocsi nagyon akar élni. Közben szülő elkészült a profi testvezetékkel. Kibogarásztam a szervizkönyvből, hogy 35 mm2-es kell, és nagyjából olyat sikerült venni. Most már bátran pörgettem az önindítót. Összelegóztam a gyújtórendszer maradékát, gyertyákat és kábeleket, és próbáltam tesztelni. Volt szikra, de gyengén és esetlegesen. Mivel minden elektronikus a megszakítón kívül, csak ott lehetett a baj. A hézag megfelelő volt, csak mocskosan hagytam az érintkező felületeket. Pici polírozás után máris volt erős test. Teszteltünk még egyet:
Ez már tetszett. A gyújtórendszert jónak nyilvánítom. Megérte harcolni az elosztófejjel.
Közben szülő kiszúrta, hogy a falon lógó kompressziómérő egyik menete pont passzol a gyertyához. Ha már lehet pörgetni, mérjünk kompressziót. Először az első rotorházban:
Aztán a hátsóban:
Az első rotor kompresszió végnyomása 8 bar, a másodiké 8,5 bar. Ez nagyon jó egy nyers motortól.
Ahogy forgattuk a motort, dolgozott a vákuumszivattyú. Amikor a ketyegtettük a kuplung szervószelepet, mozogni kezdett a kuplung vákuumdob. Ez is oké.
Ráadott gyújtásnál megpörgettem a generátort. Halványodni kezdett a töltéslámpa, tehát ez is dolgozik.
Összefoglalva:
- jó kompresszió
- működő gyújtás
- működő töltés
- működő kuplungvezérlés
Ez igen jó egy szétrohadt roncstól. A német, akitől a kipufogót hoztuk, azt mondta, ha gyújtás, kompresszió és benzin van, a motor beindul.
A továbbiakban a kipufogó rendszert, a hűtést, a szekunder levegő kompresszort és a szívórendszert kell összerakni. A kipufogóval kellene kezdeni, mert ez az első a szerelés sorrendben. Utána jöhet a szívócső és a karbu, amibe még bele se néztem. A végére hagyom a hűtőrendszert, amibe sok-sok folyóméter különböző átmérőjű cső fog kelleni. Lehet, felrakom a katalizátort, hogy lehessen folytatni a szerelést. Közben gyűjtöm a pénzt a dobok utángyártására, meg pucolom-mosom-előkészítem a többi dolgot.
Az egyetlen dolog, ami idegesít, hogy még nem ért oda az olaj a keverék olajszivattyúhoz. Ezek szerint nem ért még körbe a motorban az olajkör. Pedig másfél liter olajat rátöltöttem, ahogy telik fel a rendszer.
Jó a vezetőülésben üldögélni és hallgatni a mutatós VDO kvarcóra sercegését.
Utolsó kommentek