Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

64

2013.02.24. 22:06 | bervas | 5 komment

A földön fekve ámultam, hogy hogy tud ilyen porhanyósra rohadni  egy futómű bekötési pont, vagy fékerőszabályzó fedőlemez, vagy AC burkolólemez, vagy tetszőleges dolog a hátsó futómű magasságában... és kicsit elveszettnek éreztem magam. Node hogy jutottam idáig?

Kezdetnek teljesen szétkaptam a főfékhengert. A külsején kipróbáltam legújabb játékomat, a flexre szerelhető drótharangot. Nagy találmány. A főhenger belső dolgai nyersen így néztek ki:


Dsc00624b.jpg

Aztán jött némi alkoholos tisztítás, kis drótkefe, kis polírozás, és:

Dsc00625b.jpg

kopottasnak kopottas minden, de teljességgel vállalható. Sajnos az olcsó felújító készletből csak a tartálytömítéseket tudom felhasználni, a többi dolog vagy nem ilyen, vagy nem ez a méret. Nem baj, az egész cucc így is olcsóbb volt, mint a tartálytömítések ára a neten. Friss fékfolyadékkal összerakva ilyen a főhenger:

Dsc00626b.jpg

Nagy dolog a drótkorong, bizony, mondom néktek. A következő lépés a betétek kigyógyítása volt az első féknyergekből. A fékbetét tartó stiftek első ütésre megmozdultak:

Dsc00627b.jpg

A szerkezet bolondbiztos, a stiftek lépcsősek, három különböző átmérővel. Kivett stiftekkel és rugókkal csak nem akartak kijönni a betétek. Feszegetni és kalapálni kellett, hogy megmozduljanak. Mutatom, miért:

Dsc00632b.jpg

Ez az alig rozsdás lemezpár valamilyen terheléselosztó lehet. A két munkahenger külön körön van, talán a nyomás egyenlítődik ki rajta. A kocsi állásában eléggé összerohadt a betéttel és a nyereggel. Ez még a szolidabb oldal, a másik teljes 1 mm vastagságában átrohadt itt-ott. Ezen felül egy betét még önállóan is összerohadt a nyereggel. Egyszerűen beékelte a vasoxid. Szétszedés után nem győztem drótkefézni róla a revét. A betétek kopó rétege 7 mm vastag, szinte újak. A tárcsák 13 mm vastagok, azok is szinte újak. A nyergeken és a dugattyúk végén rozsdás mocsok:

Dsc00634b.jpg

A porvédőket kis gyűrűrugó tartja a helyén. Vicces, hogy a rozsda ellenére a porvédők puhán rugalmasak, nincsenek kikeményedve:

Dsc00638b.jpg

Persze ezeket cserélni fog kelleni. A dugattyúkon még gondolkodom. Ki fog kelleni venni őket, és utána kiderül az állapotuk. Elvileg a legbelső állásban vannak az új betétek miatt:

Dsc00637b.jpg

Kérdés, hogyan fognak megmozdulni. Megpróbálom összerakni a főfékhengert, és megnyomatni őket rendszernyomással. A nyergekből mindenütt fékfolyadékszerű dolog folyt, nagyon nem lehetnek összegyógyulva.

Nézegettem a kuplungot. A csavarok feje alapján már volt szerelve, szépek a tömítések. A kiszedéshez a jobb első féktárcsa levétele után lehet hozzálátni, úgyhogy egyelőre nem bántom.

Ezek után heveredtem le a földre a kocsi mellé. Nézegettem az alját, hova és hogyan lehetne tenni a kipufogót. A középső és a hátsó dobok konzoljai megvannak, porhanyósságuk kérdéses. Végszükség esetén alátét deszkákra teszem a csöveket, hogy lehessen motort indítani majd egyszer.

Nézegettem a hátulját, hogy férni hozzá a fékekhez. A kézifék beálltnak tűnik valahol, a bowdenek elég szabadon mozgathatóak. Az eleje a kipufogó hővédő pajzsa és a kaszni között bújik meg, ott lehet a gond. A fékerő szabályzó takarófedele érintésre szétporladt. A hátsó gumi fékcsövek egészek rövidek, de nagyon rozsdás a végük. Kérdés, hogyan nyúljak hozzájuk.

A fékerő szabályozóval átellenben az elektromos AC lakik. A tapasztalatokból okulva nem mertem nagyon bántani a takarólemezét. Annyi látszott, hogy már csak egy csavar tartja. Mögötte ki tudja, mi lakik.

Ekkor kezdtem azon gondolkodni, hogy a motor után tovább nem tudok lépni, lakatoshoz fog kelleni fordulni. Az pedig milliós nagyságrendű dolog, A motort még beindíthatom, de önerőből menni nem fogok tudni. Optimális esetben legfeljebb kiállni a garázsból, azt is nagyon lassan.

Emellett a köszörülés végösszege pont kétszerese lett a becsültnek. A levett vastagság is, és a német klubos infók nem szólnak ekkora értékekről. Viszont arról szólnak, hogy nitridálni fog kelleni a frissen köszörült felületeket, ezt nem úszom meg.

Ha nem tíz évre terveztem volna a projektet, most habozás nélkül kiszállnék belőle. De tíz évre terveztem, úgyhogy most még habozok. Közben gondolkodom, honnan van reális esélye értelmes időn belül megkeresni a lakatolás és fényezés árát. Közelítőleg három év lenne a munka, az alatt kellene összejönni a felének. A felének meg előtte. Meg közben a negyvenezres telefonok, ahogy Csikós Zsolt szokta emlegetni a pontonnal kapcsolatban.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr455102374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2013.02.26. 21:58:18

Tegyel a fekbe savallo dugattyut, hogy ne legyen vele tobbet gond.

Sok kitartast a projekthez, ne add fel!

Suttora 2013.02.27. 20:29:59

Ebből már nem lehet kiszállni, szerintem te is tudod... :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.27. 21:24:55

@Suttora:

Mindenből ki lehet szállni. Valamekkora pénzt bukik az ember. Korábbi kiszálláskor kevesebbet, későbbi kiszálláskor többet. Persze ha igazán ki akar szállni, ez már nem szempont.

Sok mindent engedtem már el. Az ember ideje korlátos, és annyi új érdekes dologgal találkozik...

Suttora 2013.02.27. 21:36:37

Hát én már biztos nagyon nehezen tudnám elengedni a kezét, ha egyáltalán, de persze a fotelből könnyű dumálni :)

petrol pet 2013.02.27. 22:51:39

Ahogyan mondani szoktam, hiányzott ez, mint bantu négernek a homokvihar. :-)
Ejj-ejj, kicsit jobb dobozú kocsival lett volna ez gazdaságos játék, ahol a munkaigényes blokkot meggyógyítod, de a kasznit nem kell nagyon megdolgozni. Én drukkolok,akárhogy döntesz.
süti beállítások módosítása