Az aprómunka sosem látványos. Most az egyik dugattyú került sorra. Kivettem belőle a saroktömítő C elemeket és az oldaltömítéseket. Az oldaltömítések alatt hajcsat alakú rugó lakik a horonyban, ahogy a képen is látszik:
A sok apró mütyürnek próbáltam dobozt szerezni. Majdnem sikerült, csak az oldaltömítések kilógnak belőle. Nem baj, így is értelmesen lehet tárolni. Ezután kicsavartam a dugattyúból egy marok csavart:
A csavarok között látszik két kakukktojás. Ezek illesztőcsavarok. A kicsavarás után valami nagyon zörögni kezdett a dugattyúban. Ez:
meg vele kijött ez is:
Ezt a nagy izét olajterelő lemeznek hívja a szerelési könyv. Fent is dugattyúgyűrű tömíti, lent is. A fentihez már kész a szerszám, az alsóhoz még nincs. Megvárom vele a januárt. Az alsó pont olyan rugalmas szeggel összerakott gyűrűpár, mint ami a főtengelyen lakik.
A fentiekkel nagyjából kiürült a dugattyú, lehetett nekiállni a mosóbenzinnel és a drótkefével. A koksz ragaszkodóbb része csak csavarhúzóval jött le. Ilyen a jelenlegi állapot:
Ez a belseje:
Jó masszív acélöntvény, kineveti a drótkefét, nem karcolódik. A dudor az égéstér háta. Csak olaj hűti, vízzel nem férni hozzá. Egy gondom maradt, a körtömítés:
A fényes gyűrű kívül, arról van szó. Fogalmam sincs, hogy lehet kiszedni. A könyv azt írja, keressek valami likat, oszt nyomassam ki sűrített levegővel, de nincs lik. A szerelési könyv 73-as, a kocsi 74-es. Még a végén szerezni kell egy 74-es szerelési könyvet, hogy látszódjanak az újabb verzióval kapcsolatos trükkök... Elvileg acélrugó és O gyűrű lakik a körtömítés mögött, rá kellene nézni. Ha már nézegetés, ilyen a dugattyú csapágy összeillesztése:
Tiszta kirakós játék, német gépész humor.
A körtömítésen töprengés közben méretre és alakra reszeltem a meglevő két gyűrű összenyomó szerszámot. Elment vele fél óra. Aztán tisztogattam a dugattyúhoz való rotorházat. Kerestem menetmetszőt, kipucoltam a kipufogó ászokcsavarok menetét. Ritka matatós meló, nem férni rendesen hozzá a szívócsonk csavaroktól. Negyedenként kellett forgatni a metszőt. Ezzel is elment valamennyi idő. Ha már itt volt a kezemben, a másik rotorház kipufogó csavarjait is kipucoltam. Lassú, matatós munka, de így lehet könnyen összerakni, és később könnyedén szétszedni.
Ha a körtömítést ki tudom valahogy szedni mindkét oldalról, ki tudom teljesen pucolni a dugattyút, és lehet kezdeni összerakni a blokkot.
Utolsó kommentek