Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

123

2013.08.19. 21:10 | bervas | Szólj hozzá!

A szekunder levegő kompresszorral annyiban maradtunk, hogy ki kell cserélni a házát, mert az utángyártotté nem passzol a kocsihoz. Ehhez először a régi kompresszor házából kellett kiápolni a csapágyat. Ez itt:

Dsc01386b.jpg

Furcsa zöld védőburka van, és igen nehezen akart kijönni a helyéről. Szülővel ketten noszogattuk ki. Amint kijött, láttuk a problémát. Ilyen csapággyal még nem találkoztam:

Dsc01390b.jpg

Hornyok vannak a külső gyűrűn és az öntvényben a fészekben egyaránt. Kívül két furat. Úgy tűnik, mintha a helyére tett csapágyat kívülről besajtolt poliamiddal rögzítenék. A műanyag feltölti a hornyokat a házban és a gyűrűn, és ez rögzít alakzárással. A felújított szivattyún egyszerűbb megoldást alkalmaztak:

Dsc01389b.jpg

Ez egy szabványos csapágy, némi csapágyrögzítővel. Könnyebben jött ki, mint a másik. Először ezt tettük át a régi házba, majd a forgórészt is a lapátokkal:

Dsc01394b.jpg

A forgórész homokszórt, a lapátok utángyártottak, a csapágyak újak:

Dsc01393b.jpg

A két lapát különböző színű, az egyik fekete, a másik piros. Remélem, a színükön kívül más nem különbözik. Ezt a forgórészt a hátsó deknivel áttettem a régi házba. Rácsavaroztam, nézegettem. Hoppá:

Dsc01398b.jpg

Itt sem stimmel a régi és az új ház alakja. Visszabontottam a szivattyút, és alaposan összenéztem a két házat:

Dsc01397b.jpg

A házöntvény alakján kívül más a szívó és nyomónyílás mérete és a labirint. Nincs mit tenni. Elővettem a régi hátsó deknit. Alaposan lemostam. Áttettem az újból a lapáttengelyt, majd vékonyan bezsíroztam a csapágyhelyeknél. Összeraktam újra a szivattyút, régi házat az új forgórésszel, és reménykedtem, hogy így már jó lesz. Kicsit szorult a forgatáskor, de talán bekopik. Írta a címke, hogy 500 mérföld bejáratás kellhet neki, addig sivíthat. Meglátjuk. Feltettem rá a szíjtárcsát és a lefújó szelepet:

Dsc01402b.jpg

Kézzel forgatva már fújta a levegőt, dolgozott. Ennek örömére beszereltem a viszkós hűtőventilátort, majd feltettem a szivattyút a helyére:

Dsc01403b.jpg

Hű, de rég volt ilyen komplett a motortér. Az ékszíj még a gyári, benne az Audi embléma:

Dsc01412b.jpg

Az első kézzel forgatáskor kiderült, a ventilátor karistolja a gyújtás elosztó membrándobozát. Érzésre elforgattam a membrándobozt. Hamarosan kiderül, jó helyre került-e a gyújtás. 

Címkék: levegő 80 szivattyú szekunder hűtőventilátor NSU Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr1005467389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása