Tesó azt mondta, a balhoz képest fakó a jobb helyzetjelző hátul. Próbáltam szétszedni, hátha izzó probléma. A nagy lámpatest teljesen más konstrukció, mint a kicsi. A kicsi a karosszérián kívül lakik egy öbölben. A nagy lámpatest külseje rá van csavarozva a kasznira. A kaszni belső oldalán műanyag test lakik, amelybe pattintott horganyzott acéllemezbe vannak pattintva a műanyag foglalatok. Miszlikbe szedhető az egész. Már ha nem múlt el 30 éves. Az izzónak láthatólag semmi baja, a lámpatest külsejében azonban fekete por lakik. Majd egyszer kifújom, analizálom.
Ma is megvolt kb. 300 km, már tudok fogyasztást mondani. 542 km-nél gyulladt ki stabilan a tartalék lámpa, ekkor 62 l ment a tankba. A tartalék lámpa tehát 20 litert jelez. A fogyasztás a fentiek alapján 11,44 liter/100 km. Ez nem rossz, hiszen a kezelési könyv 11,2 litert ír. A távolságot jellemzően városon kívül, főúton, autópályán, autóúton tettem meg, mindig a megengedett legnagyobb sebesség környékén. Ha hiszek a gyári tankméretnek, akkor kb. 720 km-re elég egy tank ilyen üzemmódban.
Közben majdnem megfőztem a motort. Beleült a család, jöttek a csomagok, kb. 500 kg terhelés, elindultunk. Autóúton még nem volt baj, tartottuk hegynek le és fel a 110-et. Aztán jött egy dombos pályaszakasz, toltam a 130 környékét. A motor elkezdett dadogni, furcsán erőtlen volt, és mire visszavettem a tempót, a vízhőfok a piros mező szélén táncolt. Némi lassú tempó után visszaesett a mutató a normál zónába, de nem voltam nyugodt. Kicsivel később félreálltam, ránéztem a motortérre. Minden a helyén levőnek látszott, ép csövek, megfelelően telt tágulási tartály.
Következő hidegebb motorral történő induláskor hasonló volt a helyzet. Először fél szint fölé lendült a vízhőfok, aztán esett vissza középállásba. Lehet, rá kell nézni a termosztátra, mert lusta. Melegen üthettem, vághattam a motort az autópályán, szépen állt a mutató.
Ez a dadogás többször jelentkezett az úton. 2000-4000 között tetszőleges fordulatnál, hol gyengébben, hol erősebben. Egyszer-kétszer alapjáratnál is. Régebben csak alapjáratnál fordult elő. Azt hiszem, át fog kelleni nézni a rendszert, mert ezt bármi okozhatja. Lehet gyújtás, lehet keverékképzés, lehet tömítetlenség, Majd kiderül.
Utolsó kommentek