A szekunder levegő kompresszorral annyiban maradtunk, hogy ki kell cserélni a házát, mert az utángyártotté nem passzol a kocsihoz. Ehhez először a régi kompresszor házából kellett kiápolni a csapágyat. Ez itt:
Furcsa zöld védőburka van, és igen nehezen akart kijönni a helyéről. Szülővel ketten noszogattuk ki. Amint kijött, láttuk a problémát. Ilyen csapággyal még nem találkoztam:
Hornyok vannak a külső gyűrűn és az öntvényben a fészekben egyaránt. Kívül két furat. Úgy tűnik, mintha a helyére tett csapágyat kívülről besajtolt poliamiddal rögzítenék. A műanyag feltölti a hornyokat a házban és a gyűrűn, és ez rögzít alakzárással. A felújított szivattyún egyszerűbb megoldást alkalmaztak:
Ez egy szabványos csapágy, némi csapágyrögzítővel. Könnyebben jött ki, mint a másik. Először ezt tettük át a régi házba, majd a forgórészt is a lapátokkal:
A forgórész homokszórt, a lapátok utángyártottak, a csapágyak újak:
A két lapát különböző színű, az egyik fekete, a másik piros. Remélem, a színükön kívül más nem különbözik. Ezt a forgórészt a hátsó deknivel áttettem a régi házba. Rácsavaroztam, nézegettem. Hoppá:
Itt sem stimmel a régi és az új ház alakja. Visszabontottam a szivattyút, és alaposan összenéztem a két házat:
A házöntvény alakján kívül más a szívó és nyomónyílás mérete és a labirint. Nincs mit tenni. Elővettem a régi hátsó deknit. Alaposan lemostam. Áttettem az újból a lapáttengelyt, majd vékonyan bezsíroztam a csapágyhelyeknél. Összeraktam újra a szivattyút, régi házat az új forgórésszel, és reménykedtem, hogy így már jó lesz. Kicsit szorult a forgatáskor, de talán bekopik. Írta a címke, hogy 500 mérföld bejáratás kellhet neki, addig sivíthat. Meglátjuk. Feltettem rá a szíjtárcsát és a lefújó szelepet:
Kézzel forgatva már fújta a levegőt, dolgozott. Ennek örömére beszereltem a viszkós hűtőventilátort, majd feltettem a szivattyút a helyére:
Hű, de rég volt ilyen komplett a motortér. Az ékszíj még a gyári, benne az Audi embléma:
Az első kézzel forgatáskor kiderült, a ventilátor karistolja a gyújtás elosztó membrándobozát. Érzésre elforgattam a membrándobozt. Hamarosan kiderül, jó helyre került-e a gyújtás.
Utolsó kommentek