Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

100

2013.06.19. 21:51 | bervas | Szólj hozzá!

Megpróbáltam gatyába rázni az első féket. A kocsi mozgatásához kell valami fék, a motor és a váltó próbálgatásához pláne. A hátra menő cső kilikadt. Levenni nem lehet mert csak a hossztartóval együtt jön, akkor meg mi lesz a lakatosnak a minta. Első közelítésnek ledugóztam a hátra menő ágat a főfékhengeren, úgy próbálkoztam. Feltettem az új fékcsöveket:

Dsc01124b.jpg

Szülőt kértem, pumpáljon, én meg zongoráztam a hat légtelenítő csavaron. Gondoltam, friss fékfolyadékkal feltöltés és mozgatás nem fog rosszat tenni az esetleg berohadt dugattyúknak. Nagy meglepetésemre simán megindult az első fékkör, nem győztem engedni kifele a levegőt. Pillanatokkal később a második fékkör is magára talált, köpte a mocskot és a levegőt a légtelenítő csavarokon. Beállt úgy a rendszernyomás, hogy fixen megtapadtak a betétek a tárcsákon, valamint pisilni kezdett a főfékhenger a vészfuraton. Azaz kell rendes főfékhenger felújító készlet, rendes karmantyúkkal. A nyergeket pedig szét kell szedni, mert az elöregedett karmantyúk nem húzzák vissza a dugattyúkat, ha lecsökken a rendszernyomás.

Leengedtem a folyadékot a főfékhengerből, kivettem a nyergeket. Kicsit aggódtam, mert ladás-wartburgos koromból emlékszem, nehézkes a szemben levő dugattyúk kiápolása egy fix nyeregből. Így is volt, levettem a porvédőket, próbálkoztam mindenféle vízpumpa fogókkal, de semmi esély hozzájuk férni. Pár perc gondolkodás után feltűnt, miért van olyan kretén helyen egy sor légtelenítő csavar. Az is eszembe jutott, van kiütő készletem. És lőn, tudtak a német mérnökök:

Dsc01125b.jpg

Tízdekás kalapáccsal simán ki lehetett noszogatni a dugattyúkat. Ilyenek a dugattyúk és a fészkek:

Dsc01128b.jpg

Dsc01126b.jpg

Kis pucolás rájuk fért, de semmi lényegi hibát nem láttam. Elővettem némi polírpapírt, megsimogattam a dugattyúkat és a fészkeket, ahol kellett. Aztán átmostam párszor alkoholban, levegővel kifújtam, és mehetett minden össze. Kétféle javítókészletet próbáltam ki: gyárit és utángyártottat. Négy és félszeres az árkülönbség, most így futotta. Az utángyártottal gond nélkül összeraktam az egyik nyerget. A gyári anyaga sokkal finomabb volt, a méretpontossága is szimpatikusabb, könnyebben állt össze a másik nyereg. Ilyen lett a régi cucc az új gumirészekkel:

Dsc01129b.jpg

Mielőtt felhördülnek a hozzáértők, itt nem a csillogóra restaurálás a cél, hanem egyelőre a funkció működőképességének biztosítása. A két nyerget visszaépítettem a helyére. Visszamentek a betétek, a betétfogó rugók, stiftek, és a fékcsövek:

Dsc01130b.jpg

Dsc01131b.jpg

Most főfékhenger javítókészletet kell szereznem, és azt is így megcsinálni. Ha kész és van első fék, mehet vissza a motorblokk, és lehet foglalkozni a kipufogóval.

Címkék: felújítás 80 fék cső féknyereg NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr685369733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása