Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

142

2014.08.23. 17:27 | bervas | 10 komment

Végre nem felejtettem el pár képet csinálni a vasról. A fények nem a legszerencsésebbek, a háttér sem, de most ennyire futotta:

DSC01916b.jpg

Dsc01917c.jpg

Most annyi történt, hogy bekéredzkedtem ismerős aknás garázsába. Le kellett kenegetni a kipufogó rendszer nagy részét, ne legyen túl rozsdás. Az akna másfél méter hosszú volt, a kocsi meg majdnem öt, de megoldottuk valahogy.

Ha már alatta voltam, lepucoltam a motorblokkot, a váltót. Persze nem vittem fényképezőt, így csak mesélni tudok, milyen elvarázsolt helyen van a váltó betöltő csavar. Minimális helyen a féktárcsa és a váltó tartóbak között. Csak imbuszkulccsal férni hozzá. Ha már ott voltam a környéken, leeresztettem a váltóolajat. Természetesen két leeresztő csavar van, nem egy. Mivel a váltó folyamatosan recsegett, nyöszörgött és nyítt, gondoltam, nem megfelelő olaj van benne. ami kijött belőle, az elsősorban fekete volt, másodsorban pirosas. Erősen ATF-nek tűnt. Ez nagyon csúnya dolog, mert a kúphajtás miatt SAE 90 EP kell bele. A nagyobbik leeresztő csavarra szép pálmafa nőtt a spénből és kopadékból, annyira nem tetszett neki az olaj, és olyan régóta lehetett benne. Azon nem is csodálkoztam, hogy egyetlen leeresztő csavar alatt sem volt alátét, cserébe jól meg voltak tépve. A szakértelem az szakértelem. Gondolták, automata, akkor ATF.

A sűrűbb olaj hosszú csöves tölcséren érkezett a váltóba. Töltés után próbakör következett. A hőálló festék erős fehéres füstöt eregetve tiltakozott az abuzálás ellen, de nem tudtam mit tenni. Nem állhattam 24 órát idegen garázsban. Mivel nincsenek fenn a kipufogón a hővédő rácsok, amelyek hűtőfelületként is funkcionálnak, hamar tűzforró lesz a rendszer. A váltó azonnal csöndesebb és kellemesen kapcsolhatóbb lett. Hosszabb távú próba hamarosan.

A kocsit összelapátoló restaurátor biztos csuklik mostanában. Az még hagyján, hogy az első ülések rossz helyen vannak, a csomagtartó ötöde el van falazva, a tankot házi megoldás tartja, vagy az ajtók nincsenek rendesen beállítva. De ezen túl nincs két egyforma emelési pont. A padló vízleeresztő ablakai hol vannak, hol nincsenek, hol totál máshol vannak. A fényezés repedezik, itt-ott vigyorog a rozsdalé. Találtam maradék maszkoló szalagot. Nem tudom, ki fényezte ezt a kocsit, de biztos ő is csuklik. Mindegy, járós kocsinak elmegy, egyelőre.

Címkék: kipufogó 80 váltó olajcsere NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr86629115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2014.08.23. 18:20:54

ejj, pedig képek alapján elég szép!

arthur877 2014.08.23. 19:31:26

Gondolom olyan mint az én autóm most. Messziről pepec, de ne vizslasd túl közelről a sárvédő íveket hátul...

Rocko- 2014.08.24. 11:33:33

@arthur877: Carloshoz kéne beutalni a Ro-kat.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.08.24. 16:14:23

@arthur877:

A lemezmunkával rozsdaügyileg nincs nagy gond. Ami problematikus, az a párhuzamosok, a merőlegesek és a szimmetria.

deepwing 2014.08.24. 21:01:07

Üdv,

Néha ránézek a blogra, mi a helyzet a fehér autóval. Meglepődtem, hogy vettél másikat:-) Bár reálisan gondolkodva az olyan rozsdásnak tünik, hogy nem éri meg belevágni, de azért kiváncsi voltam. Akkor az marad donornak? Szabad-e tudni mennyit kértek ezért a "valamilyen szinten restaurált" példányért?

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.08.25. 12:05:39

@deepwing:

Az irányára 3 millió Ft volt. Ezt nagyon erősen lealkudtam.

Kb. ugyanennyibe kerülne a fehéren a lemezmunka, lakatolás.

kenguru99 2014.08.27. 14:25:34

@bervas:
Sajnálom a gondokat az új autóval. Ugyanakkor a kommentelők már a cikk megjelenésekor elég sok hibát kiszúrtak a fotókon amik nem éppen a gondos resteurálásra utaltak. A váltóra pedig már a Csikós is panaszkodott a tesztben. Remélem több disznóság nem derül ki.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.08.31. 19:42:24

@kenguru99:
Nagy disznóságok nincsenek, csak dühítő kreténségek. Például hogy minden el volt mosva, zsírtalanítva összerakás előtt. Aztán semmi sem lett megkenve, beolajozva, amit kellett volna. Ajtózsanér, ajtózár, ablaktörlő mechanizmus...Lehet egyenként harcolni velük.
süti beállítások módosítása