A motor eleje eléggé alakul a dekni alatt. Már csak az olajszivattyú volt hátra.
Az olajszivattyú kívülről gyönyörű. Le van mosva, szépen csillog. Oldalról nézve érdekes dolog látszik:
Mintha két helyen szívna. Van egy nagy kosara, meg egy kis csöve. Nyomni is két helyen nyom: a szívókosár feletti lyukon, illetve mellette a balra néző lyukon. Nézzünk bele, hogyan is működik, meg hogy ki lehessen mosni belőle a régi olaj maradékát. Négy csavar ki, fedél le:
Bizony, ott a feketés régi olaj a belsejében. Kicsit higított rajta a mosóbenzin, de nem hozta ki. Jobb lesz alaposan elmosni. Itt elöl egészen kicsi, alacsony fogmagasságú szivattyú látszik. Ez keringtetni az olajat a nyomatékváltóban. Vastag acéllemezen ül, amit ki lehet venni:
Ott lakik mögötte a fő olajszivattyú. Ez keringteti a motor kenőolaját. Ez már hosszabb fogaskerekekkel dolgozik. Az acéllap a tengelyen van csapágyazva, a kisebb fogaskereket felpréselték rá. A fő szivattyú házában is ott a régi olaj:
Ezt mind szépen kipucoltam, megszárítottam, friss olajjal összeraktam. Megpörgettem: vígan cuppogott, szívta a levegőt mindkét szivattyú. Ezután helyére tettem a szivattyú vezetőperselyeit, a fogaskerék takarólemezét, és helyére került a szivattyú a blokkba:
A jobbra menő fekete cső a nyomócső, az viszi az olajat a szűrőházba. Annyira viszi, hogy bele is lóg:
A szűrőházhoz még hiányzik egy O gyűrű, aztán az is felkerül. Nem hiányzik viszont a kartergáz szűrő dörzsiszivacsa, betettem a helyére:
Ezek után elgondolkodtam, merre tovább. Jöhetne az első fedél, de... hiányzik hozzá egy O gyűrű. A fedélen az AC egyik tartófüle repedt, meg kellene ragasztani. Ezek híján csak méretpróbáztam egyet. Feltettem az első fedelet, néztem, síkban felfekszik-e. Nagyjából rendben volt. Ha már ott volt, helyére próbáltam az elosztófedelet. Elvileg az is rendben bement, ahova kellett. Visszavettem mindent, és nekiláttam igazgatni a fedélen a friss hegesztést, hogy a perem élek síkban legyenek. Le fog kelleni pucolni az oxidot a fedélről, alapos mosás, aztán mehet vissza a helyére.
Utána elővettem a vízpumpa zárólemezét, levakartam róla a tömítés maradékot. Eléggé úgy tűnik, hogy nem kadmiumozott a lemez, csak sima lakkozott acél, azért kapta el a rozsda. Ugyanez igaz az olajhűtőre is. Megnéztem a bontáskor készült képeket, és már akkor is rozsdás volt a víztér része az olajhűtőnek. Lesznek még érdekes dolgok...
Utolsó kommentek