Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

39

2012.12.23. 19:42 | bervas | Szólj hozzá!

Haladtunk a szerszámgyártással. Lemezek kifúrva, durván leélezve, összeállítva. Itt-ott még sorjázni kell, reszelni, és kerekíteni. Még pár óra, és jók lesznek a gyűrű összenyomók. A szimpla gyűrűé már jó. A dupla gyűrűénél még kicsit alakítani kell.

Most nem lehetett összebenzinezni magam, úgyhogy a leesett vezetőoldali ablakkal kezdtem foglalkozni. A szervizkönyvben két oldal foglalkozik az ajtó bontásával. A kárpitot hat csavar fogja, amelyek pillanatok alatt bonthatóak. Szereltem Ladát, Wartburgot, Suzukit, mindet vacakabb bontani. Az ajtó belseje, csiribí-csiribá, csaknem bontatlan:

Dsc00327b.jpg

Ott van a hibátlan nejlon, rajta a távtartó szivacsok. Az ablakemelőnél külön kúpos rugó támasztja a kárpitot, ne lötyögjön. A gyári ragacs alig látszik, de ragad, tapad, és oldható, újratapasztható. A kárpit belseje hibátlan:

Dsc00328b.jpg

Az egyetlen gonosz trükk, hogy a könyöklőt egy csavar a kárpithoz fogja, így az nem szedhető le külön. Lötyög, kóvályog, de a kárpittal együtt jön le. Ilyen egy 30 éves műanyag patent:

Dsc00335b.jpg

Egy kivételével az összes ép, mehettek vissza. Az ablakkal az volt a baj, amit az eladó embere mondott, nem volt az üveg rögzítve az emelő vályúban. Ilyen az emelő vályú:

Dsc00331b.jpg

Hosszában végig van rohadva, szét van nyílva. Az ablak tartófilcei tele vannak mocsokkal. Két kézzel alig lehetett mozgatni az üveget, annyira súrlódik. Nem csoda, hogy ez a halálán levő vályú inkább lemászott az üvegről. Az ajtó belseje ép, a külső lemez nagy része is rendben. Lyukacsos bitumenes hangfogó lemez van rajta, ott nem rohad. Alatta sávban rohadt el, nagyon. A vályútól balra kétöklömnyi lyuk látszik.

Most visszatettem az üveget legfelső állásba, a kosz megtartja:

Dsc00333b.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr864979119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása