A japánok nem németek. Ha az ember végignézi az alábbi videót, látja, hogy egyetlen ember minimális segítséggel összerakja a Mazda blokkját:
Kicsit vicces az érdekes hajszerkezetű srác, de nagyon képben van, az látszik.
Jellegzetes különbségek a Mazda 13B és az NSU KKM 612 között:
- Az NSU hűtés a rotorházban körkörös, a Mazda motorban axiális irányú.
- Az NSU furatonként tömít külön O gyűrűvel, a Mazda két nagy O gyűrűt használ a teljes ház oldalsík tömítésére.
- Az NSU kerületi, a Mazda oldalsó szívású.
- Az NSU C oldaltömítését laprugó, a Mazdáét csavarrugó nyomja.
- Az NSU az olajtér és a dugattyú közepe között egyetlen belső axiális tömítést használ és radiális dugattyú gyűrűket. Emiatt célszerszámok kellenek a szereléshez. A Mazda a dugattyún két axiális tömítést használ, radiális tömítés nincs, célszerszám nem kell a szereléshez.
- Az NSU olajtartálya a blokk elején van, a Mazdáé a blokk alatt.
- Az NSU dugattyúsarok éltömítése 3 darabból, a Mazdáé 1 darabból áll.
- Az NSU-ban van gördülő axiális támcsapágy, a Mazdában nincs.
- Az NSU-ban a dugattyú csavarral axiálisan rögzítve van a főtengelyen, a Mazdán nincs.
- Az NSU-nál fogaskerék hajtja az olajszivattyút, a Mazdánál lánc.
- Az NSU-ban 3 olajszivattyú van, a Mazdában 1.
- Az NSU-nál a motor középeleme a bázis, emiatt összerakáskor fordítani kell a blokkon. A Mazdánál az egyik szélső elem a bázis, emiatt nem kell összerakáskor fordítani a blokkon.
- Az NSU-nál kívül vannak az ellensúlyok, a Mazdánál a blokkon belül.
- Az NSU-nál hengeres a főtengely kihajtás vége, a Mazdánál kúpos.
Az 1961-es közös bázishoz képest jelentősen szétfejlődtek a motorok. Látszik, hogy a japánok mennyivel több munkát fektettek bele a fejlesztésbe, mennyivel több erőforrásuk volt, mint az NSU-nak. Nem minden megoldásuk jobb, de a végeredmény egyértelműen az.
Utolsó kommentek