Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

147

2014.09.08. 21:37 | bervas | Szólj hozzá!

Kezdem megérteni, miért annyi a karosszériás munkadíj, amennyi. Csak azt szerettem volna, ne olyan nyilvánvaló klaffanással csukódjon a jobb első ajtó, mint ami félig lóg és csak kelletlenül mászik a helyére. Ebből két órás legózás lett.

Az alapvető probléma, mint kiderült, hogy a felső zsanér mögött két 2,4 mm vastag alátét tartotta a távot:

Dsc01955b.jpg

Három csavarra két alátét, hát így sikerült anno. Nem értettem a dolgot. Boldogan kivettem az alátéteket, hogy így már jó lesz, de nem lett. Az alátét tudniillik azért kellett, mert rosszul lettek kihézagolva az első sárvédők, esetleg a komplett orr rész. Így hézagolás nélkül kissé sérült a fényezés:

Dsc01952b.jpg

Nincs győzelem áldozat nélkül, de itt kissé lefelé görbült a szám széle. Közben gyakran ismételgettem magamban a "remontage á blanc" kifejezést, ami a kaszni fényezés előtti összeállítását és a hézagok beállítását takarja. Úgy tűnik, ez itt csak nagyjából lett elvégezve. Közben gyártottunk 1,7 mm-es alátéteket, és alul-felül tettünk a zsanérok alá. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy teljesen zsírmentesen volt betéve minden csavar, és az elvileg a kasznin csúsztatható zsanértalpak is. Ezzel a hat csavarral küzdöttünk:

Dsc01953b.jpg

A simogatás után szépen klattyan a jobb első ajtó. A jobb hátsó már eleve megfelelő. A bal első hasonlóan van elrontva, mint a jobb első, de már tudom a módszert. A bal hátsó is kreténül áll és csukódik. Ott lehet, hogy a kárpit mögött fog kelleni eljárni. Sebaj, legfeljebb bezsírozom az ablakemelő mechanizmust.

Az egésznek egyébként azért álltam neki, mert 100 felett olyan zaj van a kocsiban, hogy kezdem unni. Jelentős része szélzaj, próbálom csökkenteni.

Címkék: ajtó 80 beállítás NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr636681737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása