Próbálom összerakni az információkat.
A hátsó oldalfedélből kb. 0,2 mm-t vett le a köszörűs. Ez még viszonylag kevéssé tűnt kopottnak, az első oldalfedél ránézésre a legrosszabb. Az is rossz, hogy az oldalfedél nem az eredeti síkkal párhuzamosan kopik. A gáznyomás égéskor, a gyertya közelében a legnagyobb, ott dolgoznak legjobban az oldaltömítések, ott a legnagyobb a kopás. A köszörűs is mondta, hogy már sok négyzetdeciméter jó volt, de a kis kráter még mindig ott fénylett, tovább kellett süllyeszteni a követ. Van még másik három felület, tehát legalább 0,8 mm-rel rövidebb lesz a blokk.
A belga ember, aki nem egy motort újított fel, azt mondja, 0,5 mm össz rövidülés felett ne foglalkozzak a blokkal, hagyjam.
A szerelési könyv egy helyen 0,2 mm kopás után fedélcserét ír.
A szerelési könyv azt írja másutt, hogy a hátsó oldalfedél és a csapágyfedél között a hézagolás 0,3 mm intervallumban ilyen vagy olyan lehet. Ebből arra következtetek, hogy számítottak a síkolásra, legalább egy felújítási és utána beállítási lehetőség benn van a szerkezetben.
Most legyen okos az ember.
Annyi azért kikristályosodott, hogy a levett vastagsággal ki kell hézagolni a csapágyfedeleket, lehet vagdosni vékony lemezből az alátéteket. Ha elöl-hátul teszek hézagolást az eredeti mellé, a főcsapágyak nagyjából a helyükön lesznek, a dugattyúk picit arrébb lesznek az excenter csapokon. Az alap probléma az, hogy míg a blokk össz hossza csökken, a főtengely hossza konstans marad. A középső fedélhez képest szimmetrikusan kell hézagolni, és elvileg minden működhet.
Utolsó kommentek