Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

40

2012.12.28. 12:03 | bervas | 3 komment

Az aprómunka sosem látványos. Most az egyik dugattyú került sorra. Kivettem belőle a saroktömítő C elemeket és az oldaltömítéseket. Az oldaltömítések alatt hajcsat alakú rugó lakik a horonyban, ahogy a képen is látszik:

Dsc00354b.jpg

A sok apró mütyürnek próbáltam dobozt szerezni. Majdnem sikerült, csak az oldaltömítések kilógnak belőle. Nem baj, így is értelmesen lehet tárolni. Ezután kicsavartam a dugattyúból egy marok csavart:

Dsc00355b.jpg

A csavarok között látszik két kakukktojás. Ezek illesztőcsavarok. A kicsavarás után valami nagyon zörögni kezdett a dugattyúban. Ez:

Dsc00356b.jpg

meg vele kijött ez is:

Dsc00357b.jpg

Ezt a nagy izét olajterelő lemeznek hívja a szerelési könyv. Fent is dugattyúgyűrű tömíti, lent is. A fentihez már kész a szerszám, az alsóhoz még nincs. Megvárom vele a januárt. Az alsó pont olyan rugalmas szeggel összerakott gyűrűpár, mint ami a főtengelyen lakik.

A fentiekkel nagyjából kiürült a dugattyú, lehetett nekiállni a mosóbenzinnel és a drótkefével. A koksz ragaszkodóbb része csak csavarhúzóval jött le. Ilyen a jelenlegi állapot:

Dsc00360b.jpg

Ez a belseje:

Dsc00362b.jpg

Jó masszív acélöntvény, kineveti a drótkefét, nem karcolódik. A dudor az égéstér háta. Csak olaj hűti, vízzel nem férni hozzá. Egy gondom maradt, a körtömítés:

Dsc00363b.jpg

A fényes gyűrű kívül, arról van szó. Fogalmam sincs, hogy lehet kiszedni. A könyv azt írja, keressek valami likat, oszt nyomassam ki sűrített levegővel, de nincs lik. A szerelési könyv 73-as, a kocsi 74-es. Még a végén szerezni kell egy 74-es szerelési könyvet, hogy látszódjanak az újabb verzióval kapcsolatos trükkök... Elvileg acélrugó és O gyűrű lakik a körtömítés mögött, rá kellene nézni. Ha már nézegetés, ilyen a dugattyú csapágy összeillesztése:

Dsc00361b.jpg

Tiszta kirakós játék, német gépész humor.

A körtömítésen töprengés közben méretre és alakra reszeltem a meglevő két gyűrű összenyomó szerszámot. Elment vele fél óra. Aztán tisztogattam a dugattyúhoz való rotorházat. Kerestem menetmetszőt, kipucoltam a kipufogó ászokcsavarok menetét. Ritka matatós meló, nem férni rendesen hozzá a szívócsonk csavaroktól. Negyedenként kellett forgatni a metszőt. Ezzel is elment valamennyi idő. Ha már itt volt a kezemben, a másik rotorház kipufogó csavarjait is kipucoltam. Lassú, matatós munka, de így lehet könnyen összerakni, és később könnyedén szétszedni.

Ha a körtömítést ki tudom valahogy szedni mindkét oldalról, ki tudom teljesen pucolni a dugattyút, és lehet kezdeni összerakni a blokkot.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr394984481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.12.28. 13:24:56

remélem a 80. bejegyzésre kész lesz a kocsi. :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.12.28. 19:48:11

Ugyan, ugyan. Ha a 180-adiknál beindul a motor, örülni fogok, és akkor még a kaszni sehol sem lesz.

Rocko- 2012.12.28. 21:27:11

@bervas: azért próbálunk bizakodni. :)
süti beállítások módosítása