A blokk elejéből csak a dekni maradt. Elég ragyás volt és koszos. Drótkoronggal, drótkefével próbáltam rajta segíteni, mérsékelt sikerrel. Úgy megmarta valami régi fagyálló, hogy kráteres maradt. Újravágtam az egyetlen bent maradt tőcsavaron a menetet, meg kifúrtam az összeragasztott AC tartófül menetét. Aztán jó alaposan elmostam, kifújkáltam a spéneket és a régi olajsarat. Sokkal szebb nem lett:
Beletettem az új szimmeringet. Viszonylag könnyen belement, nem kellett nagyon noszogatni. Beletettem a keverék olajszivattyú hajtásházát: kézzel belement vagy félig. Ezzel sem lesz gond. Aztán helyére próbáltam a fedéltömítést. A fedélen nem volt gond, de a blokk egyik tájolócsapjának kisebb volt a furat, nem akart felmenni. A gyors és hatékony megoldás érdekében lecsíptem ezt a macifület a tömítésről. Az anyaga egyébként vékony és hajlékony, harcoltam vele, míg helyére került. Végül a blokkra ragasztottam fel kevés zsírral, és úgy bűvészkedtem fel a fedelet. Közben igyekeztem nem leverni a helyéről a három O gyűrűt, ami a fedél és a blokk közötti vízjáratokat és olajjáratot tömíti, meg igyekeztem átbújtatni a likon az AC húzórúd lemezét. Harmadik próbálkozásra elvileg minden a helyén volt, felkerült a fedél. Nagy élmény volt így látni:
Ezután bezsíroztam a csavarokat, szépen körben helyére tettem és két körben meghúztam őket. Idomtalan, komplikált alakú ez a fedél, van mindenféle hosszú csavarja. A fedél után a főtengely szíjtárcsa következett, amelynek íves reteszét még a dekni felrakása előtt bekocogtattam a helyére. A szíjtárcsa alapos drótkefézést kapott, ahol hozzáfértem. A szimmering felfekvő felületét polírpapírral simítottam végig, hogy az állásban rárakódott több éves ragya elhagyja. Hiába hengeres az illesztése, vékonyan beolajozva kézzel a helyére ment, lehúzni ellenben nem hagyta magát. Betekertem a végcsavart, és így állunk:
Tekergetésre nemcsak a rotorok szuszognak, hanem a vákuumszivattyú is.
Most úgy állok, hogy a fedélre fel kellene tenni a tartozékokat: a keverék olajszivattyút, az AC-t, az elosztófejet. Utána kellene a vízpumpa is. Előbbiekkel nincs gond. A vízpumpa zárólemezével csinálni kellene valamit, itt-ott rozsdásan nem szívesen raknám vissza. A blokk kocsiba rakásához ki kellene szedni a lehető legtöbb olajat a konverterből, kéne kipufogó rendszer, meg a kormányszervó visszafolyó csövét kicserélni. Töprengek, merre tovább. Azon is töprengek, mi legyen a bemattult, kicsit rozsdás fejű, de szárán tökéletesen kadmiumos csavarokkal. Mechanikailag hibátlanok, nekem tetszik is a kissé varacskos külső. Kérdés, sok év múlva az OT vizsgán mit fognak szólni hozzá.
Utolsó kommentek