Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

121

2013.08.10. 21:38 | bervas | 4 komment

Talán Boris Vian írta az egyik könyvében, hogy minden arra a helyre kerül, amelyet megérdemel. Így volt ezzel a benzinszivattyú is. Megérdemelt helye egy tejfölös vödör, fél liter benzin társaságában:

Dsc01363b.jpg

Kerítettem két méter vezetéket, egy akkut tápnak, és mehetett a teszt:

Ez működik, egy gonddal kevesebb. Addig hagytam járni, míg megtelt mocsokkal a benzin. Gondolom, így kiköpte a mindenféle koszt a belsejéből.

Ha már a szivattyú és az AC rendben, ideje volt ránézni a tankra. A műszerfalon a műszer semmi benzinszintet sem mutatott, valami biztosan nem stimmel. Lássuk a szintjelzőt:

Dsc01368b.jpg

Kívülről, első ránézésre biztató. Ahogy a csavarokat kicsavartam, fanyar, ecetes benzinszag jött a tankból. A szintjelző nem nagyon akart megmozdulni. Kalapáccsal, csavarhúzóval kellett noszogatni, hogy meginduljon. Amint kiemeltem, megértettem, miért:

Dsc01369b.jpg

A tank aljában talán 10 cm megkocsonyásodott, összekátrányosodott lé lakhat, a szintjelző állapotából kiindulva. Nézegettem, próbáltam mosogatni a szerkezetet, erre leesett a feje:

Dsc01371b.jpg

Ez bizony lelet kategória, víz alatti régészet. A szemre nagyjából tiszta csőből ez ömlött ki:

Dsc01372b.jpg

A cső fenekén ismeretlen állagú dolog maradt:

Dsc01373b.jpg

A cső végén záróanya és rögzítő alátét:

Dsc01374b.jpg

A helyzet nem túl biztató. Próbáltam felfogni a rendszer működését, de kevés volt az infó. Elővettem a nagy mosóedényt, és próbáltam tisztábban látni. Fél liter mosóbenzinnel később az alábbiak tárultak fel:

Dsc01379b.jpg

A szintjelző fejéhez hosszú rézszál van forrasztva. Emellett ott van még két forrasztási pont, egymástól elszigetelve. A következő dolog pont úgy néz ki, mint egy úszó:

Dsc01378b.jpg

Mintha porrá lenne rohadva a tengelye. Valamilyen vékony fémhuzal is lakik a csőben mellette, látszik, ahogy becsillan a képen. A cső alsó végéből a záróanya kiműtése után ez a dolog került ki a mocsokból:

Dsc01381b.jpg

Látszik az elkorrodált középső szár. Látszik két szimmetrikus érintkező tüske, és hátul még egy forrasztó nyelv. Az érintkező tüskék mellett furcsa befogó sínek.

A kérdés: hogy működött a rendszer?

Némi töprengés után az alábbira jutottam. A csőben eredetileg egy 3 mm vastag rúd lakott. Fenti végén volt a felső kupak, lenti végén a T alakú izé. A rúdon csúszkált fel-le az úszó. Az úszó alján réztányér lakik, megtaláltam a rozsdában. Ez gyújtja ki a minimum lámpát a műszerfalon, ha hozzáér az érintkező tüskékhez. Az érintkező tüskék a rézdróton kapják az áramot a fejtől. Ez jelenleg szakadt. Ami izgalmasabb, hogy honnan jön a szint jel? Ha közelebbről ránézünk a fej forrasztásaira, látszik, hogy a vékony szürke huzal hurokban oda volt forrasztva. A hurkot az alsó T feszítette meg. Ha pedig ránézünk az úszóra:

Dsc01376b.jpg

Mindkét oldalán ott egy érintkező pár. Ha a vékony huzal kalibrált ellenállás huzal, akkor az úszó működtette az ellenállás létra szárát.

A probléma az ezzel a rendszerrel, hogy horganyzott acél, alumínium és réz lakik együtt, közel egymáshoz, benzines és levegőpárás közegben. A galván hatás profin működött a tyúkudvar savas-párás levegőjében, és elmállasztotta a tartórudat. Úgy gondolom, hogy ha sikerül új rudat csinálni, és a meglevő ép részeket feltenni rá, talán menthető a szintjelző.

A német klub oldalán emlegettek valamilyen garantáltan elpusztuló típusú benzinszint jelzőt. Már sejtem, hogy erről a típusról lehetett szó.

Címkék: benzin 80 szivattyú szintjelző AC NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr845455375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2013.08.10. 22:20:03

Na ezt üzembiztosra nem fogod tudni visszacsinálni, hacsak nem veszel egy komplett új szerkezetet...

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.08.11. 07:18:17

@arthur877:
Komplett új szerkezet nincs. Ezzel fog kelleni boldogulni. Amíg rúdanyag és cin van a boltban, megoldom valahogy.

petrol pet 2013.08.11. 18:01:56

No ez a részegység tényleg bonyolultabbra sikerült, mint amennyire egészséges. Lehet, hogy napi használatra egy egyszerű pálcás rendszer jobb lenne, ez meg mehetne javítás után a polcra, meg 5 évente az OT-ra vissza. (ha egyáltalán)
süti beállítások módosítása