A kipufogó csavarok továbbra is piszkálták a csőrömet. Nézegettem, milyen szerszám fér hozzájuk és hogy. Addig próbálkoztam, míg meglett az oda tervezett eszköz kombináció:
Orosz pipakulcs nyél a hatlapú kínai krovafejen. A pipakulcs valamikor 30 éve egy dízel Aro hajtórúd csavarja nyitásakor hajlott meg először. Utána pár éve egy hivatalosan 325 Nm-rel meghúzandó anya nyitásakor kapott 2 méteres csőtoldatot, akkor hajlott másutt egy picit. Most csak 20 centis cső kellett, és nagy recsegés-ropogás árán megindult a közel gömbölyű anya. A hatlapú krova csodákra képes, sejtettem, csak nem tudtam, milyen kulccsal tudok ráfogni. Egyébként ezt a "csak a tervezett szerszámmal férsz hozzá csak a tervezett szerelési módon" eljárást eddig francia autókról ismertem. Lehet, Ingolstadt közelebb van Franciaországhoz, mint sejtené az ember? Ez a kipufogó már Audi fejlesztés, az eredeti NSU sokkal felhasználó barátabb volt.
Itt a négy bűnös. Az alsó kettővel kellett komolyan megharcolni.
Ilyen a blokk, immár kipufogó nélkül:
Vastag azbesztes tömítések vannak a csonkok alatt. A két hollanderes cső a szekunder levegő bevezetés. A leömlő belseje megfelelően barnára égett:
Az első tárcsa résén kikandikál valami:
Ez bizony a bolygódugattyú csúcsa és a rettegett éltömítés. Végigpörgettem mindkét dugattyút, megnéztem az éltömítéseket. Karc, csúnya kopás nem látszik, egyelőre erősen bizakodó vagyok.
Utolsó kommentek