Nekiláttam matatni a gépet. Így néz ki a légszűrőház:
A fő nyílásokon kívül pontosan öt segédnyílása van. Csatlakozik hozzá vákuumcső, kartergáz, és valamilyen keverékszabályozás. Ritka kacskaringós vacak, de összesen 1 db csavar tartja. Ez volt benne a szűrő:
Eredeti MANN, valószínűleg nem volt sose cserélve, csak kifújkálva. Kapni fog újat, ha úgy alakul.
A gépnek jó dolga volt álltában, kegyükbe fogadták a tyúkok. Az ott tojáshéj a váltó tetején:
Turkáltam kicsit a motorteret, körülnéztem a szűrőház alatt. A trafó és az elosztófedél tüchtig volt. A gyertyakábelek eredeti Bosch vezetékek. Levettem a fedelet - nem kellett volna:
Valamilyen szürke morzsás oxid lakik az osztófejben. Alaposan ki fog kelleni pucolni, ha odajutok. Kérdés, működik-e egyáltalán az osztófej.
A karburátor szimpatikusabb:
Kis mosóbenzines pacsmagolás után lejött róla az őskosz. Elég tisztának, érintetlennek látszik, figyeljük a csavarfejeket. Az automata szivató vezérlés a bal oldali henger, elektromos és hűtővizes fűtésű. Az alsó két vákuumszelep az előgyújtást állítja a kipufogógáz utánégető jobb működése érdekében. A pillangószelepek nem a karburátor testben, hanem a hengerek előtt a szívónyílásoknál vannak.
A mocsok azért volt, mert a motor részben keverékkenésű. Kis olajszivattyú adagolja a motorolajat a benzinbe a mechanikus benzinpumpa előtt. Ezt a keveréket kapja a karburátor. Ahol picit szivárog bármi, a benzin pillanat alatt eltűnik, az olaj ott marad, és begyűjti a port.
A kipufogógáz utánégető kompresszora beállt, mint a szög. Kérdés, mi rohadt össze benne. Valahol azt írja a szerelési könyv, nem bontható, hiba esetén csere. Másik nincs, csavarok meg látszanak rajta. Megpróbálom szétszedni, és megnézni, hátha megindítható. Direktben hajtja a főtengely, jó lenne, ha menne.
Mosóbenzinnel megpacsmagoltam a motorblokkot. Pár perc után kezdett lejönni az olajos kátrányos kosz, előtűnt a fém. Kerestem motorszámot, de úgy tűnik, ott nincs, ahol lennie kellene. Lehet cserés volt a blokk...
Eddigi leltár:
- elosztófej valószínűleg döglött
- karbu valószínűleg jó
- utánégető kompresszor egyelőre döglött
- motor valószínűleg cserés volt, lehet, hogy jó
Nekilátok a kompresszornak, azt hiszem.
2012.09.28.
Utolsó kommentek