Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

131

2014.01.25. 22:09 | bervas | 8 komment

Ellenállás huzalt nem is olyan könnyű szerezni. Főleg, ha speciális értékű kell. Végigtelefonáltam a fél várost, és végül jó messzi, két óra autókázás után jutottam el abba a vidéki kisboltba, ahol ezt kaptam:

Dsc01610b.jpg

Ez a lelke a benzinszint jeladónak, aminek neki akartam állni. Ebből van egy hurok a belsejében, és az úszó létra módjára csúszkál rajta egy pár érintkezővel.

Első lépésben előkotortam a jeladó romjait, és nekiláttam kipucolni az elrohadt összefogó rúd maradékát. Először megpróbáltam kiütni a jeladó fejéből, de nem akarta az igazságot. Aztán fúróval támadtam. A fúró ment egy darabig, majd megakadt. Onnantól újra kiütő következett. Pár ütés, és megmozdult a rozsdás izé. Még pár ütés, és hopp:

Dsc01607b.jpg

Kikukucskált a kiütő feje a furaton, szabad a pálya az összerakáshoz. A történtekből tanulva rozsdamentes acélból csináltam az új rudat. Beütöttem a jeladó fejbe, após beforrasztotta, aztán daraboltam. Utána menetet vágtam a szabad végére, hogy fel lehessen tenni a mérőhurkot feszítő T alakot.

Közben matattam az úszón. Fel kellett varázsolni rá a benzinszint lámpát vezérlő kapcsoló fémtányérját. Pici horony volt az úszón, valami apró rugós gyűrű tarthatta a helyén a tányért. Próbálkoztunk seegerrel, de az vastag volt. Végül egy CD lejátszóból kimentett alakos összefogó lemez passzolt pompásan a helyére:

Dsc01608b.jpg

Utána kellett kicsit még menetet vágni, hogy a feszítő elem helye pontosan meglegyen az összefogó rúd végén. Aztán kialakult a végleges helyzet. Helyén az úszó és a záróelem:

Dsc01609b.jpg

Jöhetett az ellenállás hurok és a lámpakapcsoló rézhuzalja. Após villamos ember, jól forraszt, de a 0,05-ös ellenálláshuzal már kihívás neki, nem látja és nem érzi. Én még láttam, megfelelő világítás és fehér háttér esetén. Beforrasztottuk a huzal egyik végét. Áthúztam az úszó egyik oldalán, el a T-ig. Ott gondolkodtam egy kicsit, míg rájöttem, pontosan merre is kell futnia a másik oldalra. Ezt a részét még sosem láttam. rozsdás mocsok volt, amikor szétbontottam. A túloldalon ismét beakasztottam a huzalt az úszóba. Közben igyekeztem feszesen tartani, hogy ne essen ki se az úszóból, se a T-ből. Próbáltam csipesszel, fogóval tartani a végét, míg após forrasztott. Elsőre egész jól sikerült. Csak éppen hiányzott a testje. Kicsit korrodált a jeladó fedél, nem jött el a feszítőnyelvig a test. Páka volt, hamar megoldottuk egy plusz testszállal.

Utána felforrasztottuk a lámpakapcsoló vezetékét is. Játszottunk vele, mértük, próbálgattuk, majd elszakadt az ellenállás huzal. Persze, hogy rövid lett. Játszottunk, forrasztottunk újra. A végén már speciális satu a satuban készülékben:Dsc01612b.jpg

Így lehetett forgatni, hurkolni a huzalt, nézni és közben forrasztani. Az ötödik próbálkozás és mérés után már azt is tudtuk, számít a hurok állásszöge is. Picit kúposnak kell lennie, hogy az úszó csúszó érintkezőin megfelelő helyen legyen a huzal. A hatodik forrasztásra sikeredett olyan feszes és olyan jó állású hurkot rittyenteni, amin szépen ment az úszó, megvolt az egyenletesen változó ellenállás érték. Négy óra munka után került a ház rá a jeladóra:

Dsc01613b.jpg

Ez most nagyjából rendben van. Tele tanknál 7-8 Ohm, üresnél kb. 100 Ohm az ellenállás, és lineárisan változik az úszó helyzetével. Amint a tankkal kezdtem valamit, mehet vissza a helyére.

Címkék: benzin 80 szintjelző forrasztás NSU Wankel Ro ellenállás huzal

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr975781554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halálos_fogkefe 2014.01.26. 15:47:30

Na igen, egy szakma szépségei, hogy utáltam én is ellenálláshuzalt forrasztgatni, kalibrálni. Grat! :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.01.27. 08:53:33

@kkn:

Ha jól látom, ez ugyanaz a VDO rendszer, csak a Merciben más a fejlapja. Kicsi a világ :-)

kkn 2014.01.27. 16:58:27

@bervas: Lehet, hogy másik, korábbi Merciben még egyezik is. A W123 későbbi, mint az RO 80, hiszen majdnem a megszűnésekor lépett piacra.
Meg hát akkor is volt már beszállítói kör, amiktől megvették a komponenseket. Csak nehéz utánajárni, ki alkalmazta ugyanazt a cuccot.

robijoe 2014.02.28. 11:30:28

Örülök,hogy folytatódik a felújítás :-)
Ezek a nehéz pillanatok teszik széppé az egészet.
Ma már mindent könnyedén kidobálnak ,lecserélnek az emberek,nem állnak neki javítgatni.
Ugye mennyit el lehet tökölni egy ilyen "szögegyszerű"
dologgal ,mint a jeladó....
Csak így tovább és Gratuláció !

Ui.:Ne haragudj,de szúrja szememet a"fog kelleni"
szóösszetétel.Inkább írd azt, kell majd csinálni-tenni vagy meg fogom vizsgálni stb.
Tényleg bocs ,amúgy csillagos ötös mindenre ;-)

petrol pet 2014.03.12. 21:40:09

Jó lett-e a jeladó?
süti beállítások módosítása