Akárhányszor alánézek a kocsinak, kissé nyűgös leszek. A küszöbök likasak, az alvázvédő bőrös foltokban leffen le, a futómű rögzítő csavarok végén az anya is, a menet is rozsdás. Az elektromos AC-t a félhengeres védőlemez tartja, ami maga olyan, hogy ha hozzányúlok, törik és porlad. Na jó, tartják még a benzincsövek is. Ami szomorúbb, hogy vastag spiáterrozsda látszik a szivattyú elején, és ez aggaszt. Igaz, az elosztó is így indult, aztán mégis mi lett belőle. Hogy ne csak szomorkodjak: a kipufogó középső dob tartófülei egészen jól tartanak, és a kézifék kötél is kimozdíthatónak tűnik. Talán csak rozsdaoldó kérdése. Megvan a kilikadt fékcső hátsó vége, nagyjából a vezetőülés alatt. Az alapvető baj, hogy nem értek a lakatoláshoz, és nem tudom becsülni, mekkora macera a lemezek megmentése, csak nézek és szörnyülködök.
A molibdén diszulfid por beszerzése nagyobb probléma, mint gondoltam. MoS2 tartalmú olajak, zsírok, és mindenféle varázsszer tömegével van, csak tiszta port nehéz találni. Egy helyen találtam, kilós kiszerelésben, nettó 100 eurós áron. Keresem az alternatív forrásokat. Ismerős szerint a por a jó, mert ott tud az anyag aktiválódni és vegyileg kötni a felülethez. Olajokban, zsírokban a por az olajhoz, zsírhoz köt, nem a védendő fémhez.
Átnézegettem a hőkezelt fedeleket. Elég tiszták a furatok, egyetlen helyen találtam tisztítandó belső üreget. A héten próbálok hézagoló alátéteket szerezni a csapágyházak alá. Talán hétvégén megindul össze a motor.
Utolsó kommentek