Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

75

2013.04.01. 21:37 | bervas | Szólj hozzá!

Akárhányszor alánézek a kocsinak, kissé nyűgös leszek. A küszöbök likasak, az alvázvédő bőrös foltokban leffen le, a futómű rögzítő csavarok végén az anya is, a menet is rozsdás. Az elektromos AC-t a félhengeres védőlemez tartja, ami maga olyan, hogy ha hozzányúlok, törik és porlad. Na jó, tartják még a benzincsövek is. Ami szomorúbb, hogy vastag spiáterrozsda látszik a szivattyú elején, és ez aggaszt. Igaz, az elosztó is így indult, aztán mégis mi lett belőle. Hogy ne csak szomorkodjak: a kipufogó középső dob tartófülei egészen jól tartanak, és a kézifék kötél is kimozdíthatónak tűnik. Talán csak rozsdaoldó kérdése. Megvan a kilikadt fékcső hátsó vége, nagyjából a vezetőülés alatt. Az alapvető baj, hogy nem értek a lakatoláshoz, és nem tudom becsülni, mekkora macera a lemezek megmentése, csak nézek és szörnyülködök.

A molibdén diszulfid por beszerzése nagyobb probléma, mint gondoltam. MoS2 tartalmú olajak, zsírok, és mindenféle varázsszer tömegével van, csak tiszta port nehéz találni. Egy helyen találtam, kilós kiszerelésben, nettó 100 eurós áron. Keresem az alternatív forrásokat. Ismerős szerint a por a jó, mert ott tud az anyag aktiválódni és vegyileg kötni a felülethez. Olajokban, zsírokban a por az olajhoz, zsírhoz köt, nem a védendő fémhez.

Átnézegettem a hőkezelt fedeleket. Elég tiszták a furatok, egyetlen helyen találtam tisztítandó belső üreget. A héten próbálok hézagoló alátéteket szerezni a csapágyházak alá. Talán hétvégén megindul össze a motor.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr195187868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása