Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

134

2014.07.28. 14:16 | bervas | 11 komment

Az elmúlt hetekben végigjártam néhány általam ismert, tartós és jó munkát végző lakatos-restaurátort. Vittem magammal képeket a kocsiról, meg a kockás füzetet. Végigelemeztünk több lehetséges forgatókönyvet, a donor autó vásárlásától a mostani teljes kilakatolásáig. A helyzet, egy szóban összefoglalva: hajaj.

Egy hete töröm az agyam, hogyan tovább, vagy tovább-e egyáltalán. Tetszőleges forgatókönyvet választva annyi milliót kellene beletenni ebbe a vasba, ami egyrészt még nincs, és nem is tudom, mikorra jön esetleg össze. Másrészt annyi millióból bőven lehet kapni valamilyen szinten restaurált ilyet. Itt a hangsúly a valamilyen szinten restaurálton van. Nekem meg inkább használni kellene, mint szoborként porolni a tollseprűvel.

Az egész dologba azért ugrottam bele, mert ezt a kocsit láttam kölökként. Most úgy tűnik, tervezhető időn belül nem fogom tudni feltámasztani, anyagilag meg gyakorlatilag nem érdemes.

Itt tartunk. Gondolkodok, pörög a csontkés.

Címkék: 80 hajaj NSU Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr536551775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2014.07.28. 14:49:46

Lakatold ki magad!
Egy flex és egy popszegecs húzó-val szépen lekezelve minden kis szar darabot összerakáskor, egy örök darabot csinálhatsz úgy 2-3 év alatt...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.28. 16:51:13

Vannak 300.000 környékén olyan apparátok amik tudnak AC/DC hegesztőként (AWI), és plazamvágóként is működni. Én nekiállnék magam, szépen lassan óvatosan haladva. Néha káromkodva :-)

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2014.07.28. 17:40:40

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Csináld te, még az is lehet, hogy sikerül. Ha meg nem, ugyanott vagy, ahol most. :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.07.28. 18:34:32

@Make Valamit:

A karosszéria lakatosság nem véletlen külön szakma. Elég sok trükkje van. Nem véletlen, hogy csak kevés lakatos foglalkozik régi vacakokkal, és még kevesebb csinálja rendes színvonalon.

Én még egy homokvárat sem tudok vízszintes-függőlegesre építeni, inkább nem próbálkozom komplikált szerszámmal és szerkezettel.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.28. 19:54:29

@bervas: azok a lakatosok akik az én gépeimet hegesztették se ismerték a vízszintes-függőleges fogalmát, ezen ne fájjon a fejed. :-)
(Türelem kell ehhez is mint minden máshoz, azért drága, mert sok idő kitalálni hogy két lemez hogy találkozott még mielőtt az enyészeté lett volna az a sarok. Viszont ha a saját idejét pazarolja az ember, az nem kerül semmibe, tapasztalatot viszont szerez és addig se a tévét nézted.)

petrol pet 2014.07.28. 22:15:10

Nagy újdonságot ezzel a bejegyzéssel nem mondtál se nekünk, se magadnak. Az már az elején látható volt, hogy lakatolni kell, az meg mindig horror. A motorjával megismerkedtél, szépen összeraktad. Ahogy ismerlek, amint ez összeáll, abban a pillanatban elveszíted majd az érdeklődésedet, vagyis más fog érdekelni. Szóval vagy most kellene pénzzé tenni a kocsit, akár alkatrészenként, és venni egy Suzukit (jóvan, csak vicc volt, ez nem te vagy, ez túl hétköznapi), vagy folytatva az eddigieket a kasznit is minimálprogramban lakatolni, alapozózni, aztán egy olcsó tisztasági meszelést kívülről és jóaz. Mondom, úgyis pont rájössz addigra, amitmost is tudsz, hogy nem gazdaságos, meg sokat eszik, meg nem túl megbízható. Én arra szavazok, hogy legyen lakatolás, mert akkor lesz mit olvasnom :))) Bármit döntesz, sok sikert!

jürgen baromartz 2014.07.28. 23:59:57

csatlakozom az előttem szólókhoz, lakatold ki magad. nem kell hozzá atomfizikusnak lenni. nézzél meg néhány videót a dologról youtube-on (csodás oktatóvideók vannak ám mindenről), és kezdd el olyan helyen, ami kevésbé látszik. menni fog az, nem rakétatudomány, nem kell félni tőle.

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2014.07.29. 12:07:20

Csak bíztatni tudlak, hogy állj neki magad. Ha már idáig eljutottál a mechanikai részekkel, kár lenne feladni. Helyed van, a blog alapján műszaki érzéked is. Egy CO hegesztő akár használtan is nem egy nagy beruházás és ha már nem kell, mindig van rá kereslet, jó esetben veszteség nélkül túladhatsz rajta. A második folt után ráérzel az ízére a dolognak. Net tele van segítséggel. Persze közel nem lesz olyan mint a kaszni.blog.hu-n taglalt munkák, de sok nevesincs gyors haszonra hajtó lakatos minőségét egészen biztosan lehet hozni otthon is.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.07.29. 19:10:55

@petrol pet:

Suzukit két hete vettünk... tesónak :-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.07.29. 19:14:04

@tommodore:

Köszönöm a biztatást.
A fényezés és a lakatolás olyan dolgok, amelyek nem érdekelnek.

Más képes órákat elmolyolni rozsdátlanítással, alapozással, kittréteg sokadszori csiszolásával, én nem.

Láttam az eszközparkot és a folyó munkákat pár profinál. Én ezt nem akarom megtanulni.

Korlátos a szabadidőm a meló és a család mellett. a lakatolás éveken át kitöltené, azt nem akarom.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.31. 11:07:37

Hát... akkor én megpróbálnám a német eBay-re feltenni, videóval (motor), részletes fotókkal... még az is lehet hogy a bekerülési árát visszakapod.
(A vicc az, hogy ha onnét veszi meg valaki, az nagy valószínűséggel itthon fogja kilakatoltatni, mert az itteni munkadíj harmada a kintinek.)
süti beállítások módosítása