Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

153

2014.11.06. 21:33 | bervas | 2 komment

Az egész úgy kezdődött, hogy megpróbáltam felemelni a kocsit a barkácsáruházas krokodillal. A futómű jót rötyögött, a krokodil teljesen kinyújtózott, a kerék meg békésen fogta a földet. Nem volt mit tenni, elő kellett venni a saját kurblis emelőt, és azzal emelni a kocsit. Aztán megpróbáltam kilazítani a kerékcsavarokat. Egészen addig, míg szétrepedt a 17-es krovafej a csavarokon. Akkor kerestem egy régivágású acél fejet após cuccai között, és azzal nyitottam meg a renitens csavarokat. Azért történt mindez, mert végre pontot akartam tenni a benzinpumpa probléma végére.

A segéd AC a bal hátsó kerék mögött lakik. Hozzá lehet férni a földön fetrengve is, úgy próbáltam mérni a tápját. Aztán rájöttem, jobb azt kényelmesen nézni. Ki is derült hamar, hogy nemcsak az AC működésképtelen, de tápfeszültség sincs rendes. Vezetéket visszafejteni nem volt kedvem, úgyhogy az AC-t vettem kezelésbe:

Dsc02039b.jpg

A dolog ránézésre sokkal jobb állapotban volt, mint a másik, amelyet tavaly tavasszal csináltam, és amely működött. Valóban, a szivattyú része makulátlan volt:

Dsc02041b.jpg

Kivéve a koszt, ami összegyűlt benne a lapátok között:

Dsc02045b.jpg

Ez amiatt van, hogy kispórolták a tank és az AC közötti tojásszűrőt a felújításkor. A koszon kívül a szivattyú többi része, akár az új. A szívó durvaszűrő:

Dsc02044b.jpg

A mágneses kuplung hajtott része, sok-sok spénnel a tankból:

Dsc02043b.jpg

Méregettem az elektromos kivezetéseket, de valami nem stimmelt ellenállásilag. Szétszedtem a motort:

Dsc02048b.jpg

Az egy dolog, hogy nagyon kopottak a kefék és a kommutátor, attól még mennie kéne. A baj az, hogy eltört az egyik kefe leszorító rugója, és fogalmam sincs, milyennek kellett volna lennie újkorában. Ez az AC megy a polcra donornak. Be fogom üzemelni a másikat. A képen a zöld rágógumi a forgórészen a kiegyensúlyozás ráragasztott tömege.

Most mehetek tápvezetéket visszafejteni, kontaktot vagy szakadást keresni.

Címkék: 80 elektromos szivattyú AC NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr866872557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.11.07. 19:41:37

@petrol pet:

Nem :-) Gyúrásra kikeményedő műgyanta. Amikor egyszer tekercselőnél jártam és tapogattam, tényleg rágógumi állagú volt.
süti beállítások módosítása