Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

24

2012.11.18. 20:26 | bervas | Szólj hozzá!

Lett kis időm nekilátni a földön kuporgó blokknak. Először lemostam az első dekniből annyit, amelyet eddig a kereszttartó, vagy a kocsiba építés miatt nem tudtam. Aztán nekiláttam kicsavarni a főtengely végcsavart. Elég nyúlósan jött ki, a képen látszik, miért:

Dsc00013b.jpg

Két O gyűrű lakik rajta. Valószínűleg belenyúlik a főtengelyben levő olajtérbe, azért kell a tömítés. Lejött a szíjtárcsa, amely egyúttal ellensúly is:

Dsc00015b.jpg

Mögötte a főtengely szimmering korának megfelelően fáradt:

Dsc00019b.jpg

A főtengely vége hengeres, nem kúpos. A szíjtárcsához lehúzó kellett, de elég volt kézzel hajtani. Ezután a maradék sallangok jöttek. Elsőnek a benzinpumpa. Két M5 csavar fogta, amely egyúttal az olajszivattyú rudazatának konzolját is tartja:

Dsc00024b.jpg 

Az a fölső kis csavar az egyik rögzítőcsavar. Nagyobb csavarhúzóval kérlelve egyszerűen leszakadt a feje. Ugyanígy a másiknak is. Kis kérlelés és trükk után lejött a konzol és az AC:

Dsc00031b.jpg

A szivattyút O gyűrű tömíti. Pierburg gyártmány, nem olyan, mint a Lada-Polski olasz stílusú szivattyúja. A mozgatókar excenteren ülő lemezkar, és benne lakik a blokkban:

Dsc00035b.jpg

A két rozsdás izé a két rögzítőcsavar szára. Hogy menyire puha a szivattyú rögzítése, az a keretnél is látszik:

Dsc00029b.jpg

A két fekete bakelit perselyen ül fel. Nagyobb csavart, más fejjel nem lehet alkalmazni, mert összeroppantanánk a rideg műanyagot. Az AC levétele előtt le kellett vennem az AC-t az olajszivattyúval összekötő csövet:

Dsc00025b.jpg

Ekkor már eléggé kényelmetlenül éreztem magam a földön kuporgástól. Szerencse, hogy jött Forrest és mit sem sejtő haverja. Hárman már elegen voltunk, és pillanat alatt feltettük a blokkot kipufogóstul az addigra előkészített műtőasztalra. Ezúton is köszönet nekik a segítségért.

Utána lejött az olajszivattyú:

Dsc00040b.jpg

Szép nagy Bosch embléma van rajta. Alakra hasonlít a kétütemű motorkerékpárokon használt szivattyúkhoz. A hajtása is hasonló:

Dsc00042b.jpg

Az olaj beömlését O gyűrű tömíti.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr394913434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása