Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

107

2013.07.02. 08:17 | bervas | 1 komment

Nézzük, mi az, ami még van és működik:

  • ködlámpák (jobb üvege porrá törve, de még így is világít)
  • hátsó ablakfűtés
  • kézifék visszajelző
  • kesztyűtartó világítás
  • féklámpa (egyelőre csak bal)
  • hátsó utastér világítás
  • szellőző ventilátor
  • hamutartó világítás
  • rendszám világítás
  • kuplung szervószelep

Ami nem működik:

  • csomagtér világítás
  • kürt
  • tompított lámpa

A fenti két lista eléggé biztató. A kocsi nagyon akar élni. Közben szülő elkészült a profi testvezetékkel. Kibogarásztam a szervizkönyvből, hogy 35 mm2-es kell, és nagyjából olyat sikerült venni. Most már bátran pörgettem az önindítót. Összelegóztam a gyújtórendszer maradékát, gyertyákat és kábeleket, és próbáltam tesztelni. Volt szikra, de gyengén és esetlegesen. Mivel minden elektronikus a megszakítón kívül, csak ott lehetett a baj. A hézag megfelelő volt, csak mocskosan hagytam az érintkező felületeket. Pici polírozás után máris volt erős test. Teszteltünk még egyet:

Ez már tetszett. A gyújtórendszert jónak nyilvánítom. Megérte harcolni az elosztófejjel.

Közben szülő kiszúrta, hogy a falon lógó kompressziómérő egyik menete pont passzol a gyertyához. Ha már lehet pörgetni, mérjünk kompressziót. Először az első rotorházban:

Dsc01195b.jpg

Dsc01196b.jpg

Aztán a hátsóban:

Dsc01197b.jpg

Dsc01198b.jpg

Az első rotor kompresszió végnyomása 8 bar, a másodiké 8,5 bar. Ez nagyon jó egy nyers motortól.

Ahogy forgattuk a motort, dolgozott a vákuumszivattyú. Amikor a ketyegtettük a kuplung szervószelepet, mozogni kezdett a kuplung vákuumdob. Ez is oké.

Ráadott gyújtásnál megpörgettem a generátort. Halványodni kezdett a töltéslámpa, tehát ez is dolgozik.

Összefoglalva:

  • jó kompresszió
  • működő gyújtás
  • működő töltés
  • működő kuplungvezérlés

Ez igen jó egy szétrohadt roncstól. A német, akitől a kipufogót hoztuk, azt mondta, ha gyújtás, kompresszió és benzin van, a motor beindul.

A továbbiakban a kipufogó rendszert, a hűtést, a szekunder levegő kompresszort és a szívórendszert kell összerakni. A kipufogóval kellene kezdeni, mert ez az első a szerelés sorrendben. Utána jöhet a szívócső és a karbu, amibe még bele se néztem. A végére hagyom a hűtőrendszert, amibe sok-sok folyóméter különböző átmérőjű cső fog kelleni. Lehet, felrakom a katalizátort, hogy lehessen folytatni a szerelést. Közben gyűjtöm a pénzt a dobok utángyártására, meg pucolom-mosom-előkészítem a többi dolgot.

Az egyetlen dolog, ami idegesít, hogy még nem ért oda az olaj a keverék olajszivattyúhoz. Ezek szerint nem ért még körbe a motorban az olajkör. Pedig másfél liter olajat rátöltöttem, ahogy telik fel a rendszer.

Jó a vezetőülésben üldögélni és hallgatni a mutatós VDO kvarcóra sercegését.

Címkék: 80 töltés gyújtás vákuum szikra kuplung kompresszió NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr605384976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SwedishRunner 2013.07.02. 13:36:33

Gratulálok, jó kis projekt! Leljétek benne örömötöket! ;)
süti beállítások módosítása