Ideje volt nagy levegőt venni, és nekilátni összetenni, amit össze lehet. Elsőnek meghúztam az olajterelő fedél belső kulcsnyílású csavarjait. A főtengely végcsavarral kellett ellentartani, nem volt egyértelmű. Aztán lemostam a poros konzerváló olajat a rotorház beléről, és friss olajjal átkentem.
Ezek az O gyűrűs tömítések a rotorház egyik oldalán:
Erősen bízom benne, hogy a vastagságuk megfelelő, össze lehet majd húzni a fedeleket. Kétféle anyag, négyféle méret. Ezek meg az éltömítések szélei a dugattyúban:
Itt az éltömítések három részesek. Az első részt ekkor kell beletenni a dugattyúba. A Mazda tömítés már egyrészes. Közben a rotorház felkerült a blokk középre, és a másik oldalára is rákerültek az új O gyűrűk:
Jöttek felülre is az oldaltömítések és a saroktömítések:
Kicsit gondolkodni kellett, hogy mennek be a helyükre az éltömítések. Végül kiderült, először a rugók mennek be, aztán a középrész, aztán a felső tömítésvég. Az első fedél jött, amivel kicsit megszenvedtem. A mazdás videókban mindig először a fedél jön, aztán külön a csapágyház a fogaskerékkel. Ez itt nem megy, ez NSU. Először is kellett egy segítség, a dugattyúgyűrűs tömítés összefogásához. Az összefogó célszerszám itt is jól vizsgázott. Első körben tesóval próbálkoztunk. Akkor jöttem rá, hogy utólag nem meg be a fedélbe a csapágyház. Fedél vissza, kalapács elő. Kis noszogatásra helyére került a csapágyház. Két emberes munka, mert a fogaskerék túllóg a fedélsíkon, nem lehet lapra téve csinálni. Ekkor már szülő segített. Az összefogó szerszám újra jól vizsgázott. Először a csapágy csapja állt a helyére, aztán a fogaskerék, végül a rotorház tájoló csapjai. Kis noszogatás a gumikalapáccsal, és kész:
Itt megint meg kellett állnom, mert elfelejtettem megnézni a csapágyház csavarok meghúzási nyomatékát, könyvet meg nem vittem magammal. Jobb híján felpróbáltam a frissen hegesztett deknit:
A kép nem adja jól vissza, milyen profin illeszkedik körbe-körbe. Közben azon gondolkodom, végig ott a fél-egy mm rés a rotorház és a fedél között, és vajon eltűnik-e a blokk összehúzásakor.
Ez a házfél kész. Jöhet a másik dugattyú szétszedése, már van hova tenni a tömítéseket. Utána koksztalanítás és összerakás. Közben szereztem flexre való puha drótkorongot, megnézem, azzal hogy fog menni a pucolás.
Utolsó kommentek