Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

86

2013.05.04. 21:24 | bervas | Szólj hozzá!

A blokk elejéből csak a dekni maradt. Elég ragyás volt és koszos. Drótkoronggal, drótkefével próbáltam rajta segíteni, mérsékelt sikerrel. Úgy megmarta valami régi fagyálló, hogy kráteres maradt. Újravágtam az egyetlen bent maradt tőcsavaron a menetet, meg kifúrtam az összeragasztott AC tartófül menetét. Aztán jó alaposan elmostam, kifújkáltam a spéneket és a régi olajsarat. Sokkal szebb nem lett:

Dsc00787b.jpg

Beletettem az új szimmeringet. Viszonylag könnyen belement, nem kellett nagyon noszogatni. Beletettem a keverék olajszivattyú hajtásházát: kézzel belement vagy félig. Ezzel sem lesz gond. Aztán helyére próbáltam a fedéltömítést. A fedélen nem volt gond, de a blokk egyik tájolócsapjának kisebb volt a furat, nem akart felmenni. A gyors és hatékony megoldás érdekében lecsíptem ezt a macifület a tömítésről. Az anyaga egyébként vékony és hajlékony, harcoltam vele, míg helyére került. Végül a blokkra ragasztottam fel kevés zsírral, és úgy bűvészkedtem fel a fedelet. Közben igyekeztem nem leverni a helyéről a három O gyűrűt, ami a fedél és a blokk közötti vízjáratokat és olajjáratot tömíti, meg igyekeztem átbújtatni a likon az AC húzórúd lemezét. Harmadik próbálkozásra elvileg minden a helyén volt, felkerült a fedél. Nagy élmény volt így látni:

Dsc00789b.jpg

Ezután bezsíroztam a csavarokat, szépen körben helyére tettem és két körben meghúztam őket. Idomtalan, komplikált alakú ez a fedél, van mindenféle hosszú csavarja. A fedél után a főtengely szíjtárcsa következett, amelynek íves reteszét még a dekni felrakása előtt bekocogtattam a helyére. A szíjtárcsa alapos drótkefézést kapott, ahol hozzáfértem. A szimmering felfekvő felületét polírpapírral simítottam végig, hogy az állásban rárakódott több éves ragya elhagyja. Hiába hengeres az illesztése, vékonyan beolajozva kézzel a helyére ment, lehúzni ellenben nem hagyta magát. Betekertem a végcsavart, és így állunk:

Dsc00793b.jpg

Tekergetésre nemcsak a rotorok szuszognak, hanem a vákuumszivattyú is.

Most úgy állok, hogy a fedélre fel kellene tenni a tartozékokat: a keverék olajszivattyút, az AC-t, az elosztófejet. Utána kellene a vízpumpa is. Előbbiekkel nincs gond. A vízpumpa zárólemezével csinálni kellene valamit, itt-ott rozsdásan nem szívesen raknám vissza. A blokk kocsiba rakásához ki kellene szedni a lehető legtöbb olajat a konverterből, kéne kipufogó rendszer, meg a kormányszervó visszafolyó csövét kicserélni. Töprengek, merre tovább. Azon is töprengek, mi legyen a bemattult, kicsit rozsdás fejű, de szárán tökéletesen kadmiumos csavarokkal. Mechanikailag hibátlanok, nekem tetszik is a kissé varacskos külső. Kérdés, sok év múlva az OT vizsgán mit fognak szólni hozzá.

Címkék: 80 szíjtárcsa NSU Wankel Ro dekni

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr465281314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása