Adós vagyok egy képpel a felső holtpontjelzőről. Ez a hasított szegecs okos dolog:
Meglettek az O gyűrűk, végre nekieshettem az olajszűrő fedélnek. Feltettem a tömítést és az O gyűrűt:
Ilyen a fedél bele:
A fényes rúd alul valamilyen megkerülő szelep háza. Az olajszivattyúkban is vannak megkerülő szelepek. Ez a szűrőé lehet, mocsokkal eltelés és bedugulás esetére. Már ment is a helyére a fedél:
Szépek a régi hőgombák. Réz test, információ világosan és érthetően rajtuk:
Nem nyúltam hozzájuk, nehogy bajuk essen. Eredeti VDO cuccok. Utána felkapattam az olajszűrőt, csak hogy lássam, milyen lesz, ha kész lesz:
A következő O gyűrű a vákuumszivattyú tömítésének kellett. Kicsit kómásan számoltam ki a hosszát, kétszer kellett visszamenni a boltba, mire meglett a jó:
A szivattyún már a helyére nyomkodott új tömítés, mellett a papíron a kikeményedett régi. A szivattyú forog-szuszog. A csavarok még az eredetiek, nem volt hozzá nyúlva. Én sem nyúltam hozzá. Nem szeretném, hogy szétszedéskor menjen tönkre a régi membrán. Amíg bírja, menni fog. A helyre rakásáról annyit, hogy a szerelési könyv fél oldalon keresztül taglalja, hogyan lehet feltenni, ha minden más a helyén van. Így félig szétszedett blokkal csak 10 perc kellett hozzá, meg egy szekrénykulcs célszerszám gyanánt. A két kampós végbe excenter által hajtott hajtórudat kell beakasztani, ami húzogatja a kampókat. A kampós rudat teljesen kihúzott állásban kell megtartani, a hajtórudat teljesen kinyomva, és vakon összeakasztani a kettőt. Én inkább kivettem a segédtengelyt, beakasztottam a hajtórudat, majd felimádkoztam az excenterre a segédtengelyen. Nem fehér embernek való munka. A végeredmény ilyen:
Szép a szivattyú, jól kilóg a blokkból. Kipufogó szereléskor majd látványosan nem férni hozzá tőle a kipufogócsonk csavarjaihoz, de kell a kihívás az életbe.
Utolsó kommentek