Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

47

2013.01.13. 22:10 | bervas | Szólj hozzá!

Végre folytatni tudtam az elosztófej bontását. Próba szerencse alapon levettem a röpsúlyok csapjairól a seegereket.

Dsc00448b.jpg

Nagyon nem lettem előre, mert ugyanúgy nem akart lejönni a bütyök a tengelyről. Nekiláttam gondolkodni, hol lehet csavar, patent, bármi. Gondolkodás után nézelődtem is. Mintha lenne itt valami furcsa:

Eléggé úgy tűnt, filc van a tengely végében. Nosza, piszkáljuk ki, hátha lakik alatta valaki:

Dsc00449b.jpg

Megvan a keresett patent. Egy erősebb csavarhúzóval megemelve simán lejött a bütyök. Már nem féltem, hogy összetörök valamit. Alatta a röpsúlyok:

Dsc00450b.jpg

A két csapocska a röpsúlyok forgástengelye. A nút bennük meg a pálya, amely elfordítja a tengelyhez képest a bütyköt. A röpsúlyok alatt sötét izé:

Dsc00451b.jpg

A sötét izé egy nagyon vékony bakelit lapocska, amin a röpsúlyok minimális kenéssel képesek csúszni. Igen randa, mert a rátapadt zsír sok oxidot megfogott. Egyébként hibátlan. A csapok tövénél szintén bakelit hártya alátétek. Ezeket kissé amortizáltam a kiszerelési próbálkozások során, de talán bírják még egy darabig.Az elosztófej tovább nem bontható roncsolás nélkül, a hajtó fogaskerék szegecsét kellene leszedni a folytatáshoz. Ehhez nem volt lelkierőm. Inkább nekiláttam elmosogatni mindent. Csökkent a rozsda mennyisége mindenütt, minimálisan jobb lett az alkatrészek kinézete. A membrándobozból kis noszogatásra ennyi mocsok jött ki:

Dsc00452b.jpg

Találtam mindenféle korrózió nyomot. A tyúkudvar talajának kipárolgása elég kíméletlenül megindított sima és galvanikus korróziót egyaránt. A fej öntvénye a korróziótól ilyen mocskos, csiszolgatni kellene, meg lepucolni.A horganyzott-kadmiumozott részeket újra kellene felületkezelni, ami például a membrándoboznál roncsolás nélkül nem megy. A nagyja koszt lekapargattam, aztán olajban, szilikonzsírban ideiglenesen összeraktam az elosztófejet. Elvileg mozog, állítódik. Az egyik röpsúly seeger eltört leszereléskor, abból kell új, és utána lehet véglegesre összerakni. Kapott kenést a röpsúlyok csapja és csúszótalpa, a bütyök tengelye, a mozgó alaplap. Lettek új csavarok, elég kontrasztos a kép.

Ha már elöl volt a mosófelszerelés, elmostam a vízszivattyút is. Meglett a kosz alatt még egy gyártási dátum:

Dsc00454b.jpg

Ez 1977. 6. hónap, cseremotor, csereszivattyúja. Az öntvény randa homoköntés, irgalmatlanul rücskös, és itt-ott csúnyán kráteres.

Hirtelen nem tudtam tovább lépni, úgyhogy belenéztem a csomagtartóba. Egy halom kárpit alatt ott lakott egy kerék, talán pótkerék:

Dsc00458b.jpg

Dsc00459b.jpg

Elöl egész elviselhető, hátul kegyetlen randa kráteres rozsdás. A gumi antik mintás Michelin XZ, a dátum rajta 1977. A kerékcsavar furatok környékén embléma- és adatorgia:

Dsc00461b.jpg

Felniméret, gyártási dátum, Audi-VW emblémák, gyártó cég emblémája, és egyéb rejtélyes kódok. Érdekes, hogy a felni 1973-as, ahogy a cseremotor házai is. A pótkerék megbámulása után kiteregettem a kárpitokat és egyéb kincseket, amelyeket a csomagtartóban találtam:

Dsc00462b.jpg

Kellett hozzájuk pár négyzetméter. A szemetet kikukáztam, de csak módjával. A kárpitokat belepróbáltam a pucér csomagtérbe, kerestem a helyüket. Ilyen volt csupaszon:

Dsc00463b.jpg

Dsc00464b.jpg

Épp csak a hátfal kárpitja és az alsó nagy filc volt a helyén. Utána ilyen lett:

Dsc00465b.jpg

Dsc00466b.jpg

Dsc00467b.jpg

Érdekes, hogy a pótkerék helye belülről kárpitos, a filcre kell tenni a  kereket, és nem a burkolatot a kerékre. Így adta magát a varrás és a forma. Bal oldalon a kárpit ragasztva volt a doblemezre, látszik a nyoma. Érdekes, hogy a tank is be van burkolva. A két felső filc mögött az üléstámlák váza kezdődik. A kárpitokat egyelőre a helyükön hagytam, hadd egyenesedjenek, ne legyen bennük törés a hajtogatva tárolás miatt. A lakatos majd kiveszi és újra a helyükre varázsolja őket. A kincsek között találtam egy kédert és egy sárvédőnyi bitumenes lapot, ami szerintem nem ehhez a kocsihoz való. Egyelőre megtartom őket. Majd a lakatos véleményt mond bontás után.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr415016565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása