Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

70

2013.03.16. 21:42 | bervas | 2 komment

A hőkezelés húzódik, mert a fedelek pucolása, végső kicsontozása is húzódik. Tegnap kicsi eszmét cseréltünk haverokkal a témában. Megvitattuk, hogy érdemes kiszedni próbálni egy vékony falú acélcsövet egy vastag falú acélöntvényből. Ötletek vannak, hozzáférés nemigen. Annyi hasznom azért volt, hogy kiderült, hogyan tudok kiszedni pár illesztőperselyt. Ennyivel lettem előrébb.

A nem haladás problematikáját orvosolandó, nekiestem a féknek. Elmostam a törött fékfolyadék tartályt és csatolt részeit:Dsc00656b.jpg

Dsc00657b.jpg

Az alkoholos kezelés kihozta a tartályból a nyálkásra vizesedett szürke fékfolyadék maradékot. A szintjelzők furatán tökéletesen hozzáférni mindenhez, ecsettel és törlőpapírral egyaránt. Az alapos alkoholos elmosás után levegővel megszárogattam mindent, és ment össze a tartály.

A tartályt a főfékhengerhez rögzítő gumik furata 1 mm-rel kisebb volt a nyakfuratoknál. Kezdtem bizakodni, hogy jól fog tartani még törött peremmel is. A fékpedál nyomórúdja kapott kis szilikonzsírt, a főfékhenger nyaka  új tömítőgyűrűt, és ment fel a helyére, a rásegítő vákuumdobra. Alapos átfújkálás után bekötöttem a fémcsöveket.Ez után a helyére masszíroztam a fékfolyadék tartályt a gumidogókban.

Feltettem az első féknyergeket, még betétek nélkül. Jöttek a gumicsövek. Próbáltam átfújkálni azokat is: nem ment. A 6 bar kevés volt. Sebaj. Majd a 120 bar, ha beindul a főfékhenger, gondoltam. Tettem a csövek végére egy nejlonszatyrot, feltöltöttem a fékfolyadék tartályt, és erősen bizakodni kezdtem. Beültem a kocsiba, és nyitott ajtónál elkezdtem pumpálni. Izgultam, hogy hogy fog viselkedni az első végigsimogatott részegység.

10-15 pumpálás után még semmi sem történt. Kicsit kiengedtem a fémcső hollandereket, megvártam, míg a levegő kijön és elcseppen az első csepp fékfolyadék. Aztán mindent meghúztam, és próbáltam pumpálni. Megváltozott a lökete a pedálnak, felébredt a nagyobbik fékkör. Érezhető négyszögletes érzéssel tudtam padlóig taposni. Előre örültem, de jó, hogy az egyik gumicső kitisztult. Nézem a nejlonzacskót: alig pár csöpp, semmi derekas folyás. A kocsi alatt és a féltengelyen azonban nedves nyomok. Hajaj.

Visszaültem, még pumpáltam párat. Kiszálltam, megint belenéztem a szatyorba. Semmivel sem volt több lé benne, ellenben nőtt a tócsa a kocsi alatt. Hajajaj. Elővettem egy szerelőlámpát, és jól odanéztem a folt valószínű eredetére:

Dsc00658b.jpg

A maradó nyomás miatt hallhatóan csurgott a folyadék, míg ki nem fogyott az a kör a tartályból. A kép közepén, a lámpától kicsit balra ott a hátramenő fékcső fém bilincse. Ott van nagyon elrohadva az acél fékcső a hossztartóval együtt. Ott repedt meg a pumpálástól. Ez a cső többszörösen bújtatva halad a hátsó hídig. Kiszerelése a kocsi kicsontozása nélkül szerintem esélytelen... bár ki tudja. A kocsi alja önmagában is olyan porhanyós itt-ott, hogy a tartó bilincsek se jönnek ki tenyérnyi ex lemezdarabok nélkül, úgy gondolom.

Az eredeti terv az volt, hogy összelapátolom a motort és a féket, majd kicsit játszok vele, leellenőrzöm a rendszert, járatom a kocsit. Fék nélkül ez nem fog menni. Váltót, futóművet fék nélkül nem lehet tesztelni. Féket meg porhanyós kasznin nem lehet önmagában szerelni. Tehát a motor összerakása után a kasznizásnak kell következnie. Tehát nagy-nagy szünetek fognak jönni, míg az a pár millió valahogy összegyűlik. Van rá 9 és fél évem. Majd meglátjuk. A legközelebbi lépés, hogy összerakom a motort, aztán a többit nem tudom.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr905138662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lőrincz Arnold 2013.03.16. 22:48:00

Sok sikert :)
Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a projekt vége, ne add fel!

petrol pet 2013.03.17. 21:37:59

Remélem, hogy senki nem fog jönni a "mi megmondtuk előre" dumával. Bervas, úgy lesz, ahogy elképzeled magadnak. Ha ennek a feltámasztását álmodod meg, akkor az lesz, ha mégse, akkor meg máshogy.
süti beállítások módosítása