Végre nem felejtettem el pár képet csinálni a vasról. A fények nem a legszerencsésebbek, a háttér sem, de most ennyire futotta:
Most annyi történt, hogy bekéredzkedtem ismerős aknás garázsába. Le kellett kenegetni a kipufogó rendszer nagy részét, ne legyen túl rozsdás. Az akna másfél méter hosszú volt, a kocsi meg majdnem öt, de megoldottuk valahogy.
Ha már alatta voltam, lepucoltam a motorblokkot, a váltót. Persze nem vittem fényképezőt, így csak mesélni tudok, milyen elvarázsolt helyen van a váltó betöltő csavar. Minimális helyen a féktárcsa és a váltó tartóbak között. Csak imbuszkulccsal férni hozzá. Ha már ott voltam a környéken, leeresztettem a váltóolajat. Természetesen két leeresztő csavar van, nem egy. Mivel a váltó folyamatosan recsegett, nyöszörgött és nyítt, gondoltam, nem megfelelő olaj van benne. ami kijött belőle, az elsősorban fekete volt, másodsorban pirosas. Erősen ATF-nek tűnt. Ez nagyon csúnya dolog, mert a kúphajtás miatt SAE 90 EP kell bele. A nagyobbik leeresztő csavarra szép pálmafa nőtt a spénből és kopadékból, annyira nem tetszett neki az olaj, és olyan régóta lehetett benne. Azon nem is csodálkoztam, hogy egyetlen leeresztő csavar alatt sem volt alátét, cserébe jól meg voltak tépve. A szakértelem az szakértelem. Gondolták, automata, akkor ATF.
A sűrűbb olaj hosszú csöves tölcséren érkezett a váltóba. Töltés után próbakör következett. A hőálló festék erős fehéres füstöt eregetve tiltakozott az abuzálás ellen, de nem tudtam mit tenni. Nem állhattam 24 órát idegen garázsban. Mivel nincsenek fenn a kipufogón a hővédő rácsok, amelyek hűtőfelületként is funkcionálnak, hamar tűzforró lesz a rendszer. A váltó azonnal csöndesebb és kellemesen kapcsolhatóbb lett. Hosszabb távú próba hamarosan.
A kocsit összelapátoló restaurátor biztos csuklik mostanában. Az még hagyján, hogy az első ülések rossz helyen vannak, a csomagtartó ötöde el van falazva, a tankot házi megoldás tartja, vagy az ajtók nincsenek rendesen beállítva. De ezen túl nincs két egyforma emelési pont. A padló vízleeresztő ablakai hol vannak, hol nincsenek, hol totál máshol vannak. A fényezés repedezik, itt-ott vigyorog a rozsdalé. Találtam maradék maszkoló szalagot. Nem tudom, ki fényezte ezt a kocsit, de biztos ő is csuklik. Mindegy, járós kocsinak elmegy, egyelőre.
Utolsó kommentek