Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

19

2012.10.28. 21:56 | bervas | 1 komment

Dűlőre akartam jutni a kipufogóval. Megtámadtam ezt a csavart:

Dscf1647b.jpg

Igen, jól látják. Ennyi hely volt hozzá. A krova egyértelműen nem fért hozzá. Próbáltam többféle csillagkulccsal, azok sem. Végül kiderül, pipakulcshoz volt optimálva a kialakítás, de az már csak búsan forgott a lesarkazott anyán. Ettől kicsit elkenődtem. Vettem egy nagy levegőt, a krokodil emelőt, egy nagyobbacska darab alátétfát, és kerestem emelési helyen a kocsin. A nagy alátéttel viszonylag stabilan sikerült megemelni az első hossztartó tövét, és be tudtam kukucskálni a kipufogó csonk hátsó rögzítéséhez. Közel végzetesen összerohadt csavarokat láttam. Próbálkoztam a csavarlazítóval, teszteltem a kulccsal hozzáférést. Az azért elmond valamit az állapotokról, hogy a csonk végén 20 forintos nagyságú lyuk van. Addig tapogatóztam, míg feltűnt, a csonk vége gyanúsan leng. Hiába az erős fül és a csavarok, az egészet már rég leválasztotta a rozsda a dobról. Szerencsére. Így biztos ki tud jönni a blokk a csonkkal együtt.

Ha már úgyis alul fetrengtem, kicsavartam az alsó blokktartó csavarokat. Nem volt egyszerű, alaposan meghúzták mindkettőt. Voltak már bolygatva, mert alátét csak az egyik alatt volt:

Dscf1655b.jpg

Alul volt még a hidrodinamikus nyomatékváltó visszafolyó olajcsövének egyik hollandere. Ez is kitekertem, és mehettem felülre tovább dolgozni. Kivettem a nyomatékváltó olajcsöveit:

Dscf1648b.jpg

A rövidebb a táp, a hosszabb a visszafolyó. A visszafolyó csatlakozásából vagy fél deci olaj folyt ki a blokkból. Ezek szerint még van benne kicsike. Így néz ki a tetthely csövek nélkül:

Dscf1649b.jpg

Jobboldalt a táp, baloldalt a visszafolyás és a táp helye. Ezután kilazítottam a felső tartócsavarokat. Pattant mindegyik, ahogy megindult.

A következő lépés a nyomatékváltó hajtólemez leszerelése a nyomatékváltóról. Ezen a helyen lehet hozzáférni:

Dscf1650b.jpg

Viszonylag nagy a hely, de a csavarok eszelősen meg voltak húzva. Külön ember kellett a fogaskoszorúnál ellentartani, másképp nem sikerült kinyitni őket. A csavarok nagyon rövidek, ráadásul rugós alátétet kaptak:

Dscf1657b.jpg

A biztonságos forgatáshoz kivettem a gyertyákat. Ilyen egy Wankel gyertya:

Dscf1652b.jpg

Eredeti Beru, a felirat szerint platina elektródás. A neten túrva 40-50 euróét találni darabját. Ha rosszul van beállítva a motor, pillanatok alatt beköpi, és akkor csere.

A fentiek után nekiláttam az első kereszttartó csavarjainak. A kereszttartót a blokkhoz rögzítő csavarok hangos pattanással indultak meg, minden mozgott. A kereszttartót a váz szilentblokkjához rögzítő csavaroknak alapos lazító fürdő kellett, aztán toldó a T szárra a krován. Ezek is pattantak, és kis híja, hogy szét nem esett a két szilentblokk. Most tehát minden csavar laza, minden készen áll a motor kiszereléséhez.

Ha már arra jártam, belenéztem a kormányszervó tartályába. Kívül koszos, poros. Belül tiszta, ép a tömítés a rugók, a szuszogó. Sárga, kissé öregedő olaj van a rendszerben, szivattyú megforgatására apad a szint. Szivárgás sehol sem látszik a csöveken. Egy próbát biztos ki fog bírni.

Meglepődtem az első rugóstagok állapotán. Kívül mocsok, levelesen málló fényezés. Emeléskor leesett a szárat védő gumi harmonika. Mögötte porszáraz, fényes, ép rúdfelület, működni látszó csillapítás.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr324875719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béza Dániel 2012.10.31. 15:34:41

Most találtam ezt a blogot (ponton felújítós tc cikk kommentjében említették), és nagyon örülök neki. Neki is esek, végigolvasom az eddigieket.
süti beállítások módosítása