Lett kis időm nekilátni a földön kuporgó blokknak. Először lemostam az első dekniből annyit, amelyet eddig a kereszttartó, vagy a kocsiba építés miatt nem tudtam. Aztán nekiláttam kicsavarni a főtengely végcsavart. Elég nyúlósan jött ki, a képen látszik, miért:
Két O gyűrű lakik rajta. Valószínűleg belenyúlik a főtengelyben levő olajtérbe, azért kell a tömítés. Lejött a szíjtárcsa, amely egyúttal ellensúly is:
Mögötte a főtengely szimmering korának megfelelően fáradt:
A főtengely vége hengeres, nem kúpos. A szíjtárcsához lehúzó kellett, de elég volt kézzel hajtani. Ezután a maradék sallangok jöttek. Elsőnek a benzinpumpa. Két M5 csavar fogta, amely egyúttal az olajszivattyú rudazatának konzolját is tartja:
Az a fölső kis csavar az egyik rögzítőcsavar. Nagyobb csavarhúzóval kérlelve egyszerűen leszakadt a feje. Ugyanígy a másiknak is. Kis kérlelés és trükk után lejött a konzol és az AC:
A szivattyút O gyűrű tömíti. Pierburg gyártmány, nem olyan, mint a Lada-Polski olasz stílusú szivattyúja. A mozgatókar excenteren ülő lemezkar, és benne lakik a blokkban:
A két rozsdás izé a két rögzítőcsavar szára. Hogy menyire puha a szivattyú rögzítése, az a keretnél is látszik:
A két fekete bakelit perselyen ül fel. Nagyobb csavart, más fejjel nem lehet alkalmazni, mert összeroppantanánk a rideg műanyagot. Az AC levétele előtt le kellett vennem az AC-t az olajszivattyúval összekötő csövet:
Ekkor már eléggé kényelmetlenül éreztem magam a földön kuporgástól. Szerencse, hogy jött Forrest és mit sem sejtő haverja. Hárman már elegen voltunk, és pillanat alatt feltettük a blokkot kipufogóstul az addigra előkészített műtőasztalra. Ezúton is köszönet nekik a segítségért.
Utána lejött az olajszivattyú:
Szép nagy Bosch embléma van rajta. Alakra hasonlít a kétütemű motorkerékpárokon használt szivattyúkhoz. A hajtása is hasonló:
Az olaj beömlését O gyűrű tömíti.
Utolsó kommentek