Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

58

2013.02.16. 22:05 | bervas | 1 komment

Próbálom összerakni az információkat.

A hátsó oldalfedélből kb. 0,2 mm-t vett le a köszörűs. Ez még viszonylag kevéssé tűnt kopottnak, az első oldalfedél ránézésre a legrosszabb. Az is rossz, hogy az oldalfedél nem az eredeti síkkal párhuzamosan kopik. A gáznyomás égéskor, a gyertya közelében a legnagyobb, ott dolgoznak legjobban az oldaltömítések, ott a legnagyobb a kopás. A köszörűs is mondta, hogy már sok négyzetdeciméter jó volt, de a kis kráter még mindig ott fénylett, tovább kellett süllyeszteni a követ. Van még másik három felület, tehát legalább 0,8 mm-rel rövidebb lesz a blokk.

A belga ember, aki nem egy motort újított fel, azt mondja, 0,5 mm össz rövidülés felett ne foglalkozzak a blokkal, hagyjam.

A szerelési könyv egy helyen 0,2 mm kopás után fedélcserét ír.

A szerelési könyv azt írja másutt, hogy a hátsó oldalfedél és a csapágyfedél között a hézagolás 0,3 mm intervallumban ilyen vagy olyan lehet. Ebből arra következtetek, hogy számítottak a síkolásra, legalább egy felújítási és utána beállítási lehetőség benn van a szerkezetben.

Most legyen okos az ember.

Annyi azért kikristályosodott, hogy a levett vastagsággal ki kell hézagolni a csapágyfedeleket, lehet vagdosni vékony lemezből az alátéteket. Ha elöl-hátul teszek hézagolást az eredeti mellé, a főcsapágyak nagyjából a helyükön lesznek, a dugattyúk picit arrébb lesznek az excenter csapokon. Az alap probléma az, hogy míg a blokk össz hossza csökken, a főtengely hossza konstans marad. A középső fedélhez képest szimmetrikusan kell hézagolni, és elvileg minden működhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr375084224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béza Dániel 2013.02.18. 11:49:35

Pont ezen gondolkoztam mikor írtad hogy mégis köszörültetsz. Hogy vajon az oldalfedél síkja mennyire merőleges még a főtengelyre.
süti beállítások módosítása