Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

11

2012.10.19. 19:58 | bervas | Szólj hozzá!

Bontottam kicsit az autót. Lejött a motorház tető. A motortér világítás vezetékének saruja a háztető merevítése alatt lakik. Ki kell húzni egy gumidugót, és úgy lehet előcsalni:

Img_5170b.jpg

Levettem újra az elosztófedelet. Megkínáltam kis levegővel a port. Ez maradt:

Img_5168b.jpg

A képen leginkább a rozsda látszik. Szabad szemmel nézve nem olyan rossz a helyzet. A megszakító nyit, a vezetékek a helyükön. A bal lent látható kis testvezeték réz, lehet, abból lett a sok grünspan. Jó pár maroknyi jött ki. Az elosztófedél alapesetben nejlon alatt lakik, befülledhetett állásában. Ez az elosztópipa:

Img_5169b.jpg

Meglepően ép, csak pucolni kell.

Ezután nekiláttam a hűtő kiműtésének. Először kivettem a termosztátot és csöveit:

Img_5171b.jpg

Ennél a képnél vettem észre, hogy megdöglött a fényképezőgépem. A középső izé egy rézházas termosztát, ahogy a Ladáknál is szokásos. Kijött a hűtőventilátor és a viszkokuplung:

Ehhez ki kellett vennem az ősi ékszíjakat. Eléggé megkövültek állásukban, rá is rohadtak a szíjtárcsákra. A viszkót M5 csavarok tartották. Kis csavarlazító, és szépen szétjött minden.

Ha már arra jártam, kivettem a generátort is. Jöhetett a hűtő. A hűtőt két csavar fogja, ami a homlokfalba van csavarozva. Kaptak kis csavarlazítót. Várakozás közben meglazítottam a légtelenítő csavart, hogy ne kézben levő hűtőn kelljen harcolni vele. A jobb hűtőcsavar egy roppanás után kijött. A bal csavart még kétszer kellett menet közben pihentetni és megáztatni, hogy kijöjjön. A hűtő szemre ép:

Img_5177b.jpg

A lelógó izé egy habszivacs csík, amivel gyárilag körbe van ragasztva. Azt hiszem cserés lesz. A hűtő réz, de alul valami acéllemez van rajta. Az igen rozsdás.

Most már szabadon hozzáfértem a különféle végződésekhez:

Img_5183b.jpg

A gyújtás mellett a vízpumpa van. A belseje szép tiszta, belátni a kimenő vízcső csonkon. Könnyedén forog, legfeljebb a tömítése lehet cserés. Jobb lent a kormányszervo szivattyú. Olaj van a belsejében, ez is könnyen forog. Középen pedig a főtengely vége. Kissé félve markoltam meg: forog :-) Kissé szárazon, de tisztán, akadás nélkül, jobbra, balra. Ha lesz időm, kiveszem a gyertyákat, és öntök be némi 2T olajat áztatni az éltömítéseket. Amíg nincs olaj a blokkban, nem merem átforgatni. A szíjtárcsák alatt másfél centi vastag grünspan, hűtővíz maradék, meg még ki tudja. Itt is pucolni fog kelleni.

Img_5184b.jpg

Tájkép felülről, a generátor helyével. Minden forog, de száraz, mocskos. A hosszú izé az első motortartó. Azt kell kivenni, hogy hozzáférjek mögötte a likas fedélhez.

Addig még szerezni kell egy másik fényképező gépet is.

2012.10.07.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr804858683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása