A hőkezelés húzódik, mert a fedelek pucolása, végső kicsontozása is húzódik. Tegnap kicsi eszmét cseréltünk haverokkal a témában. Megvitattuk, hogy érdemes kiszedni próbálni egy vékony falú acélcsövet egy vastag falú acélöntvényből. Ötletek vannak, hozzáférés nemigen. Annyi hasznom azért volt, hogy kiderült, hogyan tudok kiszedni pár illesztőperselyt. Ennyivel lettem előrébb.
A nem haladás problematikáját orvosolandó, nekiestem a féknek. Elmostam a törött fékfolyadék tartályt és csatolt részeit:
Az alkoholos kezelés kihozta a tartályból a nyálkásra vizesedett szürke fékfolyadék maradékot. A szintjelzők furatán tökéletesen hozzáférni mindenhez, ecsettel és törlőpapírral egyaránt. Az alapos alkoholos elmosás után levegővel megszárogattam mindent, és ment össze a tartály.
A tartályt a főfékhengerhez rögzítő gumik furata 1 mm-rel kisebb volt a nyakfuratoknál. Kezdtem bizakodni, hogy jól fog tartani még törött peremmel is. A fékpedál nyomórúdja kapott kis szilikonzsírt, a főfékhenger nyaka új tömítőgyűrűt, és ment fel a helyére, a rásegítő vákuumdobra. Alapos átfújkálás után bekötöttem a fémcsöveket.Ez után a helyére masszíroztam a fékfolyadék tartályt a gumidogókban.
Feltettem az első féknyergeket, még betétek nélkül. Jöttek a gumicsövek. Próbáltam átfújkálni azokat is: nem ment. A 6 bar kevés volt. Sebaj. Majd a 120 bar, ha beindul a főfékhenger, gondoltam. Tettem a csövek végére egy nejlonszatyrot, feltöltöttem a fékfolyadék tartályt, és erősen bizakodni kezdtem. Beültem a kocsiba, és nyitott ajtónál elkezdtem pumpálni. Izgultam, hogy hogy fog viselkedni az első végigsimogatott részegység.
10-15 pumpálás után még semmi sem történt. Kicsit kiengedtem a fémcső hollandereket, megvártam, míg a levegő kijön és elcseppen az első csepp fékfolyadék. Aztán mindent meghúztam, és próbáltam pumpálni. Megváltozott a lökete a pedálnak, felébredt a nagyobbik fékkör. Érezhető négyszögletes érzéssel tudtam padlóig taposni. Előre örültem, de jó, hogy az egyik gumicső kitisztult. Nézem a nejlonzacskót: alig pár csöpp, semmi derekas folyás. A kocsi alatt és a féltengelyen azonban nedves nyomok. Hajaj.
Visszaültem, még pumpáltam párat. Kiszálltam, megint belenéztem a szatyorba. Semmivel sem volt több lé benne, ellenben nőtt a tócsa a kocsi alatt. Hajajaj. Elővettem egy szerelőlámpát, és jól odanéztem a folt valószínű eredetére:
A maradó nyomás miatt hallhatóan csurgott a folyadék, míg ki nem fogyott az a kör a tartályból. A kép közepén, a lámpától kicsit balra ott a hátramenő fékcső fém bilincse. Ott van nagyon elrohadva az acél fékcső a hossztartóval együtt. Ott repedt meg a pumpálástól. Ez a cső többszörösen bújtatva halad a hátsó hídig. Kiszerelése a kocsi kicsontozása nélkül szerintem esélytelen... bár ki tudja. A kocsi alja önmagában is olyan porhanyós itt-ott, hogy a tartó bilincsek se jönnek ki tenyérnyi ex lemezdarabok nélkül, úgy gondolom.
Az eredeti terv az volt, hogy összelapátolom a motort és a féket, majd kicsit játszok vele, leellenőrzöm a rendszert, járatom a kocsit. Fék nélkül ez nem fog menni. Váltót, futóművet fék nélkül nem lehet tesztelni. Féket meg porhanyós kasznin nem lehet önmagában szerelni. Tehát a motor összerakása után a kasznizásnak kell következnie. Tehát nagy-nagy szünetek fognak jönni, míg az a pár millió valahogy összegyűlik. Van rá 9 és fél évem. Majd meglátjuk. A legközelebbi lépés, hogy összerakom a motort, aztán a többit nem tudom.
Utolsó kommentek