Ma a szekunder levegő kompresszorba próbáltam életet lehelni. Meg se moccant, veszteni nem veszthetek semmit. Erről van szó:
Bal oldalt hajtja a szíjtárcsa. Szívni a fekete rácson szív. Nyomni a jobb oldalán nyom. A nagy membránszelep a túlnyomás szelep. Hátulról ugyanez:
A négy M8 csavart kellett kiszedni, hogy történjen valami. Kis kocogtatás után lejött a fedél, és ezt lehetett látni:
A középső tengely eléggé zsíros volt, bár kissé rákövült. Az excentricitás értelme a kompresszorházat nézve világosodott meg:
Ez egy csúszólapátos kompresszor, két lapáttal. A mocskot kicsit piszkálva kiderült, a lapátok fésűként csúsznak össze a tengelynél, és pici tűgörgős csapágyakon forognak. Két probléma van velük. Az egyik, hogy a tűgörgők be vannak állva/rohadva, a zsír kőkemény. A másik, hogy a tengely vége nem kúpos, alig lehet a soron következő lyukakat megtalálni, belebújtatni. A harmadik, hogy a lapátok kiridegedett öreg műanyagból vannak. Három darabba törtem az egyik lapátot, mire minden kiderült.
A hengeres forgórész szintén tűgörgős csapágyakon van ágyazva.
Egyszóval, egy valószínűleg rossz kompresszorból csináltam egy biztosan rosszat. Végszükség esetén a megmaradt jó lapát alapján megfelelő műanyagból faragtatok újakat. A rendszert mindenképpen át kell csapágyazni, vagy legalább benzinben átmosni és újra zsírozni.
A túloldalon nem tudtam a műanyag rácsos kereket leműteni a tengelyről. Erőltetni nem akartam, töröm a fejem egyelőre.
2012.09.30.
Utolsó kommentek