Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

27

2012.11.18. 21:57 | bervas | Szólj hozzá!

A blokkon gyakorlatilag a víztér fedelek maradtak. Ez a hátsó hengeré:

Dsc00112b.jpg

Egyszerű zárófedél, csak egy hőgomba lakik benne. Alatta vastag klingerit tömítés:

Dsc00114b.jpg

Ezt a nyílást takarja le:

Dsc00116b.jpg

A sárgás izé finom rozsdaiszap. Oldalt, alul vízcsatornák.Úgy tűnik, minta az alsó széles nyíláson jönne fel a házban körbeért víz, és a tömítés keskeny résében jutna vissza a kiindulási helyre.

Az első henger fedele csöppet karácsonyfa:

Dsc00119b.jpg

Alulról is randa:

Dsc00120b.jpg

Feltűnő rajta a kiugró kis merevített nyelv, és rajta a vastag mocsok. A fedél helye a blokkban:

Dsc00121b.jpg

Itt is gyanús a nyelv helye. Kapargassuk csak meg:

Dsc00123b.jpg

Nahát, egy eltömött vízcsatorna, megkövesedett tömítő O gyűrűvel. Oda vezet, ahol a vízszivattyúnál a ledugózott nyílást találtuk:

Dsc00124b.jpg

Ennek az lehet a magyarázata, hogy az Audi a hűtésen is fejlesztett. Az eredeti NSU-nál a karburátorok szivató bowdene a hűtőrendszerben is átállított egy szivató szelepet. Valószínűleg emiatt kellett az első blokkfedélbe ez a csatorna. Utána új kialakítású epitrochoid házak jöttek, a szivató szelep megszűnt. Egyszerűbb volt lezáró nyelvet tenni az első henger víztér fedelére, mint áttervezni az első blokkfedél öntvényét és kihagyni belőle a vízcsövet.

A tulaj fia említette, hogy voltak problémák a hűtéssel. Lehet, ez is egy problémás pont volt. ahogy néztem, lépcső van a ház és a blokkfedél között. Azaz ha nem jó a tömítés vastagsága a víztér fedél alatt, feszül az öntvény.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr754913624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása