Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

136

2014.08.08. 22:58 | bervas | 4 komment

A tegnap estét hibafelderítéssel és dokumentáció tanulmányozással töltöttem.

Este tíz óra tájban bebújtam a műszerfal mögé, és addig igazgattam a nem égő visszajelzőket, míg elmúlt a kontakthibájuk.

A doksi azt mondja, ez az évjárat tök más emissziós szabályozó rendszerrel rendelkezik, mint a korábbiak. Konkrétan két mágnesszeleppel, két relével és vagy 2 folyóméter vákuumcsővel kevesebb van benne, ezért nem találtam még a helyét sem. Cserébe van benne egy termosztátos pneumatikus szelep, ami jelenleg rövidre van zárva.

Mértem kompressziót. 9 bar felett volt, úgyhogy ez nem lehetett a dadogás oka. A gyertyák állapota látványosan eltért egymástól. Az egyik hengeré nagyjából elment, a másik igen kokszos volt, mint ami sokat kap. Tekintve, hogy a 110 szépen ment a pályán, valószínűleg az alapjárati rendszerben lehetett a turpisság. Az előző tulaj valami szivató beállítást emlegetett, mint hibát.

Ma nekiláttam a karburátornak. Hengerenként külön alapjárati csavar és dúsítócsavar van. Láss csodát, a kétszer két állítócsavar feje hornya szépen egy irányba mutatott, de becsavarva teljesen eltérő helyzetben voltak. Megszámoltam, hány menetet van kitekerve a szép gyertyás hengeren, és annyira állítottam a csúnya gyertyás hengerét. Nagy meglepetésemre mindjárt pöccre indult a két henger, de még elég dadogós maradt az alapjárat. Nem csoda, mert a könyv 1200 ford./percet ír, a mostani meg 7-800 körül volt. Negyedeket kijjebb tekertem az alapjárati csavarokon, picit rádúsítottam, és eltűnt a dadogás, meglett az előírt fordulat. Fokozatot bekapcsolva előírás szerint 800 körülre esett a fordulat. A garázsban vágni lehetett a szénmonoxidos füstöt nyitott ajtónál is, eddig megvolnánk.

Azt végképp nem értem, hogy sikerült a légszűrőházba úgy belerestaurálni az új papírbetétet, hogy eltörjön a pereme...

Kicsit aggódva indultam próbaútra. Három sarokkal később már nem aggódtam. A kocsi nem dadog, nem rángat, nem fullad. Elmentem szülőkhöz, és mire odaértem, fülig ért a szám. Szülők örültek a szép kocsinak. Anyut konkrétan két próbakörre kellett elvinni, egy nem volt neki elég. Ablak kicsit le, tolótető kicsit hátra, jön fel a hold, szép az élet.

A difi és a váltó továbbra is sírdogál, a kipufogó csattog és ráng, de egy napra legyen elég ennyi.

 

Címkék: 80 karburátor alapjárat visszajelző NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr426589081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkn 2014.08.09. 21:27:32

De most tényleg, minden tiszteletem a tudásotoknak, ahogyan a Wankelt megcsináljátok, de azt nem tárcsának mondják henger helyett? Én rögtön a sima Otto motorra asszociáltam a henger olvasatán, de a maiból azt veszem le, hogy kettő van neki, vagyis tárcsa. Akkor most hogy van ez?

Azt gondoltam elsőre, hogy sikerült egy jó kasztnis autót szerezni, ami megoldja az első problémáit.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.08.10. 16:43:51

@kkn:

A Ro80 mindig Wankellel készült.

kkn 2014.08.10. 19:35:26

@bervas: Egy cikk azt írta, hogy a végén próbálkoztak egy Ford V motorral, de alaposabban elolvasva ( fordított ) látom, hogy a tönkrement Wankeleket cserélték a használt autókban erre.
en.wikipedia.org/wiki/NSU_Ro_80
süti beállítások módosítása