Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

61

2013.02.17. 21:58 | bervas | 2 komment

Ha már ilyen flottul ment minden, nekiláttam a főfékhengernek:

Dsc00593b.jpgA nyomokból ítélve a tartály alatti tömítések engedtek el. A kiszivárgó folyadék lemarta a festéket a főfékhengerről és a rásegítő dobról. Ilyen a tartály belseje:

Dsc00597b.jpg

Száraz, kicsit iszapos, üres. Ezek laknak a kupak alatt:

Dsc00598b.jpg

Szűrő és folyadékelosztó gumi. A fékcsövek hollanderei itt is játszi könnyedséggel jöttek le:

Dsc00600b.jpg

Tisztítás után mindkét cső felhasználható. Ezt sem gondoltam volna. A csövek után a tartályt próbáltam leoperálni. Jött a nagy csavarhúzó, meg a kicsi. Emeltem, mozgattam, feszegettem, és hoppá:

Dsc00601b.jpg

A tartály lenn van. Pici szépséghibával:

Dsc00602b.jpg

Sikeresen eltörtem az egyik kúpos peremet. Remélem, találok ilyen tartályt valami bontóban, valami korabeli vagy későbbi autón. Talán Porschén, talán Mercin, talán Fiaton. Már csak a főfékhengert kellett leműteni:

Dsc00603b.jpg

A rásegítőn is ott az 1973-as dátum. A főhenger szemre igen aljas állapotú:

Dsc00608b.jpg

A rásegítő belseje hibátlan:

Dsc00606b.jpg

Ahogy hibátlan a főhenger belül levő része is:

Dsc00609b.jpg

Örültem, belemértem a furatba: 25 mm. Érdekes, a könyv 22-es furatot mond, az öntvényen is 22-es szám van feltüntetve, beleöntve. Járjunk a végére a dolognak. Seeger ki, mindenféle felesleg ki, és jöjjön, aminek jönnie kell:

Dsc00615b.jpg

Hoppá, lépcsős furat. 25-ös átmérővel kezdődik, de a dolgozó része csak 22-es. Ilyet még nem láttam, érdekes. Belenéztem a munkahengerbe:

Dsc00616b.jpg

Rozsda, húzás nem látszik. Tisztítás, és remélhetőleg ez is jó lesz. Hoci azt a 2500 Ft-os felújító készletet!

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr945085972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MTom 2013.02.18. 23:11:56

A szivárgás okáról nem írtál.
Biztos, hogy te törted le a tartály csatlakozóját? Esetleg már repedt volt, és azért folyt?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.19. 07:49:32

@MTom:

Az első képet elnézegetve úgy tűnik, a kosz a tartályt rögzítő gumidugók alól indul. Azaz a gumidugók elöregedésével kezdődött a szivárgás.
A peremet sajna én törtem le, nem volt repedt. Az egész rendszerhez nem volt nyúlva szerintem az összerakása óta.
süti beállítások módosítása