Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

53

2013.02.02. 19:21 | bervas | 2 komment

Ideje volt nagy levegőt venni, és nekilátni összetenni, amit össze lehet. Elsőnek meghúztam az olajterelő fedél belső kulcsnyílású csavarjait. A főtengely végcsavarral kellett ellentartani, nem volt egyértelmű. Aztán lemostam a poros konzerváló olajat a rotorház beléről, és friss olajjal átkentem.

Ezek az O gyűrűs tömítések a rotorház egyik oldalán:

Dsc00501b.jpg

Erősen bízom benne, hogy a vastagságuk megfelelő, össze lehet majd húzni a fedeleket. Kétféle anyag, négyféle méret. Ezek meg az éltömítések szélei a dugattyúban:

Dsc00502b.jpg

Itt az éltömítések három részesek. Az első részt ekkor kell beletenni a dugattyúba. A Mazda tömítés már egyrészes. Közben a rotorház felkerült a blokk középre, és a másik oldalára is rákerültek az új O gyűrűk:

Dsc00504b.jpg

Jöttek felülre is az oldaltömítések és a saroktömítések:

Dsc00505b.jpg

Kicsit gondolkodni kellett, hogy mennek be a helyükre az éltömítések. Végül kiderült, először a rugók mennek be, aztán a középrész, aztán a felső tömítésvég. Az első fedél jött, amivel kicsit megszenvedtem. A mazdás videókban mindig először a fedél jön, aztán külön a csapágyház a fogaskerékkel. Ez itt nem megy, ez NSU. Először is kellett egy segítség, a dugattyúgyűrűs tömítés összefogásához. Az összefogó célszerszám itt is jól vizsgázott. Első körben tesóval próbálkoztunk. Akkor jöttem rá, hogy utólag nem meg be a fedélbe a csapágyház. Fedél vissza, kalapács elő. Kis noszogatásra helyére került a csapágyház. Két emberes munka, mert a fogaskerék túllóg a fedélsíkon, nem lehet lapra téve csinálni. Ekkor már szülő segített. Az összefogó szerszám újra jól vizsgázott. Először a csapágy csapja állt a helyére, aztán a fogaskerék, végül a rotorház tájoló csapjai. Kis noszogatás a gumikalapáccsal, és kész:

Dsc00508b.jpg

Itt megint meg kellett állnom, mert elfelejtettem megnézni a csapágyház csavarok meghúzási nyomatékát, könyvet meg nem vittem magammal. Jobb híján felpróbáltam a frissen hegesztett deknit:

Dsc00507b.jpg

A kép nem adja jól vissza, milyen profin illeszkedik körbe-körbe. Közben azon gondolkodom, végig ott a fél-egy mm rés a rotorház és a fedél között, és vajon eltűnik-e a blokk összehúzásakor.

Ez a házfél kész. Jöhet a másik dugattyú szétszedése, már van hova tenni a tömítéseket. Utána koksztalanítás és összerakás. Közben szereztem flexre való puha drótkorongot, megnézem, azzal hogy fog menni a pucolás.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr315059051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bence507 2013.02.02. 22:36:01

Szépen alakul! Úgy rémlik, nemrég még kétségek voltak a blokk festését illetően, most hogy áll ez? Összerakod a gyári festéssel?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.03. 09:04:49

@Bence507:

Nézegettem. Annyit kellene maszkolni festés előtt, hogy inkább majd egyben esek neki. Vagy olyan kasznishoz viszem, aki vállalja. Addig keresek hozzá matt szürke festéket. Egyelőre a festésnél jobban izgat, hogy milyen hangja lesz a motornak, ha beindul.
süti beállítások módosítása