Ez a vákuumcső probléma keményebb dió lett, mint gondoltam. Hat-hét gumis céget hívtam fel, nem sok sikerrel. Vagy vastag hidraulika csövet ajánlottak vákuumra, vagy átlátszó csigacsövet, vagy csak üzemanyagcső volt. Az eredeti külső hálós csőnek egyelőre nem találtam nyomát. Végül vettem pár méter viszonylag puha üzemanyagcsövet, és nekiláttam próbálkozni. Ezt kellett pótolni:
A bilincseket egyelőre menthetőnek ítéltem. Randa lenne a sok modern bilincs a patinásan rohadt motortérben. A műanyag T elosztó és visszacsapó szelep hibátlan:
Elővettem a mérőszalagot és a tapétavágó kést, és nekiláttam csövet szabni. A leszabott csöveket visszatettem a régiek helyére. A bilincsek pont kiadják a picit hosszabb vastagságot. Eléggé virít a friss fekete a motortérben, de ez van:
A baloldalt látszó szervószelep tartó szilentjeiból is találtam újat óccsóért. Kicsit merevebbnek tűnik a gumija, de méretben passzol. Ugyanilyen szilent tartja az elektromos AC-t, ha egyszer odajutok, hogy hozzáférjek...
A vákuumtartályba vezető rövid csőnél mindenképpen hosszabb kell, mert a merevebb csövet nem tudom ilyen kis íven meghajlítani.
A csövezés után szülővel még egyet légtelenítettünk a féken. Pazar lett.
Utolsó kommentek