Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

26

2012.11.18. 21:41 | bervas | Szólj hozzá!

A kipufogó csavarok továbbra is piszkálták a csőrömet. Nézegettem, milyen szerszám fér hozzájuk és hogy. Addig próbálkoztam, míg meglett az oda tervezett eszköz kombináció:

Dsc00105b.jpg

Orosz pipakulcs nyél a hatlapú kínai krovafejen. A pipakulcs valamikor 30 éve egy dízel Aro hajtórúd csavarja nyitásakor hajlott meg először. Utána pár éve egy hivatalosan 325 Nm-rel meghúzandó anya nyitásakor kapott 2 méteres csőtoldatot, akkor hajlott másutt egy picit. Most csak 20 centis cső kellett, és nagy recsegés-ropogás árán megindult a közel gömbölyű anya. A hatlapú krova csodákra képes, sejtettem, csak nem tudtam, milyen kulccsal tudok ráfogni. Egyébként ezt a "csak a tervezett szerszámmal férsz hozzá csak a tervezett szerelési módon" eljárást eddig francia autókról ismertem. Lehet, Ingolstadt közelebb van Franciaországhoz, mint sejtené az ember? Ez a kipufogó már Audi fejlesztés, az eredeti NSU sokkal felhasználó barátabb volt.

Itt a négy bűnös. Az alsó kettővel kellett komolyan megharcolni.

Dsc00106b.jpg

Ilyen a blokk, immár kipufogó nélkül:

Dsc00107b.jpg

Vastag azbesztes tömítések vannak a csonkok alatt. A két hollanderes cső a szekunder levegő bevezetés. A leömlő belseje megfelelően barnára égett:

Dsc00110b.jpg

Az első tárcsa résén kikandikál valami:

Dsc00108b.jpg

Ez bizony a bolygódugattyú csúcsa és a rettegett éltömítés. Végigpörgettem mindkét dugattyút, megnéztem az éltömítéseket. Karc, csúnya kopás nem látszik, egyelőre erősen bizakodó vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr444913592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása