Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

82

2013.04.27. 21:24 | bervas | Szólj hozzá!

Lendülnek előrefele a dolgok. Szereztem 850 Nm-es nyomatékkulcsot. 120 cm a karhossz, emberes darab. Ezzel meg fogom tudni húzni a 450 Nm-es főtengely végcsavart. Lettek tömítések olcsón a Jókai térről. Még időm is lett valamennyi, úgyhogy nekiláttam matatni.

Ezen a képen a csapágytechnika 40 éves fejlődése látszik:

Dsc00741b.jpg

Ugyanaz a csapágytípus, ugyanaz a gyártó, ugyanaz a golyószám, mégis eléggé eltérő konstrukció. Amikor a boltban kivettem a dobozból, emlékeztem, hogy nem ilyet szedtem ki. Mégis passzol, jó. Hamar betettem a helyére, kész az axiális csapágy, a háza és a védőlemez:

Dsc00742b.jpg

Utána bekerült az íves retesz, a hajtó fogaskerék. Hiába olajoztam be, kis kalapácsos noszogatás kellett, mire a helyére mászott. Ezután felraktam a segédtengelyre a fogaskerekeket és excentereket. Kapott olajat minden bőven. Jelre állítottam a rendszert:

Dsc00744b.jpg

Az egyik kerék pöttyözött foga a másik kerék két pöttyözött foga közé került. A kerekek között van némi offszet, mert a segédtengely a fedélhez képest van tájolva, a főtengely kerék meg a főtengelyen. A fedelek összébb mentek a főtengelyhez képest, jelenleg a második "túlméreten" vagyunk. Tolómérővel 2,5 mm távolságot mértem a két homloksík között. Ez ellen nem tudok mit csinálni. Utána az olajszűrő deknit akartam feltenni. Először gondosan elmostam, és megtaláltam benne a blokk egyetlen Auto Union emblémáját:

Dsc00745b.jpg

Ez még nem Audi embléma, ez a régebbi változat. Próbáltam feltenni a helyére, de egy sokadik méretű O gyűrű hiányzott, futhatok még egy kört a szakboltba. Ha ez nem ment, feltettem az olajhűtőt. Öt hónapja, amikor szétszedtem, csapvízzel átmostam, és úgy maradt. Meg is kóstolta kicsit a rozsda... de ez van. Lánghegesztett, vékony, harmonikás doboz-a-dobozban lemezszerkezet, festhetetlen, hőkezelhetetlen, hozzáférhetetlen. Fagyállóval feltöltve valószínűleg nem lesz baj. Helyre tettem ezt is, az O gyűrűk ehhez megvoltak:

Dsc00750b.jpg

A meglevő O gyűrű készletben szemezgetve a rotorház víztér fedelek következtek. Ilyen volt, ilyen lesz:

Dsc00121c.jpg

Dsc00753b.jpg

Rendes O gyűrűt kapott és rendes tömítést. Ez remélhetőleg minden varázsragasztó nélkül is tömíteni fog. Felkerültek a víztér fedelek:

Dsc00754b.jpg

A továbbiakhoz kell megint pár O gyűrű. Egy az olajszűrő fedélhez, egy az első fedélhez, egy a vákuumszivattyú alá, egy a vízszivattyú és az első fedél közé. Remélhetőleg több nem fog kelleni. Le kell kadmiumoztani/horganyoztatni a vízszivattyú hátsó lemezét, amihez eddig azért nem nyúltam, mert rajta volt a tömítés minta. Az első deknivel futni kell még egy kört a hegesztőnél, mert az AC másik tartófüle is repedt, későn vettem észre. Emellett kéne lépni kipufogó ügyben, mert a katalizátort célszerű a szívócsonk előtt feltenni a blokkra. Nyár végéig talán visszakerül a kocsiba a blokk, és talán az önindító is meg fogja tudni forgatni. A gyújtás elektronika, a karbu állapota egyelőre rejtély, de majd azok is sorra kerülnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr1005250101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása