Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

43

2013.01.01. 21:46 | bervas | Szólj hozzá!

A japánok nem németek. Ha az ember végignézi az alábbi videót, látja, hogy egyetlen ember minimális segítséggel összerakja a Mazda blokkját:

Kicsit vicces az érdekes hajszerkezetű srác, de nagyon képben van, az látszik.

Jellegzetes különbségek a Mazda 13B és az NSU KKM 612 között:

  • Az NSU hűtés a rotorházban körkörös, a Mazda motorban axiális irányú.
  • Az NSU furatonként tömít külön O gyűrűvel, a Mazda két nagy O gyűrűt használ a teljes ház oldalsík tömítésére.
  • Az NSU kerületi, a Mazda oldalsó szívású.
  • Az NSU C oldaltömítését laprugó, a Mazdáét csavarrugó nyomja.
  • Az NSU az olajtér és a dugattyú közepe között egyetlen belső axiális tömítést használ és radiális dugattyú gyűrűket. Emiatt célszerszámok kellenek a szereléshez. A Mazda a dugattyún két axiális tömítést használ, radiális tömítés nincs, célszerszám nem kell a szereléshez.
  • Az NSU olajtartálya a blokk elején van, a Mazdáé a blokk alatt.
  • Az NSU dugattyúsarok éltömítése 3 darabból, a Mazdáé 1 darabból áll.
  • Az NSU-ban van gördülő axiális támcsapágy, a Mazdában nincs.
  • Az NSU-ban a dugattyú csavarral axiálisan rögzítve van a főtengelyen, a Mazdán nincs.
  • Az NSU-nál fogaskerék hajtja az olajszivattyút, a Mazdánál lánc.
  • Az NSU-ban 3 olajszivattyú van, a Mazdában 1.
  • Az NSU-nál a motor középeleme a bázis, emiatt összerakáskor fordítani kell a blokkon. A Mazdánál az egyik szélső elem a bázis, emiatt nem kell összerakáskor fordítani a blokkon.
  • Az NSU-nál kívül vannak az ellensúlyok, a Mazdánál a blokkon belül.
  • Az NSU-nál hengeres a főtengely kihajtás vége, a Mazdánál kúpos.

Az 1961-es közös bázishoz képest jelentősen szétfejlődtek a motorok. Látszik, hogy a japánok mennyivel több munkát fektettek bele a fejlesztésbe, mennyivel több erőforrásuk volt, mint az NSU-nak. Nem minden megoldásuk jobb, de a végeredmény egyértelműen az.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr454991106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása