Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

154

2014.11.10. 21:01 | bervas | Szólj hozzá!

Ezek a nyugatnémet mérnökök néha az agyamra mennek a termékfejlesztési szokásaikkal. A fehér kocsiban, amely 1974-es, ha ráadom a gyújtást, kattan egy időrelé, felberreg a villamos AC, és adott ideig megy, aztán leáll. Ez 1976-os, és alapesetben a gyújtás ráadásakor nem történik semmi a villamos AC-vel. Nincs is benne időrelé.

Amíg gondolkodtam, elővettem a tavaly kipucolt AC-t. Tettem egy tejfölösvödörbe benzint, beleeresztettem a szivattyút, és megint megpörgettem. Ment rendesen, nem romlott el. A háza, az mondjuk kétszer elnyűttebb a rosszénál, de ez megy. A motor konstrukciója is más, a burkolata is.

Gondolkodás közben leellenőriztem a táp testjét: volt neki. A táp plusz is megvolt egészen a műszerfali tápreléig. Kivettem a táprelét. Após villamos ember, kibontotta, meghümmögte, megmérte, összerakta. Rámért a lábaira, gondolkodott. Én is gondolkodtam, meg a kapcsolási rajzot bűvöltem, sokadjára. Após kibökte, nem érti, miért pont nullára húz a relé ráadott gyújtásnál. Én sem értettem, böngésztem tovább a kapcsolási ábrát. Aztán feltűnt, hogy az a nulla az önindító tápjával van egy lábon. Megnéztük a tápot önindítózás közben: működött.

Annyi volt még hátra, hogy a jó szivattyú védelmében gyári módra beépítettem a tojásszűrőt a tank kivezetésére.

Dsc02049b.jpg

Aztán még a csövek nem akartak stimmelni, aztán még a vezetékek. Végül kiderült, ez az AC 180°-kal elfordítva volt felszerelve a gyárihoz képest. Átmozgattam, helyére igazgattam mindent. Továbbra is picit hülyén álltak a dolgok, de egyelőre így marad. A benzincsövek gyárilag keresztezik egymást.

Dsc02053b.jpg

Az üres benzinrendszer 10 másodperc alatt feltöltődött, röffent a motor. A villamos AC csak önindítózás közben működik. Járó motornál a mechanikus AC átszívja az álló elektromos szivattyún a benzint. A következő egy hetes állás utáni indításnál kiderül, mennyire hatékony.

 

Címkék: benzin 80 szivattyú AC NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr96885165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása