Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

16

2012.10.22. 22:03 | bervas | 1 komment

Takarítottam kicsit a kocsi belsejét. Ezek itt a hamutartók:

Dscf1525b.jpg

Dscf1526b.jpg

Dscf1527b.jpg

Döbbenetesen jó állapotúak. Darabonként fél zacskó savanyúcukor papír volt bennük, Találtam Mamba papírt és 82-es éttermi blokkot. Mond még valakinek valamit az, hogy Mamba? Cigihamunak nyomát sem leltem. Nem dohányzó egygazdás kocsi, tényleg.

Az ülés zsebekben gyerekkincsek, például a tulaj fiának képei. Középen a Bud Spencer kép. Bravo Autogramcard van a hátuljára írva.

Dscf1528b.jpg

Az utastér után a motortér következett. Tovább áztattam a szervoszivattyú tárcsáját. Aztán megtámasztottam egy acélrúddal, és a hosszú krovaszárral sikerült kinyitni az központi anyát. Ez a tárcsa sem akart kézzel lejönni. A háromlábú lehúzóra ellenben reagált: kézzel, könnyedén hajtva jött le vele. Utána a két rögzítőcsavart kivéve csak félre kellett húzni a motorblokkról. A kormányszervó rendszer átnézése és rendbetétele külön programpont lesz a motor után.

Maradt a kipufogó. Látják a felső rögzítőcsavarokat?Dscf1531b.jpg

Én sem láttam. Valahol a szívócsonk alatt, a nagy hővédő lemez mögött kell lenni a felső két rögzítőcsavarnak. Nincs mese, le kellett pakolni mindent felette és körötte. A karbuval kezdtem.

A karbu két csavarja tartja a vékonycsöves szabályozó vákuumrendszer két mágnesszelepét. Ilyenek levéve:

Dscf1548b.jpg

Tisztességes polip, analóg szabályozástechnika. A bal csőpár az előgyújtást mozgatja előre-hátra az elosztó membrándobozán keresztül. Egy-egy cső megy a szívócsonkokba, egy a légszűrőbe, egy a szívatóba. El ne felejtsem, mire egyszer újból össze kell rakni. Az összes cső döglött, hasadt, kikeményedett. A rendszer a katalizátor működéséhez hangolta megfelelőre a gyújtást.

Aztán lejött a karburátor. Solex 32 DDITS. Esőáramú ikerkarburátor, hengerenként egy-egy torokkal és úszóval.

Dscf1550b.jpg

Bal oldalon a szívató elektromos fűtéssel és vízfűtéssel. Jobb oldalon a gyorsító rendszer.

Dscf1551b.jpg

Baloldalt a hosszú kar a keverék olajszivattyú állításához megy. Érdekes, hogy a karbuban vannak a tőcsavarok, nem a szívócsonkban. Pillangószelep ellenben nincs benne, csak a szívató két pillangója. A benzin csőcsonkok két oldalán látszik a  két úszóház.

Ennyi látszik levett karbuval. A szívócsonk is erősen karácsonyfa jellegű. Vezet bele néhány cső és csőcsonk.

Dscf1541b.jpg

A két kis hordó egy-egy segédlevegő betápláló mágnesszelep. A függőleges csövek a levegőcsőből szívnak a karbu előttről. Itt már lekerült az árnyékoló lemez, kukucskál a kipufogó hátsó felső csavarja. Még mindig nem egyszerű hozzáférni. A következő képen az első felső csavar kukucskál, látják?

Dscf1539b.jpg

Nem volt mese, le kellett jönnie a szívócsonknak. A kipufogó csavarok színe akár rozsda is lehet, nincs ok a bizalomra. Meglehetős hely kell, hogy erős szerszámmal oda lehessen férni.

Így néz ki a szívócsonk:

Dscf1545b.jpg

Számoljunk csőcsatlakozást: víz be és víz ki, szervó vákuum be, szabályozó vákuum hengerenként be, segéd levegő hengerenként be, ez 7 db csőcsonk.

Dscf1546b.jpg

A poén kedvéért itt laknak a pillangószelepek, az alapjárati és a keverékszabályzó csavarok is. Minek egyszerűen, ha lehet komplikáltan is?

Ez maradt a blokk oldalán. A motor kerületi szívású és kipufogású.  

Dscf1543b.jpg

A Wankel tudorok szerint ez az elrendezés jár nagyobb csúcsteljesítménnyel, cserébe kisebb a nyomatékcsúcs és magasabb fordulatszámnál van. Ilyen elrendezésűek a japán tuning Wankelek. A hétköznapi japán Wankelek (Mazda) oldalszívásúak. Ekkor tárcsánként két szívórés van a tárcsa két oldalán, az epitrochoid házon csak a kipufogó rés. Ezzel kisebb a csúcsteljesítmény, cserébe emberbarátibb a nyomatékgörbe.

A felső két csavartól féltem, de meglepően könnyen lejöttek. Alig kellett kalapálni. Hja kérem,önzáró rézcsavarok:

Dscf1553b.jpg

Az alsó rézcsavarokhoz sajnos igen borzasztó hozzáférni. Ott nincs mit lebontani, egyszerűen nincs hely. Meg is forgott a kulcs mindkettőn. Most azon töprengek, milyen értelmes módon lehet közel 0 helyen megindítani két kerekre sarkazott önzáró réz anyát. Legrosszabb esetben a csonkkal együtt varázsolom ki a blokkot. Talán van annyi hely a kaszniban. Emellett kéne szerezni zsiráf emelőt, mert így már nehéz lesz kézzel, rúddal-lánccal kiszedni. Emelni legalább egy ember kell zsiráf esetén, anélkül kettő. Egynek meg mindenképpen a blokkot kell igazgatni, hogy ne akadjon bele semmibe a kipufogó csonk.

Mellékesen kitermeltem néhány folyóméter vízcsövet és szervó vákuumcsövet, míg eddig eljutottam. Félelmetes mennyiségű cső van a kocsiban.

A blokkon gyakorlatilag az AC, a keverék olajszivattyú és a vákuum szivattyú maradt. Úgy tippelem, még egy nap munka, és lehet kiszedni. A kuplungot és a kipufogót kell szabaddá tenni, meg a nyomatékváltó tápcsöveit lebontani. A kuplung és az alsó blokkcsavarok kis fetrengés árán bakolás nélkül hozzáférhetőek.  

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr94863193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.11.02. 09:35:27

"hengerenként egy-egy torokkal "
:))))
süti beállítások módosítása