Bontottam kicsit az autót. Lejött a motorház tető. A motortér világítás vezetékének saruja a háztető merevítése alatt lakik. Ki kell húzni egy gumidugót, és úgy lehet előcsalni:
Levettem újra az elosztófedelet. Megkínáltam kis levegővel a port. Ez maradt:
A képen leginkább a rozsda látszik. Szabad szemmel nézve nem olyan rossz a helyzet. A megszakító nyit, a vezetékek a helyükön. A bal lent látható kis testvezeték réz, lehet, abból lett a sok grünspan. Jó pár maroknyi jött ki. Az elosztófedél alapesetben nejlon alatt lakik, befülledhetett állásában. Ez az elosztópipa:
Meglepően ép, csak pucolni kell.
Ezután nekiláttam a hűtő kiműtésének. Először kivettem a termosztátot és csöveit:
Ennél a képnél vettem észre, hogy megdöglött a fényképezőgépem. A középső izé egy rézházas termosztát, ahogy a Ladáknál is szokásos. Kijött a hűtőventilátor és a viszkokuplung:
Ehhez ki kellett vennem az ősi ékszíjakat. Eléggé megkövültek állásukban, rá is rohadtak a szíjtárcsákra. A viszkót M5 csavarok tartották. Kis csavarlazító, és szépen szétjött minden.
Ha már arra jártam, kivettem a generátort is. Jöhetett a hűtő. A hűtőt két csavar fogja, ami a homlokfalba van csavarozva. Kaptak kis csavarlazítót. Várakozás közben meglazítottam a légtelenítő csavart, hogy ne kézben levő hűtőn kelljen harcolni vele. A jobb hűtőcsavar egy roppanás után kijött. A bal csavart még kétszer kellett menet közben pihentetni és megáztatni, hogy kijöjjön. A hűtő szemre ép:
A lelógó izé egy habszivacs csík, amivel gyárilag körbe van ragasztva. Azt hiszem cserés lesz. A hűtő réz, de alul valami acéllemez van rajta. Az igen rozsdás.
Most már szabadon hozzáfértem a különféle végződésekhez:
A gyújtás mellett a vízpumpa van. A belseje szép tiszta, belátni a kimenő vízcső csonkon. Könnyedén forog, legfeljebb a tömítése lehet cserés. Jobb lent a kormányszervo szivattyú. Olaj van a belsejében, ez is könnyen forog. Középen pedig a főtengely vége. Kissé félve markoltam meg: forog :-) Kissé szárazon, de tisztán, akadás nélkül, jobbra, balra. Ha lesz időm, kiveszem a gyertyákat, és öntök be némi 2T olajat áztatni az éltömítéseket. Amíg nincs olaj a blokkban, nem merem átforgatni. A szíjtárcsák alatt másfél centi vastag grünspan, hűtővíz maradék, meg még ki tudja. Itt is pucolni fog kelleni.
Tájkép felülről, a generátor helyével. Minden forog, de száraz, mocskos. A hosszú izé az első motortartó. Azt kell kivenni, hogy hozzáférjek mögötte a likas fedélhez.
Addig még szerezni kell egy másik fényképező gépet is.
2012.10.07.
Utolsó kommentek