Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

159

2015.04.25. 20:53 | bervas | Szólj hozzá!

Tesó azt mondta, a balhoz képest fakó a jobb helyzetjelző hátul. Próbáltam szétszedni, hátha izzó probléma. A nagy lámpatest teljesen más konstrukció, mint a kicsi. A kicsi a karosszérián kívül lakik egy öbölben. A nagy lámpatest külseje rá van csavarozva a kasznira. A kaszni belső oldalán műanyag test lakik, amelybe pattintott horganyzott acéllemezbe vannak pattintva a műanyag foglalatok. Miszlikbe szedhető az egész. Már ha nem múlt el 30 éves. Az izzónak láthatólag semmi baja, a lámpatest külsejében azonban fekete por lakik. Majd egyszer kifújom, analizálom.

Ma is megvolt kb. 300 km, már tudok fogyasztást mondani. 542 km-nél gyulladt ki stabilan a tartalék lámpa, ekkor 62 l ment a tankba. A tartalék lámpa tehát 20 litert jelez. A fogyasztás a fentiek alapján 11,44 liter/100 km. Ez nem rossz, hiszen a kezelési könyv 11,2 litert ír. A távolságot jellemzően városon kívül, főúton, autópályán, autóúton tettem  meg, mindig a megengedett legnagyobb sebesség környékén. Ha hiszek a gyári tankméretnek, akkor kb. 720 km-re elég egy tank ilyen üzemmódban.

Közben majdnem megfőztem a motort. Beleült a család, jöttek a csomagok, kb. 500 kg terhelés, elindultunk. Autóúton még nem volt baj, tartottuk hegynek le és fel a 110-et. Aztán jött egy dombos pályaszakasz, toltam a 130 környékét. A motor elkezdett dadogni, furcsán erőtlen volt, és mire visszavettem a tempót, a vízhőfok a piros mező szélén táncolt. Némi lassú tempó után visszaesett a mutató a normál zónába, de nem voltam nyugodt. Kicsivel később félreálltam, ránéztem a motortérre. Minden a helyén levőnek látszott, ép csövek, megfelelően telt tágulási tartály.

Következő hidegebb motorral történő induláskor hasonló volt a helyzet. Először fél szint fölé lendült a vízhőfok, aztán esett vissza középállásba. Lehet, rá kell nézni a termosztátra, mert lusta. Melegen üthettem, vághattam a motort az autópályán, szépen állt a mutató.

Ez a dadogás többször jelentkezett az úton. 2000-4000 között tetszőleges fordulatnál, hol gyengébben, hol erősebben. Egyszer-kétszer alapjáratnál is. Régebben csak alapjáratnál fordult elő. Azt hiszem, át fog kelleni nézni a rendszert, mert ezt bármi okozhatja. Lehet gyújtás, lehet keverékképzés, lehet tömítetlenség, Majd kiderül.

Címkék: fogyasztás benzin hűtés 80 szintjelző NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr517398768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása