Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

6

2012.10.19. 19:53 | bervas | Szólj hozzá!

Nekiláttam matatni a gépet. Így néz ki a légszűrőház:

Img_5086b.jpg

A fő nyílásokon kívül pontosan öt segédnyílása van. Csatlakozik hozzá vákuumcső, kartergáz, és valamilyen keverékszabályozás. Ritka kacskaringós vacak, de összesen 1 db csavar tartja. Ez volt benne a szűrő:

Img_5091b.jpg

Eredeti MANN, valószínűleg nem volt sose cserélve, csak kifújkálva. Kapni fog újat, ha úgy alakul.

A gépnek jó dolga volt álltában, kegyükbe fogadták a tyúkok. Az ott tojáshéj a váltó tetején:

Img_5089b.jpg

Turkáltam kicsit a motorteret, körülnéztem a szűrőház alatt. A trafó és az elosztófedél tüchtig volt. A gyertyakábelek eredeti Bosch vezetékek. Levettem a fedelet - nem kellett volna:

Img_5092b.jpg

Valamilyen szürke morzsás oxid lakik az osztófejben. Alaposan ki fog kelleni pucolni, ha odajutok. Kérdés, működik-e egyáltalán az osztófej.

A karburátor szimpatikusabb:

Img_5095b.jpg

Kis mosóbenzines pacsmagolás után lejött róla az őskosz. Elég tisztának, érintetlennek látszik, figyeljük a csavarfejeket. Az automata szivató vezérlés a bal oldali henger, elektromos és hűtővizes fűtésű. Az alsó két vákuumszelep az előgyújtást állítja a kipufogógáz utánégető jobb működése érdekében. A pillangószelepek nem a karburátor testben, hanem a hengerek előtt a szívónyílásoknál vannak.

A mocsok azért volt, mert a motor részben keverékkenésű. Kis olajszivattyú adagolja a motorolajat a benzinbe a mechanikus benzinpumpa előtt. Ezt a keveréket kapja a karburátor. Ahol picit szivárog bármi, a benzin pillanat alatt eltűnik, az olaj ott marad, és begyűjti a port.

A kipufogógáz utánégető kompresszora beállt, mint a szög. Kérdés, mi rohadt össze benne. Valahol azt írja a szerelési könyv, nem bontható, hiba esetén csere. Másik nincs, csavarok meg látszanak rajta. Megpróbálom szétszedni, és megnézni, hátha megindítható. Direktben hajtja a főtengely, jó lenne, ha menne.

Mosóbenzinnel megpacsmagoltam a motorblokkot. Pár perc után kezdett lejönni az olajos kátrányos kosz, előtűnt a fém. Kerestem motorszámot, de úgy tűnik, ott nincs, ahol lennie kellene. Lehet cserés volt a blokk...

Eddigi leltár:

  • elosztófej valószínűleg döglött
  • karbu valószínűleg jó
  • utánégető kompresszor egyelőre döglött
  • motor valószínűleg cserés volt, lehet, hogy jó

Nekilátok a kompresszornak, azt hiszem.

2012.09.28.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr44858567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása