Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

8

2012.10.19. 19:55 | bervas | 2 komment

Ma a szekunder levegő kompresszorba próbáltam életet lehelni. Meg se moccant, veszteni nem veszthetek semmit. Erről van szó:

Img_5103b.jpg

Bal oldalt hajtja a szíjtárcsa. Szívni a fekete rácson szív. Nyomni a jobb oldalán nyom. A nagy membránszelep a túlnyomás szelep. Hátulról ugyanez:

Img_5106b.jpg

A négy M8 csavart kellett kiszedni, hogy történjen valami. Kis kocogtatás után lejött a fedél, és ezt lehetett látni:

Img_5109b.jpg

A középső tengely eléggé zsíros volt, bár kissé rákövült. Az excentricitás értelme a kompresszorházat nézve világosodott meg:

Img_5110b.jpg

Ez egy csúszólapátos kompresszor, két lapáttal. A mocskot kicsit piszkálva kiderült, a lapátok fésűként csúsznak össze a tengelynél, és pici tűgörgős csapágyakon forognak. Két probléma van velük. Az egyik, hogy a tűgörgők be vannak állva/rohadva, a zsír kőkemény. A másik, hogy a tengely vége nem kúpos, alig lehet a soron következő lyukakat megtalálni, belebújtatni. A harmadik, hogy a lapátok kiridegedett öreg műanyagból vannak. Három darabba törtem az egyik lapátot, mire minden kiderült.

A hengeres forgórész szintén tűgörgős csapágyakon van ágyazva.

Egyszóval, egy valószínűleg rossz kompresszorból csináltam egy biztosan rosszat. Végszükség esetén a megmaradt jó lapát alapján megfelelő műanyagból faragtatok újakat. A rendszert mindenképpen át kell csapágyazni, vagy legalább benzinben átmosni és újra zsírozni.

A túloldalon nem tudtam a műanyag rácsos kereket leműteni a tengelyről. Erőltetni nem akartam, töröm a fejem egyelőre.

2012.09.30.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr134858596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2012.10.25. 01:30:09

Szia Bervas! Ha sikerul lemutened azt a muanyag kereket, kerlek oszd meg velem is, hogyan! En egy szellozomotorrol akarom leszedni, de nincs otletem.

"Végszükség esetén a megmaradt jó lapát alapján megfelelő műanyagból faragtatok újakat"

hol, kivel, milyen muanyagbol?

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.10.25. 08:10:27

Ha van lehúzó menet, kell csinálni egy hozzá passzoló lehúzó agyat és egy csúszókalapácsot:
veteran.forum.hu/blog/apae-49/csapagykihuzas-urasan-37/

A lehúzó agyat feltenni csavarokkal az alkatrészre. Utána a csúszókalapáccsal lekocogtatni, néha lepüfölni. Ezt pl. püfölni kellett.

Hegesztő és/vagy esztergályos ismerős előny.
süti beállítások módosítása