A blokkon gyakorlatilag a víztér fedelek maradtak. Ez a hátsó hengeré:
Egyszerű zárófedél, csak egy hőgomba lakik benne. Alatta vastag klingerit tömítés:
Ezt a nyílást takarja le:
A sárgás izé finom rozsdaiszap. Oldalt, alul vízcsatornák.Úgy tűnik, minta az alsó széles nyíláson jönne fel a házban körbeért víz, és a tömítés keskeny résében jutna vissza a kiindulási helyre.
Az első henger fedele csöppet karácsonyfa:
Alulról is randa:
Feltűnő rajta a kiugró kis merevített nyelv, és rajta a vastag mocsok. A fedél helye a blokkban:
Itt is gyanús a nyelv helye. Kapargassuk csak meg:
Nahát, egy eltömött vízcsatorna, megkövesedett tömítő O gyűrűvel. Oda vezet, ahol a vízszivattyúnál a ledugózott nyílást találtuk:
Ennek az lehet a magyarázata, hogy az Audi a hűtésen is fejlesztett. Az eredeti NSU-nál a karburátorok szivató bowdene a hűtőrendszerben is átállított egy szivató szelepet. Valószínűleg emiatt kellett az első blokkfedélbe ez a csatorna. Utána új kialakítású epitrochoid házak jöttek, a szivató szelep megszűnt. Egyszerűbb volt lezáró nyelvet tenni az első henger víztér fedelére, mint áttervezni az első blokkfedél öntvényét és kihagyni belőle a vízcsövet.
A tulaj fia említette, hogy voltak problémák a hűtéssel. Lehet, ez is egy problémás pont volt. ahogy néztem, lépcső van a ház és a blokkfedél között. Azaz ha nem jó a tömítés vastagsága a víztér fedél alatt, feszül az öntvény.
Utolsó kommentek