Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

83

2013.04.29. 14:07 | bervas | 1 komment

A motor eleje eléggé alakul a dekni alatt. Már csak az olajszivattyú volt hátra.

Dsc00764b.jpg

Az olajszivattyú kívülről gyönyörű. Le van mosva, szépen csillog. Oldalról nézve érdekes dolog látszik:

Dsc00766b.jpg

Mintha két helyen szívna. Van egy nagy kosara, meg egy kis csöve. Nyomni is két helyen nyom: a szívókosár feletti lyukon, illetve mellette a balra néző lyukon. Nézzünk bele, hogyan is működik, meg hogy ki lehessen mosni belőle a régi olaj maradékát. Négy csavar ki, fedél le:

Dsc00769b.jpg

Bizony, ott a feketés régi olaj a belsejében. Kicsit higított rajta a mosóbenzin, de nem hozta ki. Jobb lesz alaposan elmosni. Itt elöl egészen kicsi, alacsony fogmagasságú szivattyú látszik. Ez keringtetni az olajat a nyomatékváltóban. Vastag acéllemezen ül, amit ki lehet venni:

Dsc00771b.jpg

Ott lakik mögötte a fő olajszivattyú. Ez keringteti a motor kenőolaját. Ez már hosszabb fogaskerekekkel dolgozik. Az acéllap a tengelyen van csapágyazva, a kisebb fogaskereket felpréselték rá. A fő szivattyú házában is ott a régi olaj:

Dsc00774b.jpg

Ezt mind szépen kipucoltam, megszárítottam, friss olajjal összeraktam. Megpörgettem: vígan cuppogott, szívta a levegőt mindkét szivattyú. Ezután helyére tettem a szivattyú vezetőperselyeit, a fogaskerék takarólemezét, és helyére került a szivattyú a blokkba:

Dsc00776b.jpg

A jobbra menő fekete cső a nyomócső, az viszi az olajat a szűrőházba. Annyira viszi, hogy bele is lóg:

Dsc00777b.jpg

A szűrőházhoz még hiányzik egy O gyűrű, aztán az is felkerül. Nem hiányzik viszont a kartergáz szűrő dörzsiszivacsa, betettem a helyére:

Dsc00775b.jpg

Ezek után elgondolkodtam, merre tovább. Jöhetne az első fedél, de... hiányzik hozzá egy O gyűrű. A fedélen az AC egyik tartófüle repedt, meg kellene ragasztani.  Ezek híján csak méretpróbáztam egyet. Feltettem az első fedelet, néztem, síkban felfekszik-e. Nagyjából rendben volt. Ha már ott volt, helyére próbáltam az elosztófedelet. Elvileg az is rendben bement, ahova kellett. Visszavettem mindent, és nekiláttam igazgatni a fedélen a friss hegesztést, hogy a perem élek síkban legyenek. Le fog kelleni pucolni az oxidot a fedélről, alapos mosás, aztán mehet vissza a helyére.

Utána elővettem a vízpumpa zárólemezét, levakartam róla a tömítés maradékot. Eléggé úgy tűnik, hogy nem kadmiumozott a lemez, csak sima lakkozott acél, azért kapta el a rozsda. Ugyanez igaz az olajhűtőre is. Megnéztem a bontáskor készült képeket, és már akkor is rozsdás volt a víztér része az olajhűtőnek. Lesznek még érdekes dolgok...

Címkék: 80 mosás szűrő fogaskerék NSU olajszivattyú Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr145252574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrol pet 2013.05.01. 22:20:16

Lakkozott acél? Nahát.
Amúgy kezd izgi lenni, csak így tovább! :)
süti beállítások módosítása