Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

127

2013.09.07. 23:19 | bervas | Szólj hozzá!

A légszűrőházat valamikor régen kívülről már lemostam. A belsejét alaposabban megnézve annak is nekiláttam hígítóval, ecsettel. Valamiért elég sok olajos nyálka maradt benne. Kiderült, hogy kis gumiprofil van a házfedél alatt. Azt külön ki kellett venni, külön elmosni. Az új szűrőbetét elég passzentosan ment a helyére, kellett harcolni a fedél patentokkal. Közben láttam, a karbuhoz csatlakozó gumi elosztócső elég repedt. Muszáj lesz szerezni másikat helyette.

Miután a légszűrőház a helyére került, feltettem az eddig hiányzó csöveket. Felkerült a szabályozó vákuum kicsi csöve, és a szervo vákuum vastag kipufogó csöve. Utóbbi elég varacskos volt, lehetett erősen mosogatni. Helyére szabtam az átlátszó alapjárati levegőcsöveket. Utána feltettem a hosszú benzincsövet, odatettem a kocsi mellé a keverékes kannát, és nekiláttam köszörülni az önindítóval. Kis várakozás és némi gázpedál pumpálás után beindult a motor.

A szívatón levő Wankel füstjével embert lehet ölni. Szúrós, büdös, marja az ember szemét és torkát. Garázsba csak kipufogóval kifele érdemes beállni, persze most nem úgy vagyok. A szívató fordulatszám elég magas. Gázpedál mozgatására hamar lejjebb esik, de egy liter benzin pillanatok alatt elfogy, míg az ember a kinyitott ajtajú-ablakú garázs előtt keresi a levegőt. Az 1200/perc alapjárat jól megvan, de a karbu rudazattal valami nem kóser. Melegen néha leesik 800/perc köré a fordulat, ha úgy áll a rudazat. Valamit állítani fog kelleni.

A váltó félig jó, egyes és kettes fokozat fogja a motort. Dolgozik a nyomatékváltó, 800/percre esik a fordulat, kúszik az autó előre a fék felengedésekor. A hátramenetet nem érzi, pedig a rudazat kapcsolni tűnik. A harmadik fokozatot sem érzi, az sem fojtja a motort. Ezt majd meg kell nézni, ha a kocsi mozgóképes lesz.

A legutóbb beszerzett kipufogó gumik sem jók, túl kicsik. A tartóbakra nem mennek fel, csak a dobok fülére.

Meleg motornál a katalizátor utáni 20 cm a csatlakozó bilincsekkel együtt sötétvörösen izzik. Fényes nappal jól látszik, most én is megnéztem.

Próbáltam gyújtást állítani, elővettem a stroboszkópot. Ez az öreg lakatfogós vacak nem érez semmit, nem villogott egyáltalán. Nem tudom, a spéci gyújtás vagy a dupla szikra a sok neki. Állítgattam kicsit fülre, de inkább rosszabb lett, mint jobb. Végül nagyjából visszatettem az eredeti állásába az elosztót.

A tágulási tartályban mintegy 2 centit esett a vízszint. Kérdés, elfolyta-e, vagy ennyi levegő jött ki belőle. Felöntöttem maximumig, legyen megint referencia szint.

Címkék: próba kipufogó 80 cső katalizátor szűrő NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr195500016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása