Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

93

2013.05.26. 19:00 | bervas | Szólj hozzá!

Még szokni kell, hogy nincs ott a fék a kerék mögött. Furcsa a kerékagy magában:

Dsc00912b.jpg

A kereket azért vettem le, mert így könnyű hozzáférni a katalizátor rögzítőfüléhez, ami kicsit összegyűrve ott maradt a váltó tartóbakján. Ott van ni:

Dsc00915b.jpg

Lelki szemeim előtt flex és fűrész lebegett, de azért megpróbáltam két villáskulccsal. Igen nagyon rozsdás volt a környezet is, a csavar is. Természetesen simán megindult a csavaron az anya. Tekertem, tekertem. A nagyon rozsdás részen erősen sikítani kezdett, de már nem volt visszaút. Lejött:

Dsc00918b.jpg

Önzáró anya volt rajta, egyszerűen lenyalta a rozsdát az egészséges fémről. Hihetetlen, milyen anyagminőség van ebben a kocsiban.

A motor visszarakására készülendő még egyszer ránéztem a fékekre. Az első fékcsövek gumija megdagadt, nem ment bele a drót sem. Csináltatok új gumicsöveket, és a rendszernek ez a része menni fog. A kilikadt hátra menő fékcsővel nem tudok mit csinálni. Z alakban megy a kasznin, bontás nélkül nem jön ki. Le fogom dugózni a likat a főfékhengeren, így első fék lesz, hátsó nem. Ide-oda gurulni elég az első fék is.

Nézegettem a kocsi alján a kipufogó rögzítést. Megvan az egyik szakadt gumigyűrű, lesz minta, mit kell keresni. Úgy tűnik, el fog kelleni vinni az egész rendszert egy jó kipufogóshoz, kezdjen vele valamit. Lemez kell bele, kőgyapot, csövek, sok minden. A középső dobhoz valamilyen tartófület kell varázsolni, vagy még szerezni valahonnan. Látszik egy letört dolog, ami akár tartókonzol is lehet a fülek helyett, de ezen a kocsin ott nincs rögzítési pont.

A vízpumpa fedőlemeze komplex forma. Négy órát mértem és rajzoltam, mire valamennyire méretpontos skiccet sikerült összehozni. Még most sem tökéletes a rajz, úgyhogy nem raktam fel a vízpumpát.

Kell egy darab 12-es cső a kormányszervó csöve és a tartály közé. A régi el van gyengülve, alig tartja valami.

Címkék: kipufogó 80 fék NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr245319095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása