Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

85

2013.05.04. 20:58 | bervas | 1 komment

Adós vagyok egy képpel a felső holtpontjelzőről. Ez a hasított szegecs okos dolog:

Dsc00782b.jpg

Meglettek az O gyűrűk, végre nekieshettem az olajszűrő fedélnek. Feltettem a tömítést és az O gyűrűt:

Dsc00779b.jpg

Ilyen a fedél bele:

Dsc00778b.jpg

A fényes rúd alul valamilyen megkerülő szelep háza. Az olajszivattyúkban is vannak megkerülő szelepek. Ez a szűrőé lehet, mocsokkal eltelés és bedugulás esetére. Már ment is a helyére a fedél:

Dsc00780b.jpg

Szépek a régi hőgombák. Réz test, információ világosan és érthetően rajtuk:

Dsc00781b.jpg

Nem nyúltam hozzájuk, nehogy bajuk essen. Eredeti VDO cuccok. Utána felkapattam az olajszűrőt, csak hogy lássam, milyen lesz, ha kész lesz:

Dsc00783b.jpg

A következő O gyűrű a vákuumszivattyú tömítésének kellett. Kicsit kómásan számoltam ki a hosszát, kétszer kellett visszamenni a boltba, mire meglett a jó:

Dsc00784b.jpg

A szivattyún már a helyére nyomkodott új tömítés, mellett a papíron a kikeményedett régi. A szivattyú forog-szuszog. A csavarok még az eredetiek, nem volt hozzá nyúlva. Én sem nyúltam hozzá. Nem szeretném, hogy szétszedéskor menjen tönkre a régi membrán. Amíg bírja, menni fog. A helyre rakásáról annyit, hogy a szerelési könyv fél oldalon keresztül taglalja, hogyan lehet feltenni, ha minden más a helyén van. Így félig szétszedett blokkal csak 10 perc kellett hozzá, meg egy szekrénykulcs célszerszám gyanánt. A két kampós végbe excenter által hajtott hajtórudat kell beakasztani, ami húzogatja a kampókat. A kampós rudat teljesen kihúzott állásban kell megtartani, a hajtórudat teljesen kinyomva, és vakon összeakasztani a kettőt. Én inkább kivettem a segédtengelyt, beakasztottam a hajtórudat, majd felimádkoztam az excenterre a segédtengelyen. Nem fehér embernek való munka. A végeredmény ilyen:

Dsc00785b.jpg

Szép a szivattyú, jól kilóg a blokkból. Kipufogó szereléskor majd látványosan nem férni hozzá tőle a kipufogócsonk csavarjaihoz, de kell a kihívás az életbe.

Címkék: 80 vákuum szivattyú fedél excenter olajszűrő NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr65281228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovi01 2013.05.12. 13:40:49

Szia!

Az a fényes rúd az olajnyomás határoló dugattyú, remélhetőleg könnyen mozog, mert ha nem akkor túl nagy lesz az olajnyomás és valahol el fogja nyomni.
süti beállítások módosítása