Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

105

2013.06.29. 07:29 | bervas | Szólj hozzá!

A tapasztalat szerint ami kellőképpen olajmocskos, az viszonylag jó állapotú marad. Példa erre az önindító:

Dsc01159b.jpg

Elég zsíros tapintású. Ellenben bolygatva még nem volt, ezt mutatja a festék a csavarokon:

Dsc01160b.jpg

Lemostam lakkbenzinnel. Pillanatok alatt megfeketedett a lé a kosztól. Sajnos a fekete festés pereg le a fémről, ezzel nincs mit tenni. Szárítás után sokkal szebb a szerkezet:

Dsc01162b.jpg

Olvashatóak az adatai:

Dsc01163b.jpg

Forgásirány, feszültség, teljesítmény. 2 LE, azaz 1,5 kW. Masszív darab. Megforgatva elég kereplő hangot ad. Valószínűleg a kefék pattognak a kommutátoron. A csapágy elöl elég száraz volt, jó lesz szétszedni és bezsírozni. Kezdjük a csavaros végén:

Dsc01166b.jpg

A kis patkó a forgórész axiál csapágya. Ott a gumi porvédő tömítés a kis fedél alatt, igényes konstrukció. Szereljük ki az összefogó csavarokat:

Dsc01167b.jpg

Vegyük le a nagy fedelet:

Dsc01168b.jpg

Őskosz minden mennyiségben. Ez még nem volt kinyitva. Bontsunk tovább. Most a kefetartó jön:

Dsc01173b.jpg

Két pár masszív bronzkefe dolgozik a házban. Nagy a teljesítmény, kell az érintkező felület. A kefék közepesen kopottak, egyelőre nem kell cserélni. Lássuk a kommutátort:

Dsc01174b.jpg

Mocskos, kopott. Vékony csavarhúzóval kipiszkáltam a szeletközöket, polírpapírral leszedtem a kosz nagyját. A feladat a működőképesség biztosítása, szabályozás később esedékes. Lejött az állórész. Pici kosz abban is volt:

Dsc01181b.jpg

A forgórész hibátlan:

Dsc01177b.jpg

Jöhetett az általános tisztítás, csapágyzsírozás. A forgórész bronzperselyeken fut:

Dsc01182b.jpg

A hátsó fedélre rá sem lehet ismerni. Igaz, a mosóbenzinre sem:

Dsc01183b.jpg

Összerakás következett, majd a helyére tettem az önindítót. Ott trónol a kuplungház tetején:

Dsc01184b.jpg

Egy lépéssel megint közelebb a cél.

Címkék: 80 önindító NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr835382770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása